• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ابراهیم آقا‌محمدی: منظور مقامات وزارت امور خارجه از تفاهم در مذاکرات چیست؟

  • کد خبر : 3052
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استفاده از اصطلاحاتی همچون «تفاهم» به جای «توافق» بازی با کلمات است، گفت: دستگاه دیپلماسی به جای بازی با کلمات، به دنبال توافق خوب باشد. به گزارش “کانون سبحان“؛ ابراهیم آقا‌محمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استفاده از اصطلاحاتی همچون «تفاهم» به جای «توافق» بازی با کلمات است، گفت: دستگاه دیپلماسی به جای بازی با کلمات، به دنبال توافق خوب باشد.

به گزارش کانون سبحان“؛ ابراهیم آقا‌محمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر به کار بردن تعبیر تفاهم درباره مذاکرات، گفت: استفاده از کلمه تعبیر تفاهم به جای توافق درباره مذاکرات بازی با کلمات است و این کار با هدف خارج کردن مذاکرات از مجاری نظارت قانونی انجام می‌شود.

 

وی افزود: در مورد توافق ژنو نیز کار به همین ترتیب بود و تیم مذاکره‌کننده به جای توافق در موضوع از تعبیر اقدام مشترک استفاده کرده و می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما در مذاکرات به دنبال توافق هستیم، آنهم توافق روشن که امکان تفسیر‌های متفاوت از آن وجود نداشته باشد.

 

آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقامات وزارت امور خارجه مقصود خود از تفاهم را به طور دقیق تشریح کنند و این موضوع را روشن کنند که منظور آنها از تفاهم در مذاکرات چیست.

 

وی افزود: اگر بناست در مذاکرات هسته‌ای غنی‌سازی 20 درصد ما متوقف شود در قبال آن باید تمامی تحریم‌ها علیه کشور ما به طور یکجا لغو شود و پرونده هسته‌ای ما در سازمان ملل بسته شده و روال عادی خود را طی کند.

 

عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ملت ما ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و کلمات تفسیر‌پذیر نه در مذاکرات و نه در قرارداد برای مردم قابل پذیرش نخواهد بود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.