• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

افتتاح امسال در ایام دهه فجر ۹۳۸ پروژه به ارزش دو هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان در استان لرستان

  • کد خبر : 2832
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

استاندار لرستان گفت: ۹۳۸ پروژه در ایام دهه فجر در لرستان افتتاح می شود. به گزارش “کانون سبحان“، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد دهه فجر استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد از افتتاح ۹۳۸ پروژه در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: امسال در ایام دهه فجر ۹۳۸ پروژه […]

استاندار لرستان گفت: ۹۳۸ پروژه در ایام دهه فجر در لرستان افتتاح می شود.

به گزارش کانون سبحان“، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد دهه فجر استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد از افتتاح ۹۳۸ پروژه در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: امسال در ایام دهه فجر ۹۳۸ پروژه به ارزش دو هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان در استان لرستان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح دو سد بزرگ استان در ایام دهه فجر بیان داشت: پتروشیمی لرستان با رقم اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز آماده افتتاح بوده که در صورت افتتاح این پروژه در ایام دهه فجر از معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح آن دعوت بعمل خواهد آمد.

استاندار لرستان افزود: اکثر پروژه های آماده افتتاح در لرستان پروژه هایی بزرگ و مطرح بوده که همگی آن ها در راه توسعه استان کارساز خواهند بود و جزئیات پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

بازوند از شهرداری های استان بویژه شهرداری خرم آباد خواست فعالیت های خود را برای آذین بندی شهرها در ایام دهه فجر چندین برابر کنند، افزود: پیشنهاد می شود جشن شب های انقلاب توسط دهیاری های استان در حدود هزار روستا برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هزاران دستاورد بزرگ به همراه داشته که یکی از مهمترین آن ها وجود یک رهبر الهی برای شکل گیری این انقلاب پویا و کارآمد بود که وجود امام خمینی (ره) برای انقلاب ما یک ضرورت بنیادین بود.

استاندار لرستان با بیان این مطلب که رهبری امام راحل قابل مقایسه با سایر رهبران دنیا نیست، افزود: شاخص الهی بودن امام، ایشان را از سایر رهبران دنیا متمایز می کند بطوریکه این شخصیت بزرگ با رهبری منحصربفرد خود توانست هویت حکومت ۵۰ ساله شاهنشاهی را گرفته و شیرازه نظام ستم شاهی که ریشه در حکومتی دو هزار و ۵۰۰ ساله داشت را بهم بریزد.

بازوند دومین دستاورد انقلاب را استمرار رهبری حضرت امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبر انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که راه ما راه امام خمینی(ره) است و این راه را با تمام قدرت خود و با قاطعیت تمام ادامه خواهیم داد.

وی حضور همیشه در صحنه مردم و رفع محرومیت زدایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و عنوان کرد: هر موقع تهدیدی متوجه کشور شد این مردم بودند که با حضور بموقع خود در صحنه تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کردند و همچنین در جریان جنگ تحمیلی با بسیج همگانی راه نفوذ دشمن را بستند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ارج نهادن آراء مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: هم مقام معظم رهبری و هم امام خمینی (ره) برای آراء مردم احترام خاصی قائل بودند.

بازوند ادامه داد: بعد از انقلاب و علیرغم آشکاربودن موافقت مردم با این انقلاب امام راحل خواستار برگزاری رفراندوم در بین مردم شد که این امر نشان از احترامی است که ایشان برای مردم قائل بوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در طول ۳۶ سالی که از عمر انقلاب می گذرد بطور متوسط سالی یک مرتبه انتخابات برگزار شده است و این امر نشان از این دارد که مردم سرنوشت خود را تعیین می کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امام راحل همواره توجه ویژه ای به مناطق محروم داشت بطوریکه پس از گذشت تنها یک ماه از پیروری انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی(ره) بنا به دستور ایشان و در جهت رفع محرومیت شکل گرفت، گفت: همچنین یک ماه پس از تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) دستور تشکیل جهاد سازندگی توسط امام راحل صادر شد.

بازوند به عدم توجه به قشر محروم جامعه در زمان حکومت شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در این حکومت هزینه کشور حدود ۹ میلیارد دلار بود که از این مبلغ حدود دو میلیارد دلار برای کارهای تزئینی همچون فرودگاه ها هزینه می شد و حدود دو میلیارد دلار دیگر هزینه طرح های گردشگری تهران و شمال کشور می شد و مقدار کمی از این مبلغ صرف کارهای زیرساختی می شد.

وی هزینه های کنونی کشور را حدود ۲۲۲ میلیارد دلار برشمرد و بیان داشت: از این مقدار بیش از ۴۰ درصد از آن صرف روستاها و رفع محرومیت زدایی می شود و این حاکی از توجه جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم و رفع محرومیت زدایی در کشور است.

استاندار لرستان اضافه کرد: هر سیاست کلی که از جانب مقام معظم رهبری به سران قوا ابلاغ می شود بدون شک قید محرومیت زدایی در آن ابلاغ وجود دارد و ایشان همواره دغدغه رفع محرومیت را دارند.

منبع:مهر

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.