• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

استارت تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

  • کد خبر : 14056
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
استارت تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش “کانون سبحان”؛ تیم‌ ملی فوتبال ایران از فردا استارت خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را مقابل ترکمنستان می‌زند و این در حالی است که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که فردا در شهر داش آغوز ترکمنستان برگزار می‌شود 13 بازیکن […]

به گزارش “کانون سبحان”؛ تیم‌ ملی فوتبال ایران از فردا استارت خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را مقابل ترکمنستان می‌زند و این در حالی است که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که فردا در شهر داش آغوز ترکمنستان برگزار می‌شود 13 بازیکن را از جام ملت‌های آسیا 2015 حفظ کرده است.

در واقع علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، وحید امیری، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون 13 بازیکنی هستند که از آخرین تورنمنت رسمی و بین‌المللی تیم ملی که در قالب جام ملت‌های آسیا حدود 5 ماه پیش در استرالیا برگزار شد هنوز در اردو باقی مانده‌اند و برای انتخابی جام جهانی 2018 نیز توسط کادرفنی انتخاب شده‌اند.

البته سیدجلال حسینی نیز برای اردوی جدید به تیم ملی دعوت شد اما به دلیل مشکلات مالیاتی از همراهی تیم ملی در سفر به ترکمنستان بازماند تا موقتاً این بازیکن از لیست کی‌روش خارج شود.

از جام ملت‌های آسیا به جز سیدجلال حسینی 9 بازیکن دیگر به نام‌های امیرحسین صادقی، کریم انصاری‌فرد، محسن فروزان، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش، محمدرضا خانزاده، اشکان دژاگه، مهرداد پولادی و جواد نکونام به دلایل مختلف از جمله خداحافظی از تیم ملی، مشکلات سربازی، مشکلات پزشکی و ناآمادگی در لیست تیم ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 حضور ندارند.

در مقابل 11 بازیکن به نام‌های سوشا مکانی، محمدرضا اخباری، پژمان منتظری،‌ هاشم بیک‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌الهی، مهدی ترابی، میلاد محمدی، عزت‌الله پورغاز، مهدی شریفی و مهدی طارمی که به جای بازیکنانی که خط خوردند به اردو آمدند.

بر همین اساس با این اقدام کی‌روش در راستای جوانگرایی در تیم ملی و با توجه به اینکه بسیاری از این نفرات جدید از تیم ملی امید به تیم بزرگسالان اضافه شدند، میانگین سنی تیم ملی در این اردو حدود ۱۴ ماه کسر شده است.

میانگین سنی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2015 حدود 26،5 سال بود تا به این ترتیب تیم کی‌روش چهارمین تیم پیر جام ملت های آسیا در استرالیا در بین 16 تیم باشد.

در همین راستا و پس از اینکه نگرانی‌هایی در مورد بالا رفتن میانگین سنی تیم ملی در بین علاقمندان به وجود آمد، کی‌روش دست به کار شد و اقداماتی را در راه جوانگرایی تیم ملی به وجود آورد که بر اساس آن و با اضافه شدن 8 بازیکن زیر 23 سال میانگین سنی تیم ملی نیز حدود یک سال و دو ماه سال کمتر شد و به 25 سال و 3 ماه رسید. هرچند که اضافه شدن منتظری، بیک‌زاده و مکانی اجازه نداد این میانگین سنی کمتر هم بشود.

البته ناگفته نماند که حضور بازیکنان باتجربه می‌تواند به حضور همین بازیکنان جوان بیش از پیش کمک کرده و حضور نفراتی مانند شجاعی، تیموریان، حاج‌صفی و حتی منتظری و حیدری و استفاده از تجربیات آنها در کنار تزریق خون تازه به این تیم، آینده تیم ملی را تضمین کند.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.