• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

الهیار ملکشاهی: حفظ حرمت و جایگاه وکلا بسیار ضروری است. /برگزاری اجلاس سراسری کانون وکلای کشور با میزبانی استان لرستان

  • کد خبر : 3111
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

خرم آباد – رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس خبر داد. به گزارش “کانون سبحان“؛ ، الهیار ملکشاهی صبح جمعه در مراسم روز استقلال کانون وکلای استان لرستان با بیان اینکه وکیل در فرهنگ دینی و موارد فقهی و حقوقی ما و همچنین جامعه عنوانی ارزشمند […]

خرم آباد – رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس خبر داد.

به گزارش کانون سبحان“؛ ، الهیار ملکشاهی صبح جمعه در مراسم روز استقلال کانون وکلای استان لرستان با بیان اینکه وکیل در فرهنگ دینی و موارد فقهی و حقوقی ما و همچنین جامعه عنوانی ارزشمند و افتخار آمیز است اظهار داشت: وکالت یکی از ارزشهایی بوده که در فقه و مسائل حقوقی به شکل گسترده ای به آن پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه وکیل در جامعه دارای یک جایگاه بسیار مهم و ارزشمند است عنوان کرد: در این راستا حفظ حرمت و جایگاه وکلا بسیار ضروری است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وکیل در راستای احقاق حق مردم در جامعه فعالیت می کند ادامه داد: امروز در جامعه مسائل پیچیده ای وجود دارد که مردم عادی توان بیان و یا پیگیری آنها را ندارند که در این راستا مردم برای احقاق حق خود از وکیل استفاده می کنند.

 

الهیار ملکشاهی

ملکشاهی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود افزود: امروز در برخی از کشورها از وکیل خانواده استفاده می شود که ما نیز ضرورت دارد این امر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت موسسات حقوقی در کشور بیان داشت: وکلا همه دانش حقوقی را نمی دانند و در این راستا باید در راستای تقویت موسسات حقوقی اقدام کرد تا وکلای با تخصص در زمینه های مختلف به جامعه کمک کنند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی نام وکیل بر زبان می آید در ذهن افراد احقاق حقوق، دانش و فرهیختگی متبلور می شود تصریح کرد: امروز نیز یکی از شاخص های رعایت حقوق بشر در دنیا فعالیت وکلا بوده که با فراغ بال در دادگاهها حضور یافته و از حق جامعه دفاع می کنند.

ملکشاهی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طرح و لایحه جامع وکالت اشاره کرد و گفت: این لایحه هم از سوی قوه قضائیه و هم از سوی دولت به مجلس ارائه شده و هم اکنون در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین به برگزاری اجلاس سراسری کانون وکلای کشور در استان لرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این همایش با میزبانی مطلوب استان لرستان برگزار و زمینه حضور مسئولان کشوری در این برنامه نیز فراهم شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای لرستان در قالب برگزاری این اجلاس سراسری تاکید کرد.

 

مهر

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.