• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت الله جنتی:حمله به یمن با هیچ معیاری سازگار نیست/ برخی به شیطان بزرگ امید دارند که دست از دشمنی بردارد.

  • کد خبر : 13067
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۳۶
آیت الله جنتی:حمله به یمن با هیچ معیاری سازگار نیست/ برخی به شیطان بزرگ امید دارند که دست از دشمنی بردارد.

دبیر شورای نگهبان گفت: ما در آستانه‌ای هستیم که دشمن می‌خواهد ما را به ذلت بکشاند و تسلیم کند و خبر ندارد ما امام حسین (ع)، علی (ع) و کربلا داریم و مردم ما در نمازهای جمعه درس‌های عاشورا می‌خوانند.

امام حسین (ع) نشان دادند بشر نباید زیر بار زور و ظلم برود/ سپاه در صف مقدم درس‌های عاشورابه گزارش “کانون سبحان”؛ آیت‌الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: امام حسین (ع) نماد عزت، قدرت، صبر، شجاعت، شهامت، ایثار و از خودگذشتگی هستند.

دبیر شورای نگهبان افزود: زندگی امام حسین(ع)،‌ سخنان و آثار ایشان برای همیشه تاریخ راهگشا است و دعای عرفه ایشان از بهترین دعاهاست.

وی ادامه داد: ‌سخنانی که امام حسین(ع) در راه کربلا و مکه فرمودند، همه ارزنده و درس‌آموز هستند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: امام حسین (ع) نشان دادند که بشر نباید زیر بار زور و ظلم برود ولو این که به قیمت هستی خود و حتی یارانش باشد. جان در مقابل عدالت‌خواهی و خداخواهی و اسلام‌خواهی ارزشی ندارد و ایشان آگاهانه اهل بیت عزیزش را به کربلا آورد و تقدیم و نثار خدای متعال کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهامت در جنگ نیز از ویژگی‌های ایشان بود. امام حسین (ع) در تاریخ با بیان “هیهات من الذله” به بشر آموختند که در برابر ظلم و ستم بایستد و عزت‌خواهی کند و همین درسی بود که به امام (ره) و پاسدارانمان نیز دادند.

وی در ادامه با تبریک ایام پاسدار افزود: همین درس بود که در جبهه‌ها عزیزمان ما می‌خواندند و می‌سرودند و توانستند با گفتن “هیهات من الذله” خرمشهر را فتح کنند.

آیت‌الله جنتی با تبریک سالروز فتح خرمشهر گفت: همان‌طور که جنگ بدر در صدر اسلام بود، فتح خرمشهر هم در بدو انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان افزود: ما در آستانه‌ای هستیم که دشمن می‌خواهد ما را به ذلت بکشاند و تسلیم کند و خبر ندارد که ما امام حسین (ع)، علی (ع) و کربلا داریم، خبر ندارد مردم ما در نمازهای جمعه درس‌های عاشورا می‌خوانند. سپاه عزیز ما شجره طیبه این درس را در صف مقدم می‌خواند.

وی ادامه داد: همین “هیهات من الذله” بود که این سپاه و بسیج را آماده، مقاوم، ایثارگر، فداکار و شکست‌ناپذیر کرد.

آیت‌الله جنتی بیان کرد: خداوند روح امام خمینی (ره) را در این ایام شاد فرماید که این نهال شجره طیبه را نشانده و تا امروز بارور کردند که محکم در مقابل دشمنان ایستاده است. چنان که دشمنان تاب دیدنش را ندارند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند این شجره طیبه را تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) مستدام بدارد.

وی اضافه کرد: امام(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی یک عده بچه‌های مخلص که جز خدا منظوری نداشتند و به فرمان نایب امام زمان(عج) که دستور داده بودند این شهر باید آزاد شود، قیام کردند و همان‌طور که خداوند فرموده اگر شما یاری خدا کردید، خدا هم یاری‌تان می‌کند و یاری هم کرد، خرمشهر آزاد شد و خدا خرمشهر را آزاد کرد.

آیت‌الله جنتی در آغاز خطبه دوم با بیان این که در این ایام، موضوع زنده ما موضوع هسته‌ای است،‌ گفت: موضوع هسته‌ای، موضوع سرنوشت‌سازی است که بعضی‌ها در ارتباط با آن ساده‌اندیش و بعضی بی‌تفاوت هستند و می‌گویند باید تحریم‌ها شکسته شود، دشمن باید دست از دشمنی بردارد و بعضی‌ها هم امیدهایی به این شیطان بزرگ دارند و حقیقت امر را درست درنمی‌یابند.

دبیر شورای نگهبان افزود: برای ادامه راه مخصوصاً در این گردنه پرخطر سه چیز لازم است، اول ایمان به خدا که خدا هست، یار و یاور است. دوم این که به مردم ایمان داشته باشید و بدانید که این مردم در طول تاریخ انقلاب همیشه مقاوم و پایدار بوده‌اند. این مردم همان مردم هستند و عوض نشدند. وقتی که امام (ره) از دنیا رفت امت به ایشان و رهبرشان وفادار ماندند.

وی ادامه داد: خیال نکنید که مردم تحمل سختی‌ها و مشکلات را ندارند و باید آب و نان آن‌ها به هر قیمتی فراهم شود و نکته سوم ایمان به راه خودمان است و اگر از این راه عدول کردیم به گمراهی می‌افتیم.

