• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

امام جمعه رومشکان: اسرائیل رؤیای شیرین تبدیل رژیم صهیونیستی را به یک کشور را به گور خواهد برد./داعش یک حرکت متجاوزانه و ضد بشری است که ریشه آن آمریکا و اسراییل است.

  • کد خبر : 1808
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان به امامت امام جمعه این شهرستان حضرت حجت الاسلام جمیاری اقامه شد. خطبه اول عوامل دینداری مردم از نگاه قرآن مجید سه چیز اسلام را به عالم معرفی کرد: 1- اخلاق و رفتار پیامبر (ص) فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ  […]

نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان به امامت امام جمعه این شهرستان حضرت حجت الاسلام جمیاری اقامه شد.

خطبه اول

عوامل دینداری مردم از نگاه قرآن مجید

سه چیز اسلام را به عالم معرفی کرد:

1- اخلاق و رفتار پیامبر (ص)

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ  « پس به رحمت الهى با آنان نرمخو و مهربان شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پيرامون تو پراكنده مى‏شدند  » ( آل عمران 159 )

لذا مسؤلان ما و دولتمردان ما باید خوش اخلاق بوده و رفتارشان زیبنده باشد. باید چنان خود را به زیور خلق و خوی اسلامی و دینی آراسته کنند که باعث جذب همگان  به واقعیت و حقیقت دین مبین اسلام شوند. وقتی پیامبر (ص) ما باید مهربان باشد پس تکلیف مسؤلان و مردم معلوم است.اینجاست که شما را دعوت می کنم به مهربانی و مخصوصاً مسؤلین دولتی و ادارات شهرستان رومشکان و به ویژه متولیان و هیئت امنای مساجد و خصوصاً رؤسای ادارات  که با مردم مهربان و خوش اخلاق باشید که مبادا رفتار نادرست  و غیر اسلامی شما باعث دلزدگی مردم از دین و اسلام و نظام نشود.همه باید خوش برخورد و مهربان باشند. دین ما دین مهربانی است. رسول خدا (ص) در بیابانی می گذشتند که یک کودک یهودی را دیدند که پایش زخم شده بود. ایشان عبای خود را پاره کردند و زخم کودک را بستند. چندی بعد وقتی به شهر آن کودک رفتند برای تبلیغ دین مبین اسلام ؛ و مردم آن شهر ایشان را بیرون کردند و سنگ به سمت ایشان پرتاب کردن و پیشانی مبارکشان را شکستند. همان دختر خردسال دوان دوان جلو آمد و برایشان پارچه ای آوردند تا زخم خود را ببندند. این اسا آثار مهربانی و اخلاق نرم. جوانان ما اگر گاهی تندخویی می کنند مال این است که بزرگترها با آنها بد رفتاری دارند. باید با اخلاق و رفتارمان چهره واقعی و مهربان دین را نشان دهیم. مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که اینقدر عطوفت و بخشش و مهربانی از آنها می بینیم.

خطبه دوم

 

وَ أَيُّ سَبَبٍ أَوْثَقُ مِنْ سَبَبٍ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ إِنْ أَنْتَ أَخَذْتَ بِهِ أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ

و كدام رشته محكم‏تر از رشته بين تو و خداوند است اگر به آن چنگ زنى دلت را با موعظه زنده كن، و با بى‏رغبتى به دنيا بميران،

تقوای الهی معنای وسیعی دارد.ارتباط با خدا باعث می شود که انسان به مراتب بالای انسانیت برسد.فرقی هم بین یهودی و مسیحی و مسلمان و غیر مسلمان ندارد.

«امام صادق (ع) از جایی عبور می کردند، دیدند یک مرد یهودی گرسنه و تشنه است. فرمودند به او آب و غذا و پول بدهید.اصحاب تعجب کردند. امام فرمودند:او انسان است و کار ما تقواست و ربطی به کی بودن او ندارد.»

امروز ما می بینیم که خارجی ها در خانه های خود انواع حیوانات را به همزیستی با خود درآورده اند و به آنها محبت می کنند ولی انسانها را و زنان و کودکان را بی گناه سر می برند.

 

مناسبت ها

8 شهریور : شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم و هفته دولت است. ترور یعنی ناکام کردن دیگران از حق حیات و حقوقی که خداوند به آنها داده است.ایران اسلامی مخالف با هرگونه ترور است و با تروریسم سر سازش نخواهد داشت.نخستین دولت اسلامی و مکتبی که بعد از انقلاب درست شد همین دولت رجایی و باهنر است.اینها بایدالگوی مردم ما و کارکنان و کارمندان ما باشند.دولت رجایی و باهنر همیشه در یادها و خاطره ها خواهد ماند زیرا دولتی بوند مطیع رهبری و ولایت و دوستدار و خدمتگذار به مردم و انقلاب.

