• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امام جمعه رومشکان:بهترین خط و مشی ، خط ولایت است. /چرا بعضی از مسئولین افراد غیر بومی را به جای افراد بومی استخدام میکنند؟

  • کد خبر : 15128
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲:۳۷
امام جمعه رومشکان:بهترین خط و مشی ، خط ولایت است. /چرا بعضی از مسئولین افراد غیر بومی را به جای افراد بومی استخدام میکنند؟

به گزارش “کانون سبحان”؛  امام جمعه محترم شهرستان رومشکان در ابتدای خطبه اول با ذکر خدای متعال خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده و فرمودند : ما اگر در زندگی خو.د بنگریم بیشتر به فکر دیگران هستیم تا امر خدا و روزه گرفتن صرفا برای این نیست که آب و غذا […]

2015-07-03_150400به گزارش “کانون سبحان”؛  امام جمعه محترم شهرستان رومشکان در ابتدای خطبه اول با ذکر خدای متعال خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده و فرمودند : ما اگر در زندگی خو.د بنگریم بیشتر به فکر دیگران هستیم تا امر خدا و روزه گرفتن صرفا برای این نیست که آب و غذا نخوریم و باید بدانیم روزه یعنی چه و معنای آن چیست فرق بین کسی که مریض است و روزه نمیگیرد با کسی که عمدا روزه نمیگیرد زیاد است.

 

البته به زور نمیشود دیگران را مجبور به روزه گرفتن کرد .امام صادق (ع) میفرماید: خداوند روزه ماه رمضان را واجب کرده است تا غنی و فقیر مساوی باشند و باید در مهمانی ها همه را به یک چشم ببینیم. امام رضا (ع) فرمودند: یکی از حکمت های روزه این است که انسان یاد تشنگی و گرسنگی آخرت بیافتد و در قیامت عده ای تشنه و گرسنه هستند و عده ای دیگر سیرند . از آنها سوال میشود شما که هستید ؟ در جواب میگویند : ما در دنیا روزه گرفتیم.

و در مباحث اجتماعی اشاره ای داشتند به ساعت زیارت قبور و از مردم متدین شهرستان رومشکان خواستند که توجه بیشتری به بحث نماز اول وقت داشته باشند و زیارت قبور را به بعد از ادای نماز ظهر و عصر موکول نمایند.وبه جای اینکه ساعت ۱۲ به سر قبرستان ها بروند این ساعت را به ۴ تا ۶ تغییر دهند.

 

خطبه دوم: خطبه سیاسی

آغاز خطبه دوم با سلام بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) شروع شد و و فرمودند : بهترین خط و مشی ، خط ولایت است. و متاسفانه شهرستان ما از لحاظ آب شرب در مضیقه است و مشکل و معضلی است که بعد از ۳۵ سال از عمر انقلاب ،در این منطقه وجود دارد. چرا منطقه رومشکان دارای زمین های هموار است ولی از نظر کشاورزی در حد خیلی پائینی است.متاسفانه آب کافی در این منطقه وجود ندارد که امیدواریم این مشکل هرچه سریع تر حل و فصل گردد.متاسفانه در طی چندسال اخیر بعضی از مسئولین در این زمینه کوتاهی کرده اند.

ایشان بیان داشتند: چرا بعضی از مسئولین می آیند و افراد غیر بومی را به جای جوانان بومی استخدام میکنند؟ این ظلم نسبت به جوانان بومی این منطه است که با داشتن تحصیلات متاسفانه بیکارند. و همچنین اشاره ای داشتند به بحث وقف در شهرستان وتشکری داشتند از پسران حاج عادل امرایی که ا۸ هزار متر را برای احداث سالن چند منظوره ورزشی اهدا نموده اند و همچنین تشکری داتند از خانواده محترم عوض نژاد بابت وقف زمین حوزه علمیه.

 

مناسبت ها :

این هفته مناسبت ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ سالروز منهدم شده هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان امریکای جنایتکار بود و هدف امریکا را از این اقدام این بود که ایران را تسلیم کند همچنان که هنوز هم به بهانه مباحث هسته ای این منظور را دارند که به یاری خداوند این خدعه انان خنثی خواهد شد.

و در در آخر اشاره ای داشتند به شبهای قدر که این مناسبتها در این هفته واقع شده اند و از مسئولین زیربط خواستند که با برنامه ریزی مناسب هر چه با شکوه تر این مراسمات را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.