• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

امام جمعه خرم آباد:گروه مذاکره کننده مراقب دسیسه های آمریکا باشد/در ماه رمضان به یاد فقرا و ایتام باشیم/حمله به هواپیمای مسافربری ایران یک نقطه سیاه در پرونده آمریکا

  • کد خبر : 15105
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
امام جمعه خرم آباد:گروه مذاکره کننده مراقب دسیسه های آمریکا باشد/در ماه رمضان به یاد فقرا و ایتام باشیم/حمله به هواپیمای مسافربری ایران یک نقطه سیاه در پرونده آمریکا

خرم آباد – نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: امروز مذاکرات هسته ای به نقطه حساس و سرنوشت ساز رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: نیمی از ماه مبارک رمضان گذشت و امیدوارم در این مدت همه ما از این فرصت بزرگ بندگی خداوند متعال استفاده کرده باشیم.

در ماه رمضان به یاد فقرا و ایتام باشیم

وی با بیان اینکه هفته در پیش رو به عنوان هفته اطعام نیازمندان نامگذاری شده که این امر در سیره معصومین(ع) و امام علی(ع) جایگاه ویژه ای داشته است، تصریح کرد: امام علی(ع) در سخنان متعدد خود بر ضرورت توجه به نیازمندان و ایتام و دوری از بی اعتنایی نسبت به آنان تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این ماه مبارک رمضان هرکسی به هر اندازه که می تواند از ایتام حمایت کند، گفت: ایتام بسیاری داریم که سرپرست خود را از دست داده و نیاز به رسیدگی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در این ماه مبارک رمضان به یاد فقرا و ایتام باشیم و نسبت به آنها بی تفاوت نباشیم، افزود: توجه به ایتام و فقرا در ماه مبارک رمضان یکی از برنامه های اصلی ما باشد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به جمعه ۱۲ ام تیرماه سالروز حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران اسلامی در خلیج فارس اظهار داشت: در این جنایت امریکا نسبت به مردم ایران اسلامی ۲۹۸ نفر از سرنشینان هواپیما جان خود را از دست دادند.

حمله به هواپیمای مسافربری ایران یک نقطه سیاه در پرونده آمریکا

وی با بیان اینکه این حادثه یکی از اسناد بزرگ و فراموش نشدنی جنایات آمریکا علیه مردم ایران بوده است، تصریح کرد: این جنایت بزرگ به عنوان یک نقطه سیاه در پرونده اعمال آمریکا باقی می ماند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در این جنایت بزرگ ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال و ۵۲ زن به شهادت رسیدند، افزود: نقطه سیاه این جنایت برای همیشه و تا ابد در پرونده آمریکا باقی خواهد ماند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه حمله به هواپیمای مسافربری ایران نقض قوانین بین المللی و نقض حقوق بشر بود، گفت: بالاتر از آن این موضوع است که اینگونه جنایات نشان از تلاش های آمریکا برای انتقام گیری از مردم ایران دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است انتقام شکست هایی را که به واسطه بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی در منطقه خورده است را از مردم ایران بگیرد، تصریح کرد: با کینه ای که آمریکایی ها دارند حتی به مسافران یک هواپیما هم رحم نمی کند.

از عدالت و عبادت امام علی(ع) در زندگی فردی و اجتماعی درس بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام علی(ع) و شب های قدر گفت: وقتی نام امام علی(ع) را می بریم صفات متعددی از شخصیت این امام بزرگوار در ذهن مجسم می شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه زهد، عبادت، شجاعت، عدالت، اخلاص، ایمان و در یک کلام همه صفات الهی و انسانی در وجود امام علی(ع) تجسم یافته است، تصریح کرد: عدالت و عبادت دو ویژگی برجسته امام علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه از عبادت امام علی(ع) در زندگی فردی و عدالت ایشان در زندگی اجتماعی باید درس بگیریم، اظهار داشت: امام علی(ع) بیش از هر مسلمانی برای اسلام رنج و سختی کشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: امام علی(ع) در شرایط سخت خط جهاد، مبارزه و ایستادگی را در پیش گرفت و امام مجاهد لقب گرفت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شب های قدر نیز فرصت بسیار مناسبی برای استغفار و عبادت است، تصریح کرد: قدر این شب های مبارک را بدانیم و با خواندن ادعیه و اعمال ذکر شده در کتب مذهبی از فرصت بزرگ این شب ها استفاده کنیم.

گروه مذاکره کننده مراقب دسیسه های آمریکا باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مذاکرات هسته ای به نقطه حساس و سرنوشت سازی رسیده است، گفت: مذاکرات در این روزها هوشیاری و هوشمندی خاصی را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید در رابطه با رفتارهای موزیانه آمریکا، مقاصد و اهداف شیطانی آنان و زد و بندهای گروه ۱+۵ دقت شود، تصریح کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده ایران موفق شود و دسیسه های دشمنان را ناکام بگذارد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران پشتوانه قوی رهبر فرزانه انقلاب و مردم را دارد، افزود: امیدواریم منافع ملی ایران به خصوص موضوع هسته ای حفظ شود.

پروژه مقصر سازی آمریکا در مذاکرات هسته ای

وی با اشاره به اینکه یکی از دسیسه های آمریکا پروژه مقصر سازی در رابطه با مذاکرات است که توسط رسانه های غربی در حال ترویج است، اظهار داشت: آمریکا به دنبال این است که اگر نتوانست به اهداف خود در مذاکرات برسد ایران را مقصر شکست مذاکرات نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آمریکا هم تهدید می کند و هم تطمیع تصریح کرد: دشمنان باید بدانند مردم ایران نه از تهدید می ترسند و نه با تطمیع منافع ملی خود را زیر پا می گذارند.

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به اینکه جمعه آینده روزجهانی قدس است، اظهار داشت: امسال گرامیداشت این روز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که رژیم صهیونیستی به واسطه بیداری اسلامی در منطقه منزوی شده است روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: همه مردم ایران از زن و مرد با همدلی و همزبانی فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در روز قدس سر خواهند داد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.