• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

امام جمعه کوهدشت: برجام نباید مایه اختلاف بشود./ کسانی که الان دم از دیپلماسی می زنند،در جریان حکم سلمان رشدی به امام می گفتند:نمی شود!/عربستان حرم را حرم آمریکای جنایتکار کرده،نه مسلمانان!/دیدید آقا با یک هشدار آن چنانی مشت محکمی بر فرق کثیف آل سعود کوبید.

  • کد خبر : 18032
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
امام جمعه کوهدشت: برجام نباید مایه اختلاف بشود./ کسانی که الان دم از دیپلماسی می زنند،در جریان حکم سلمان رشدی به امام می گفتند:نمی شود!/عربستان حرم را حرم آمریکای جنایتکار کرده،نه مسلمانان!/دیدید آقا با یک هشدار آن چنانی مشت محکمی بر فرق کثیف آل سعود کوبید.

به گزارش “کانون سبحان” ؛ مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه غم بار «منا» در کوهدشت با حضور امام جمعه محترم و مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار گردید. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه محترم شهرستان کوهدشت در ابتدا ضمن بیان […]

2015-10-05_025659

به گزارش “کانون سبحان” ؛ مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه غم بار «منا» در کوهدشت با حضور امام جمعه محترم و مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه محترم شهرستان کوهدشت در ابتدا ضمن بیان نکاتی در مورد اسلام و معنای آن گفت: خداوند در آیه 85 سوره آل عمران می فرماید:«وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ».« هر کسی غیر اسلام دينى [ديگر] جويد هرگز از وى پذيرفته نشود و وى در آخرت از زيانكاران است» اسلم یعنی با کلمه مقدس  لا اله الا الله و محمدا الرسول الله (ص) و به عقیده ما شیعیان با اشهد ان علیا و لی الله اسلام آغاز  می شود.

وی در ادامه گفت:توحید یعنی اینکه اعتقاد قلبی و ایمان راسخ به اینکهدر جهان یک قدرت مطلق وجود دارد و آن ذات ربوبی پروردگار و الله  است ، تمام صفات کمال را داراست .

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: در روایت آمده است : کسی که کلمه توحید را بر زبان جاری می کند بدن او بر آتش جهنم حرام است وخون او و مالش محترم است و این انسان دارای فضیلت بسیار است.

امام جمعه کوهدشت در ادامه افزود: توحید سه شعبه که عبارتند از:1 – توحید در درون انسان. 2 – توحید در جامعه بشریت، که تابوت ها را کنار می زند ،چون هیچ قدرتی نباید بر انسان حکومت کند مگر خداوند متعال که قدرت مطلق و  قابل پرستش است . 3 – توحید در هستی و عالم، که می گویم لا اله الا الله   یعنی خدایان دروغین باید بشکنند و فقط  انسان باید یک خالق را بپرسد و آن نیز همان خداوند متعال است .

وی ادامه داد: این انسان با بای تکلیفش حرکت می کند نه با پای نفس،با پای وظیفه الهی حرکت می کند نه غریزه شهوانی و جز دستور خدا دستوری دیگری را انجام نمی دهد.اگر روحی به این آزادی رسید یعنی خدا را سرپرست خدود دانست، این روح به ولایت می رسد، ولایت یعنی نزدیکی به خدا و یعنی بپذیریم که خداوند قادر و توانا برما حکومت کند.

امام جمعه کوهدشت در ادامه به توضیح اسلام حقیقی پرداخت و اظهار داشت:اسلام حقیقی این است که از زبان پیامبر عظیم شأن اسلام  و جانشینان معصومش می شنویم، این اسلام است ؛نه اسلامی که از زبان ابو حنیفه، ابن تیمیه، محمد بن عبد الوهاب و آمریکا و عربستان و سایر قدرت های فاسد!. آن یک اسلام بدلی و دروغین است.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی به بیان اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پرداخت و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خون بهای شهیدان است در اصل دومش چه می گوید:جمهوری اسلامی نظامی است که : 1 – بر پایه ایمان به خدای یکتا،و اختصاص حاکمیت و تشریع  وی .  2  – بر پایه  وحی الهی و نقش بنیادی و اساسی وحی در پیشبرد هدایت مردم. 3 – بر پایه  معاد و نقش سازنده آن.  4 – بر پایه عدل خدا.  5 –  بر پایه  امامت و رهبری مستمر و نقش اساسی آن در تدوام انقلاب اسلامی ایران باشد.وی در ادامه تصریح کرد: نفی هرگونه ستمگری و ستم کشی و سلطه گری و سلطه پذیری ، یعنی این که ما نه ستم  می کنیم ونه زیر بار طاغوت و آمریکا و انگلیس و همه قدرت ها  می رویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یادشان رفته است در زمان امام(ره)  در جریان سلمان رشدی مرتد تمام کشور های اروپایی سفرای خود را از تهران خارج کردند ،چون که امام(ره) آن فتوا را داد و حکم خدا را خواند،بعضی از این کسانی که الان  دم از دیپلماسی می زنند،همین ها گفتند نمی شود! امام فرمود : «می شود! حکم خدا این است.» و همه شان دوباره سر افکنده برگشتند. این اسلام باید در جامعه پیاده شود.