آیت‌الله جنتی افزود: مسئله،‌ موضوع هسته‌ای نیست، البته هسته‌ای موضوع بسیار مهمی است. هر چقدر مقاومت کنیم حتی ضررهایی را هم تحمل کنیم، ارزشش را دارد اما تنها موضوع هسته‌ای نیست بلکه این است که آمریکا سی و چند سال تو سری و سیلی خورده و همه را از اسلام و جوانان مسلمان می‌داند و کمر برای انتقام گرفتن بسته است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: موضوع هسته‌ای را فرض محال کنید که اگر مانند لیبی قبول کردیم و هر چه داریم را تحویل دهیم همه چیز تمام می‌شود. خیلی سادگی می‌خواهد که این‌گونه فکر کنیم.

وی گفت: این طور اندیشیدن بسیار عوامانه است. مسئله این است که آمریکا می‌خواهد سلطه زمان شاه را ده برابر و حتی صد برابر در این مملکت بیشتر کند.

خطیب نماز جمعه تأکید کرد: آن‌ها می‌خواهند دوباره نبض مسائل سیاسی، اقتصادی، مجلس، قوه قضاییه، مجریه را به دست بگیرند و همان وضعیت دوران شاه در اختیارشان باشد تا انتقام بگیرند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: آن‌ها می‌خواهند از همه نیروهای انقلابی و بچه بسیجی‌ها انتقام بگیرند، اگر آن‌ها به خواسته‌های خود برسند همه را سر می‌برند.

دبیر شورای نگهبان بیان کرد: آمریکا همان آمریکایی است که داعش را مسلح کرده، مردم را می‌سوزاند و در یمن ساختارها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد:‌ آمریکا هر جا وارد شود به احدی رحم نمی‌کند. قساوتش حداکثر است و رحمی در قاموسش وجود ندارد. هر کجا که رفت نیروهای مخالف خودش را تار و مار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: یک عده‌ای هم در داخل نمی‌فهمند و خیال می‌کنند مسأله فقط هسته‌ای است که باید کنار بیاییم و حرف‌هایی می‌زنند که باورکردنی نیست. آن‌ها می‌گویند که وضعیت اقتصادی ما خوب نیست و چاره‌ای جز تسلیم شدن نداریم.

آیت‌الله جنتی افزود: آن‌ها می‌گویند تحریم‌ها به جای خود است و نمی‌شود مملکت را اداره کرد. مبنای این تفکر همان سه اصل است که باور نشده یعنی اصل خدا، اصل مردم و اصل راه. آن‌ها می‌گویند که مردم دیگر طاقت ندارند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در صحیفه نور گفت: امام در آن موقع فرمودند که “ما نه از اقدام نظامی می‌ترسیم و نه از محاصره اقتصادی؛ ما شیعه ائمه‌ای هستیم که شهادت را استقبال کرده‌اند. ما 35 میلیون جمعیت داریم که بسیاری از آن‌ها آرزوی شهادت می‌کنند و حاضرند شهید شوند، اما دست از حرف‌شان برندارند. ما مرد جنگ هستیم و جوان‌هایمان با مشت مبارزه کردند. ما را از مبارزه نترسانید، هر چند که ابزار نداشته باشیم… ما ملتی هستیم که به این گرسنگی خوردن‌ها عادت کرده‌ایم ما روزه می‌گیریم و یک وعده غذا می‌خوریم. اگر محاصره اقتصادی‌مان کنند، همان جو و گندمی که در مملکت خود کشت می‌کنند، می‌خوریم ما در هفته یک روز گوشت می‌خوریم.”

آیت‌الله جنتی گفت: مردم این راه را باور کردند و طی کردند. ما را از این چیزها نترسانید. اگر امر دایر شود که آبروی ما حفظ شود یا شکم‌مان سیر، ترجیح به حفظ آبرو می‌دهیم تا این که شکم‌مان گرسنه نماند. این راه، راه امام (ره) است.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: اگر ما راه خودمان را حق می‌دانیم و به پشتیبانی خدا و حضرت ولیعصر (عج) اعتماد داریم نباید از تهدیدات آمریکا بترسیم. آمریکا به موضوع هسته‌ای قناعت نمی‌کند، هر که غیر از این فکر کند، بسیار خوش‌خیال است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ما باید بیانات رهبری، عزت، مصلحت، آبروی انقلاب و خط قرمزها را در نظر بگیرند و به راه خود ادامه دهند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بحران یمن گفت:‌ عربستان فرعون و طاغوت زمان است و بیشترین ثروت را خرج کشتن انسان بی‌گناه می‌کند، هر جا که انسانی نفس می‌کشد، گلویش را می‌فشارد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آل‌سعود آزادی‌خواهان را سرکوب می‌کند و در یمن اقداماتی را انجام می‌دهد که با هیچ معیاری سازگار نیست و از رئیس‌جمهور مستعفی این کشور حمایت می‌کند.

وی بیان کرد:‌ منصور هادی از آمریکا می‌خواهد که این مملکت را نجات دهد و نیروهای رزمنده را سرکوب کند و به سر کار برگردد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر این که آن‌ها با چه مجوزی انسان‌ها را می‌کشند و کشور را به ویرانه تبدیل می‌کنند، گفت: ما حامی مظلوم و دشمن ظالم هستیم و هر جا مظلوم ببینیم از آن حمایت و هر جا ظالم با آن برخورد می‌کنیم.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: ما از حمایت مردم یمن کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم دست اشرار سعودی از حرمین شریفین و مسلمانان و همچنین دست کشورهایی که داعش را تقویت می‌کنند، کوتاه شود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: جوانان مسلمان، اموال‌ و سلامتی‌شان را در راه مبارزه گذاشته‌اند و از فرمان خداوند اطاعت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13067

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.