• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آقامحمدی در واکنش به اظهارات عراقچی/سخنان عراقچی عبور از خط قرمزها است.

  • کد خبر : 12677
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
آقامحمدی در واکنش به اظهارات عراقچی/سخنان عراقچی عبور از خط قرمزها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی جزو مباحث مذاکرات هسته‌ای نیست گفت: سخنان عراقچی خارج از چارچوب‌هایی است که مقام معظم رهبری تعیین کردند و عبور از خط قرمزها است.

2015-05-16_083904به گزارش “کانون سبحان”؛ ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با   فارس، در واکنش به اظهارات اخیر عراقچی پیرامون امکان دسترسی بازدید از مراکز نظامی ایران طبق پروتکل الحاقی اظهار داشت: موضوع بازدید از مراکز نظامی جزو مباحث مذاکرات هسته‌ای نیست و ربطی به آنها ندارد و این موضوع به هیچ عنوان جزو سرفصل گفت‌وگوهای تیم مذاکره‌کننده نبوده و نیست.

وی با تاکید براینکه تیم مذاکره‌کننده موظف شده صرفا پیرامون مسائل هسته‌ای گفت‌وگو و مذاکره کند افزود: این موضوع همواره از سوی مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های عمومی بیان شده که تیم مذاکره‌کننده تنها باید پیرامون مسائل هسته‌ای مذاکره کند و غیر آن را شامل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سخنان اخیر خارج از چارچوبی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند و مطرح کردن این مباحث در صلاحیت تیم مذاکره‌کننده نیست چون آنها برای این کار نیازمند مجوز مسئولان نظام هستند.

آقامحمدی با تاکید براینکه در مذاکراتی که ایران با 1+5 دارد نباید به مسائل نظامی ورود کرد گفت: هیچ توجیهی در این خصوص از تیم مذاکره‌کننده قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مطرح کردن این گونه مباحث عبور از خط قرمزها است و مورد قبول ملت و نظام نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از مطرح کردن مسائلی که انجامش امکان‌پذیر نیست خودداری کند و آقای عراقچی نیز باید صحبت‌هایش را تصحیح کرده تا طمعی در دشمن به وجود نیاید.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=12677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.