• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

امام جمعه خرم آباد: از فلسفه‌های عزاداری امام حسین (ع) آشنایی با معارف دینی است./نباید از شیطنت استکبار جهانی یک لحظه غفلت کنیم.

  • کد خبر : 18519
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
امام جمعه خرم آباد: از فلسفه‌های عزاداری امام حسین (ع) آشنایی با معارف دینی است./نباید از شیطنت استکبار جهانی یک لحظه غفلت کنیم.

امام جمعه خرم آباد: از فلسفه‌های عزاداری امام حسین (ع) آشنایی با معارف دینی است.

امام جمعه خرم آبادبه گزارش“کانون سبحان”؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: ماه محرم، ماه حماسه ماندگار، پیروزی خون بر شمشیر و ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز ورود کاروان امام حسین (ع) به سرزمین کربلا است، عنوان کرد: ماه محرم ماه عزاداری امام حسین (ع) است از این‌رو باید مجالس عزا، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، روضه‌خوانی و سخنرانی درباره فضیلت عزاداری امام حسین (ع) باید باشکوه برگزار شود.

میرعمادی به روایتی از امام رضا (ع) درباره فضیلت عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) فرمودند؛ کسی که محرم و عاشورا را روز مصیبت خود قرار دهد خداوند او را در قیامت در امن و امان قرار می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: باید بدانیم که فلسفه عزاداری سرور و سالار شهیدان چیست از این‌رو فلسفه عزاداری امام حسین (ع) پی بردن به عظمت و شخصیت امام حسین (ع) به عنوان امام، الگو و انسان کامل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: یکی دیگر از فلسفه‌های عزاداری امام حسین (ع) آشنایی با معارف دینی است. از این‌رو باید عزاداری‌ها همراه با سخنرانی و منبر باشد.

میرعمادی یادآور شد: یکی از کارهای مهم امام حسین (ع) تبیین حقایق برای مردم زمان خود بوده است. از این‌رو امروز مقام معظم رهبری در موضوعاتی که به سیاست‌های کلی نظام برمی‌گردد وظیفه مردم و مسئولان را مشخص می‌کند همان‌طور که برای حفظ منافع و مصالح کشور اجازه مذاکره هسته‌ای را به مسئولان داد اما فرمودند مذاکره با آمریکا در موضوعات دیگر ممنوع است.

وی تصریح کرد:‌ آمریکا به دنبال مقابله با ایران اسلامی و نفوذ خود در کشور است به همین خاطر مقام معظم رهبری اجازه مذاکره خارج از هسته‌ای را نداده و روشن‌گری کردند اما برخی از افراد ساده‌لو و ناآگاه به بهانه اینکه اگر مذاکره نشود اقتصاد فلج می‌شود به دنبال زمینه نفوذ آمریکا در کشور هستند. از این‌رو اینها باید بدانند اهداف آمریکا چه است و اعلام می‌کنیم اگر ما با آمریکا در موضوعات غیرهسته‌ای مقاومت می‌کنیم منطق ما در مقابل با آمریکا همان منطق امام حسین (ع) در مقابل یزید است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ امروز خطر اصلی برای کشور ما همان گروه اندک ساده‌لو است که به دنبال زمینه نفوذ آمریکا در کشور هستند و اینها باید بدانند که آمریکا هیچ خیری برای کشور ایران ندارد.

میرعمادی به مسئله جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: امروز استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا جنگ نرم علیه ایران اسلامی را به راه انداخته و با استفاده از تبلیغات روانی انواع تهمت‌ها را به جمهوری اسلامی‌ می‌زنند. از این‌رو باید مردم و مسئولان هوشیار باشند زیرا آمریکا و استکبار جهانی به دنبال بحران و اختلاف در داخل کشور ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: آمریکا و استکبار جهانی می‌خواهند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی یک نارضایتی عمومی را در داخل کشور ایجاد کنند اما نباید از شیطنت استکبار جهانی یک لحظه غفلت کنیم.

وی تأکید کرد: ما اعلام می‌کنیم دشمنان خارجی، افراد ساده‌لوح و ناآگاهی داخلی بدانند تا زمانی که رهبر هوشیار، تیزبین، با بصیریت و آگاهی‌‌ بر تمام مسائل رهبری می‌کند و مردم بابصیرت در کشور وجود دارند تمام توطئه‌های دشمن در این مملکت خنثی می‌شود.

میرعمادی به هفته اولیا و مربیان نیز اشاره کرد و بیان داشت: اولیا باید همکاری خوبی با مربیان دانش‌آموزان داشته باشند تا بتوانند نسل جوان آینده کشور را به خوبی تربیت کنند.

وی به سالروز درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی مرد روزگار سخت، سیاست‌مدار سالم و عاشق امام و رهبری بود.

گفتنی است در پایان نماز جمعه نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن راهپیمایی گسترده خود از مصلی الغدیر خرم‌آباد تا خیابان انقلاب این شهرستان با فریاد هیهات‌ من‌الذله، لبیک یا حسین، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، بر بیعت خود با بزرگ‌مرد امر به معروف و نهی از منکر، امام حسین (ع) تأکید کردند.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.