• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

آبشار مصنوعی در «درب گنبد»کوهدشت ساخته می شود.

  • کد خبر : 13807
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
آبشار مصنوعی در «درب گنبد»کوهدشت ساخته می شود.

کوهدشت -شهر زیارتی درب گنبد امامزاده «محمد» در شهرستان کوهدشت صاحب آبشار مصنوعی می شود تا این شهر علاوه بر ظرفیت گردشگری مذهبی به شهری سیاحتی تبدیل شود.

به گزارش به نقل از مهر، شهرزیارتی درب گنبد با نزدیک به ۱۰ هزار نفرجمعیت از شهرهای تابعه کوهدشت است که یکی از نوادگان امام «موسی بن جعفر(ع)» به نام «امام زاده محمد»، معروف به «شاهزاده محمد» در آن آرام گرفته است.

درب گنبد شهری زیارتی و سیاحتی

این شهر به واسطه وجود مرقد مطهر این امامزاده به یکی از اماکن زیارتی غرب کشور تبدیل شده که هرساله در ایام نوروز پذیرای زانران بسیاری از استان های همجوار لرستان است.

درب گنبد

درآمد مردم درب گنبد، بیشتر در روزهای تعطیل نوروز و یک ماه اول بهار است و مردم این شهر زیارتی در دیگر ماه های سال درآمد چندانی ندارند.

اما این شهر به خاطر وجود موقعیت منطقه ای و همجواری با رودخانه سیمره می تواند به شهری سیاحتی نیز تبدل شود.

کوهستان فیروز کوه در ضلع شرقی این شهرمی تواند بستر آماده و مناسبی برای ساخت یک آبشار مصنوعی باشد تا با پمپاژ آب رودخانه سیمره به قله این کوهستان شاهد سرازیر شدن آبشار مصنوعی زیبایی از قامت صخره های بلند آن باشیم.

2015-02-20_001919

ساخت این آبشار مصنوعی می تواند علاوه بر این که شهر درب گنبد را به شهری زیارتی سیاحتی تبدیل کند باعث درآمد چهار فصل مردم این شهر باشد.

ایجاد آبشار مصنوعی در شهر درب گنبد

شهردار درب گنبد دراین رابطه درگفتگو با خبرنگارمهر با بیان این که ساخت آبشار فیروز کوه درب گنبد می تواند درمتحول کردن سطح زندگی مردم این شهر بسیار موثرباشد، می گوید: ساخت این آبشار اشتغال ۱۰ نفر به طور مستقیم را به دنبال دارد و به طور غیرمستقیم باعث رونق اشتغال همه مردم درب گنبد می شود.

درب گنبد

محمدرضا گراوند ادامه می دهد: برای ساخت آبشار مصنوعی درب گنبد تقریبا هشت میلیارد ریال اعتبار اولیه لازم است که نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی قول مساعد تامین این مبلغ از محل اعتبارات ماده ۱۸۰  را داده است.

گراوند اضافه می کند: طرح این آبشار از سوی کارشناسان خبره ریخته شده و در حال واگذاری به پیمانکار است تا هرچه سریع تر عملیات ساخت آن آغاز شود.

شهردار درب گنبد می افزاید: برای تکمیل ساخت این پروژه زمانی حدود شش ماه در نظر گرفته شده است.

آبشار مصنوعی که گردشگران را فرا می خواند

وی با بیان این که درآمد بیشتر مردم درب گنبد از راه فروش مهره جات و لوازم تزئینی است که درمغازه های اطراف حرم به زائران فروخته می شود، می گوید: با این که در روزهای نوروز نزدیک به یک میلیون نفر به شهر درب گنبد وارد می شود اما متاسفانه در ماه های دیگر سال مردم این شهر درآمد چندانی نداشته و ساخت آبشار مصنوعی می تواند باعث جذب گردشگران بیشتری به این شهر شود.

درب گنبد

محمدرضا گراوند معتقد است اجرای طرح آبشار مصنوعی در کنار حرم مطهر امامزاده محمد می تواند درب گنبد را به یک شهر زیارتی – سیاحتی تبدیل کند و زمینه ای باشد تا گردشگران و مسافران بسیاری از دیگر استان های کشور، اوقات فراغت خود را به کنار زیبایی های آن بیاورد.

وی همچنین معتقد است نام این آبشار می تواند در زمان محدودی در ردیف آبشارهای معروف کشور قرار گیرد.

گزارش و عکس: حشمت الله آزادبخت

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.