• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت‌الله میرعمادی: قطعا شورای فرهنگ عمومی اجازه برگزاری مراسم غیرت‌زدایی در لرستان را نمی‌دهد/ گلونی نماد حجاب زن لر است

  • کد خبر : 28925
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
آیت‌الله میرعمادی: قطعا شورای فرهنگ عمومی اجازه برگزاری مراسم غیرت‌زدایی در لرستان را نمی‌دهد/ گلونی نماد حجاب زن لر است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی اجازه نمی‌دهد برنامه غیرت‌زدایی در استان لرستان اجرا شود بلکه شورای فرهنگ عمومی در برابر آن می‌ایستد.

آیت الله میرعمادی

به گزارش «کانون سبحان»؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه پیام نور واحد لرستان بابیان اینکه خداوند شخصیت‌ها و اولیایی را برای هدایت و چراغ هدایت انسان‌ها نگه‌داشته است اظهار داشت: اولیاء الهی چراغ فروزانی برای تاریخ بشریت هستند، وجود امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند امام حسین(ع) چراغ هدایت برای بشریت است؛ انقلابی که امام حسین(ع) انجام داد و نهضتی که به وجود آورد برای بشریت الگو شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: حادثه کربلا در یک نصفه‌روز با تعداد کمی از یاران امام حسین(ع) حادثه‌ای بود که در گوشه‌ای از جهان اتفاق افتاد اما اثر این کار الگو شدن برای تمام بشریت و برای تمام انسان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرهنگی را به وجود آورد که برای همیشه تاریخ پایدار است بیان کرد: امام حسین(ع) فرهنگ مبارزه با ظلم، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، عزت‌نفس، کرامت نفس را به وجود آورد و تا زمانی که بشر، بشر است کرامت انسانی، عزت‌نفس، مبارزه با ظلم، عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی نیز وجود دارد.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بافرهنگ حسینی شروع شد، شعار انقلاب اسلامی شعار حسینی بوده است و این فرهنگ باقی‌مانده و الگو شده است.

وی با عنوان اینکه آنچه ما وظیفه‌داریم این است که از فرهنگ حسینی حفاظت و پاسداری کنیم و آن را نشر دهیم خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه فرهنگ حسینی است، روح مقاومت در کشورهای اسلامی به وجود بیاید روح عزت‌مداری در جهان اسلام زنده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: اگر عزت اسلامی بود آمریکا به خودش جرأت می‌داد که در یمن حضور پیدا کند، اگر کرامت اسلامی و کرامت انسانی ارزش بود آیا آمریکایی‌ها در عراق آن‌همه جنایت مرتکب می‌شدند بنابراین باید فرهنگ حسینی زنده شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ حسینی، فرهنگ عزت، کرامت، بزرگی، ظلم‌ستیزی است اظهار داشت: چه کسی این مطلب را می‌تواند انکار کند که رژیم آل سعود در بحرین، یمن و سوریه ظلم می‌کند درحالی‌که ایران را متهم می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: در روز مبعث پیامبر اکرم(ص) مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند که آمریکایی‌ها واضح به ایران پیغام می‌دهند، شما که بیدار شدید با شما کاری نداریم شما نیز با این کشورها کاری نداشته باشید؛ مشخص است که امت اسلامی به بیداری اسلامی، وحدت، حفظ عزت اسلامی و کرامت انسانی نیازمند است، در دنیای خارج این‌گونه موردحمله قرار می‌گیریم و باید مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه در داخل نیز باید از کرامت و عزت‌نفس خودمان محافظت کنیم عنوان کرد: نباید بگذاریم عزت‌نفسمان از بین برود، هم عزت‌نفس فردی ما باید حفظ شود و هم عزت‌نفس یک ملت و یک قوم باید حفظ شود؛ متأسفانه برخی به دنبال از بین بردن کرامت یک قوم هستند و می‌خواهند عزت‌نفس یک قوم را خدشه‌دار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: بعضی از برنامه‌های کذایی که باعث خدشه‌دار و لکه‌دار کردن و بدنام کردن یک قوم می‌شود را نباید اجازه اجرا به آن‌ها بدهیم، هر ملتی آداب، فرهنگ و رسوماتی دارد که آن رسومات نشانه هویت، غیرت و کرامت آن مردم است.

وی تصریح کرد: یکی از چیزهایی که این روزها دنبال آن هستند برگزاری جشن گلونی است، که سال گذشته آن افتضاح را به بار آورد، گلونی به‌ عنوان حجاب یک قوم مطرح است، نه وسیله‌ای برای کم‌ارزش نشان دادن یک قوم و نه وسیله‌ای برای از بین بردن کرامت یک قوم و یک ملت چراکه این نوع کارها ضربه‌ای به فرهنگ یک قوم است و هویت یک فرهنگ را از بین می‌برد.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم منحرف کردن یک فرهنگ است، قطعاً شورای فرهنگ عمومی استان اجازه اجرای برنامه‌های غیرت زدایی را نمی‌‎دهد؛ شورای فرهنگ عمومی اجازه نمی‌دهد که یک برنامه غیرت زدایی در یکجایی اجرا شود بلکه شورای فرهنگ عمومی در برابر آن می‌ایستد.

وی گفت: کمپین برای اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران و زنان راه‌اندازی کرده‌اند، آیا این فرهنگ یک قوم است، آیا این نگهداری فرهنگ یک قوم است یا آبروبری فرهنگ یک قوم یا منحرف کردن فرهنگ یک قوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه غیرت و غیور بودن در فرهنگ لُر برجسته است، با این کارها می‌خواهند غیرت زدایی کنند و حساسیت را از بین ببرند که این همان تهاجم فرهنگی است اظهار داشت: در تهاجم فرهنگی به اسم رسومات ضد رسومات کار می‌کنند، به اسم ترویج فرهنگ روح فرهنگ را نابود می‎کنند.

وی افزود: آیا شما قائل به کرامت انسانی هستید، اگر قائل به کرامت انسانی هستید به اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران وزنان کرامت انسانی و عزت اسلامی است؛ غیرت اسلامی و غیرت دینی جامعه را هدف قرار داده‌اند بعضی اول غیرت زدایی می‌کنند بعد هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه می‌خواهند حساسیت را از جامعه بردارند عنوان کرد: هشدار می‌دهیم کسانی که تأثیرگذار هستند آگاهی بدهند، فرهنگ لرستان را ترویج می‌کنیم اما برخی از برنامه‌ها ترویج فرهنگ نیست، برخی از برنامه‌ها بی‌هویت کردن و تهی کردن فرهنگ مردم است.

انتهای پیام/

تسنیم

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=28925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. حرف خوبی زده. ضمنا لقب آیت الله ظاهرا یه خورده برای ایشون زیاده.در تعریف ها مون سعی کنیم دچار افراط نشویم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.