امروز از این تریبون اعلام می کنیم جمهوری اسلامی و نظام انقلابی ما  هم در مقابل تروریست ها و هم در برابر منشاء و ریشه آنها ایستادگی خواهد کرد.

10 شهریور : روز بزرگداشت امام زادگان

همه امام زادگان واجب التعظیم هستند. هر کس که به امام زاده ای سلام بگوید در آن دنیا جواب سلام خود را خواهد شنید.

10 شهریور : روز بانکداری اسلامی بدون ربا :

بانکهای ما نباید دیرکرد بگیرند. دیر کرد قطعاً رباست. نظام ما اسلامی است پس بانکهای ما هم بایند اسلامی باشند و نظام بانکی ما باید اصلاح شود.توصیه می کنم به رؤسای بانک ها که بر مردم سخت نگیرند و مخصوصاً در مورد وام ازدواج جوانان .البته مردم هم باید با بانکها همکاری داشته باشند و وام های خود را به موقع پرداخت کنند که خدای ناکرده باعث ایجا ربای بانکی نشوند.

11 شهریور بزرگداشت احمد بن موسی شاهچرغ است. این روز را گرامی می داریم.

12 شهریور  روز مبارزه با استعمار انگلیس است . انگلیس این روباه پیر استعمار که در همه برنامه های شوم امریکا و اسراییل شرکت دارد و سابقه استعماری او بیشتر و بالاتر آمریکاست.

13 شهریور ، روز تعاون است. تعاونی یکی از مظاهر قدرت گرفتن جوامع است و ما باید بخش تعاون را در شهرستان رومشکان فعال کنیم.

 

 

13 شهریور، سالروز برپايي نخستين تظاهرات ميليوني مردم تهران بعد از نماز عيد فطر عليه رژيم پهلوي به  امامت آیت الله مفتح در سال 57  است. علي‏رغم اختناق ايجاد شده توسط رژيم پهلوي، پيگيري نهضت از طرف امام خميني(ره) و روحانيت معظمٌ، در روز عيد فطر سال 1357ش تجلي نمود و مردم در شهرهاي تهران، قم، خمين، کرج و ايلام و ديگر شهرها پس از برگزاري نماز عيد به حرکت در آمده و شعارهاي کوبنده بر ضد رژيم سردادند. در تهران، ده‏ها هزار نفر براي شرکت در نماز عيد فطر در منطقه قيطريه گرد آمدند و نماز عيد را به امامت آيت‏اللَّه مفتح به جاي آوردند. آن‏گاه حجت‏الاسلام باهنر سخنراني مبسوطي پيرامون اوضاع کشور ايراد نمود. از آن پس، راهپيمايي با شکوه مردم آغاز شد. راهپيمايان در تهران با ابراز محبت به سربازان ارتشي، خواستار پيوستن ارتش به ملت شدند.

 

تظاهرات روز عيد فطر با حضور ميليوني مردم، اين نکته را عيان ساخت که رهبري نهضتي که آغاز شده و هر روز شعله‏هاي آن، زبانه بيشتري مي‏کشَد، در دست روحانيان و به زعامت امام خميني(ره) است. نکته قابل توجه در تظاهرات تهران و شهرستان‏ها، شرکت فعال و گسترده بانوان بود که پا به پاي مردان در اين راهپيمايي حضور داشتند. اين راهيپمايي عظيم و تظاهرات روزهاي بعد، زمينه را براي وقوع حادثه خونين هفدهم شهريور فراهم ساخت و دست رژيم را بار ديگر به خون مردم، رنگين نمود.

 

هفته دولت :

بحمدالله ما در هفته دولت و در جلسه شورای اداری شهرستان مصوبات خوبی راداشتیم. امیدواریم که هرچه زودتر این مصوبات اجرایی و عملیاتی شوند .

پهباد اسراییلی :

چند روز پیش یک پهباد اسراییلی به تأسیسات هسته ای نطنز نزدیک شده بود که توسط نیروی هوایی سپاه سرنگون شد و اطلاعاتی هم نصیب کشورمان شد. این واقعه یک پیام مهم برای دنیا داشت و آن اینکه ایران اسلامی با رهبری  هوشمندانه مقام عظمای ولایت و سربازان گمنام امام زمان اجازه فکر تجاوز به کشور را نخواهد داد. و بدانند که ایران یک کشور قوی است.

پیروزی مردم غزه

پیام این پیروزی این است که اسراییل دوران پیروزی های خود را پشت سر گذاشته است و رؤیای شیرین تبدیل رژیم صهیونیستی را به یک کشور را به گور خواهد برد.

داعش :

داعش یک حرکت متجاوزانه و ضد بشری است که ریشه آن آمریکا و اسراییل است. و امروز این گرگ پرورش یافته استعمارگران بلای خودشان و منافعشان شده است.

به امید نابودی استعمارگران و برچیده شدن بساط تروریستها و متجاوزین و استقرار حکومت عدل الهی در سراسر عالم

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=1808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.