• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

الهیار ملکشاهی:به لحاظ جوسازی های برخی استان ها روند احداث سد معشوره به تاخیر افتاده است./سدسیمره یک ریال برای لرستان سود نداشته!/ زیر آب رفتن بهترین اراضی کوهدشت و کوهنانی

  • کد خبر : 19738
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
الهیار ملکشاهی:به لحاظ جوسازی های برخی استان ها روند احداث سد معشوره به تاخیر افتاده است./سدسیمره یک ریال برای لرستان سود نداشته!/ زیر آب رفتن بهترین اراضی کوهدشت و کوهنانی

الهیار ملکشاهی:به لحاظ جوسازی های برخی استان ها روند احداث سد معشوره به تاخیر افتاده است./

الهیار ملکشاهیبه گزارش “کانون سبحان”؛  الهیار ملکشاهی عصر پنجشنبه در جلسه طرح مشارکت مردمی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها حجم خسارات وارده به کوهدشت را بر اثر وقوع سیلاب در این شهرستان ۲۶۰ میلیارد تومان برشمرد و اظهار داشت: در سیلاب اخیر کوهدشت بخش قابل توجهی از زیرساخت های شهرستان دچار خسارت شد و سه نفر نیز جان باختند.

وی با بیان اینکه حیات یک روستا به آب و خاک آن بستگی دارد عنوان کرد: زمین های کشاورزی لرستان از خاک غنی برخوردار بوده و آب مورد نیاز نیز در این استان وجود دارد که با استحصال این آب ها می توان کشاورزی استان را رونق داد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی مواهب طبیعی که در لرستان وجود دارد به صورت بلایا بر  سر مردم نازل می شود که نمونه آن سیلاب اخیر در کوهدشت بود و اگر قبل از وقوع این سیلاب سدی در بستر رودخانه های این شهرستان ایجاد می شد کوهدشت این همه خسارت نمی دید.

ملکشاهی به خشکسالی رودخانه کشکان و از بین رفتن کشاورزی منطقه دو ماه قبل از وقوع سیلاب در کوهدشت اشاره کرد و بیان داشت: این در حالی است که کشکان بعد از سیل اخیر خروشان شد و خساراتی به مناطق پایین دست خود وارد کرد.

وی احداث سد معشوره در بستر رودخانه کشکان را امری ضروری برای کشاورزی در این مطقه دانست و گفت: در سفر هیئت دولت به لرستان رئیس جمهور کشور مژده تسریع در روند اجرای سد معشوره را مطرح کرد و وزیر نیرو نیز بارها اهمیت احداث این سد را اعلام کرده ولی به لحاظ جوسازی های ایجاد شده در برخی استان ها و همراهی برخی افراد ناآگاه در استان روند احداث این سد به تاخیر افتاده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در مسیر رودخانه کشکان سال گذشته نیز معلم فداکاری جان خود را از دست داد عنوان کرد: برای جلوگیری از روند مهاجرت روستاییان به شهر باید به بحث کشاورزی به ویژه تامین آب مورد نیاز برای کشاورزان توجه شود.

ملکشاهی به اختصاص تنها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث سد معشوره در ردیف بودجه سالیانه آن گلایه کرد و گفت: سال گذشته قیمت فروش گوجه و خیار در شهرستان کوهدشت کمتر از ۱۰۰ تومان بود در حالیکه هزینه تولید این محصول بالاست و این به علت عدم وجود صنایع تبدیلی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل مجوز برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد سیمره گرفته شد اضافه کرد: سد سیمره در حاشیه خود ۵۰ کیلومتر از اراضی مسیر را زیر دریاچه می برد و بهترین اراضی در کوهدشت و کوهنانی زیر این سد می روند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد سیمره تا الان به اندازه یک ریال برای استان لرستان سود نداشته و همواره ضرر داشته است ادامه داد: حتی یک نفر از استان برای کارگری در این سد به کار گرفته نشده و مطالبات مردم به آن ها پرداخت نمی شود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=19738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.