امام جمعه کوهدشت ضمن بیان این که حج یکی از پایه های اسلام است در توضیح فلسفه حج اظهار داشت: خداوند در سوره توبه آیه 3 در فلسفه حج می فرماید:«وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَي النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَکْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَري‏ءٌ مِنَ الْمُشْرِکينَ وَ رَسُولُهُ …»«این ، اعلامی است از ناحیه خدا و پیامبرش به ( عموم ) مردم در روز حج اکبر [ روز عید قربان ] که: خداوند و پیامبرش از مشرکان بیزارند!… » این فلسفه حج است.

 وی در ادامه افزود: خدا دفاع می کند از مومنین و سایر شیعیان به واسطه آن حاجیانی که به زیارت خانه خدا می روند اگر آن یکسری دیگر به خانه خدا  نروند خداوند دیگر از کسی دفاع نمی کند. حج نباید تعطیل بشود،امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:  اگر حج تعطیل شود ،عذاب نازل می شود. حج علم اسلام است.هیچ چیز جای حج را نمی گرید.

 امام جمعه کوهدشت ضمن اشاره به تحولات عربستان و تسلیت فاجعه خونبار منا، اظهار داشت: عربستان کاری کرده اند که الان حرم حرم است برای آمریکا، نه برای مسلمانان ،خانه خدا  دیگر امنیت ندارد. ورود کفار به سرزمین وحی ممنوع است،ولی این چنین برای آمریکا امنیت دارد ولی برای مسلمانان امنیت ندارد وی افزود: کسی که به خدا لبیک بگوید،این چنین خونش ریخته می شود؛ چه کسی حمایت می کند آمریکا اسرائیل و انگلستان!

امام جمعه کوهدشت در ادامه اشعاری را که در وصف فاجعه غم بار «منا» سروده است را خواندند که عبارت است از:

ای زائران کوی دار

این زائران کوی یار

رفتند به سوی کردگار

قربان شدند در آن دیار

رهبر امت نمودند داغدار

فریاد است ای یادگار ذوالفقار

نابود کن ،مولای ما

آل سعودِ نابکار

حرمتِ کعبه شکستند قوم ننگ و آه

خوش خدمتی کردند بر کفار

ملت یمن را نمودند لت و پار

ارث بردند این اخلاق از سگ هار

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی اشاره ای به دلایل وقوع فاجعه منا داشتند و گفتند: یکی از دلایل واقعه منا ،این است که  رقابتی بین محمد بن سلمان و محمد بن نایف برای پادشاهی عربستان صورت گرفته است و این در حالی است که امور حج نیز دست محمد بن نایف است برای این که وی را خرد کنند ، هزاران نفر از زائران خانه خدا را کشتند تا وی از ولیعهدی بیفتد و محمد بن سلمان تنها ولیعهد باشد.

وی در ادامه به بیان نکاتی در مورد مسائل کشور پرداخت و گفت: هرچه داریم از برکت اهل بیت و انقلاب است در داخل باید حواسمان جمع باشد این برجام نباید مایه اختلاف بشود ،برجام مال همه است اصلاحاط باید انجام گیرد مبادا اختلاف کنیم.دشمن شاد بشیم،روز اتحاد است دیدیدآقا مقام معظم رهبری با یدک هشدار  آن چنانی مشت محکمی بر فرق کثیف این ها کوبید .

امام  جمعه کوهدشت در پایان افزود: این جا کوهدشت لرستان است ،سرزمین دلاوران این است پیام شهرستان کوهدشت، به آمریکا و وهابیت کثیف و خبیث!  بدانید ایران یک پارچه است،مشت گره کرده است،در خط  قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است و به لطف خداوند و عنایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)،دماغ آمریکا و اسرائیل و عربستان و صدام را به خاک مالیده است؛مجرب را آزمودن خطااست بدانند پیام این مجلس این است. وی در ادامه به ذکر مصیبتی پرداخت و فرمود:امروز خیمه ابی عبد الله را به پا داشتیم  وآمدیم برای زائران عزیز خدا عزاداری کنیم.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.