• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

امام زمان (عج): در برابر فتنه‌ها مقاومت کنید که از نشانه‌های حرکت و قیام ما است.

  • کد خبر : 7478
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱:۴۱
امام زمان (عج): در برابر فتنه‌ها مقاومت کنید که از نشانه‌های حرکت و قیام ما است.

در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند.

سرویس صاحب الامر“کانون سبحان”؛
972176_287یا صاحب الزمان (عج)! نمی دانم الآن کجا هستید…این استقرت بک النوی…
اما می دانم که دل نازنینتان بر مظلومیت شیعیانتان در سراسر دنیا ریش است…نمی دانم تا طلوع خورشید وجود مبارکتان بر دنیای ظلمانی خلایق چقدر مانده ؟ اما می دانم که شما هم به انتظار اذن الهی هستید برای زدودن تمام ناپاکی ها و پلشتی ها از تارَک دین و دنیا.

و چه زیباست روزهای آمدنتان که فصل اقتدار شیعه ی مظلوم و مهجور است.کاش آن روز نزدیک باشد…ونراه قریبا.

روزی که صدای آسمانی «انا المهدی» شما در گوش زمینیان بپیچد و نحن نقول الحمدلله رب العالمین اللهم انت کشاف الکرب و البلوی(۱)

اللهم عجل لولیک الفرج….

نشانه های ظهور در کلام امام مهدی (عج)

در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند. اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علی‌رغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد.

….من ولی خدا هستم، سعادت پویندگان راه حق را تضمین می‌کنم

پس سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید.

امر قیام ما با اجازه‌ی خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد.(۲)

مفهوم علائم ظهور

علائم در لغت جمع علامت از مادۀ علم است. و مقصود از آن اثرى است كه به توسط آن چيزى دانسته مى‌شود، يا چيزى است كه در جايى نصب مى‌شود تا مردم به توسط آن هدايت يابند، مثل علم لشكر و نشانه‌هاى راه‌ها و در اصطلاح علم ملاحم وفتن كلمۀ «علائم ظهور» به هراتفاقى كه دلالت بر خبر غيبى دارد اطلاق مى‌گردد كه قرار است در آينده تحقّق يابد، تا آن‌كه علامت و نشانۀ وقوع حادثه‌اى ديگر بعد از آن باشد. و در علم ملاحم اين عنوان بيشتر اطلاق مى‌گردد بر خبر دادن از علائم ظهور امام مهدى عليه السّلام در آخر الزمان كه نشانه‌اى بر نزديك شدن ظهور آن حضرت است، مثل خروج سفيانى در شام و خروج يمانى از يمن و وقوع صيحۀ آسمانى و….

امام صادق عليه السّلام به اصل علائم ظهور اشاره كرده و مى‌فرمايد:
«همانا قبل از ظهور مهدى علائم و نشانه‌هايى است از جانب خداوند براى مؤمنين»(۳)

علائم ظهور

مسئله علائم ظهور حضرت صاحب الامر-عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف-و حوادث و پيشامدهائى كه در طول مدّت غيبت، و پيش از ظهور مبارك آن حجّت مطلق الهى (ارواحنا له الفداء) واقع خواهد شد، از جمله مباحث مهمّ دينى و مسائل بسيار حسّاس مذهبى است كه از قرون گذشته تاكنون پيوسته مورد توجّه عميق دانشمندان بزرگ اسلام بوده و هست، و بزرگان ما از عصر معصومين عليهم السّلام تا به امروز پيرامون آن از جهات مختلفى بحث كرده و كتابهاى فراوانى نوشته‌اند و دربارۀ وقوع آن حوادث و پيشامدها مانند بلاهاى عمومى، گرفتارى مسلمانان در دوران غيبت و نقش ستمكاران در صحنۀ سياست و زندگى بشر-نظريّات گوناگونى ابراز داشته‌اند…

بدين لحاظ … در صدد تقسيم جملۀ «علائم» برآمده و مجموع حوادث و وقايع مربوط به دوران غيبت را به چند قسمت تقسيم نموده‌اند و عقيده دارند که مجموع علامات ظهور بر شش قسم است.

قسم اوّل: علائم حتميّه كه البتّه خواه ناخواه بايد واقع شود مانند «خروج دجّال» و «سفيانى» و «صيحۀ آسمانى» و اين هر «سه» علاماتى است كه مقارن با ظهور خواهد بود.

قسم دوم: علائم معلّقه و شرطيّه كه اين علائم، منوط و مشروط و معلقّ است به اراده و مشيّت خداوند عالم، كه اگر ارادۀ خدا به آن تعلقّ گرفته باشد واقع مى‌شود و اگر خدا نخواهد واقع نخواهد شد و چه‌بسا مى‌شود كه به جهت حكمت و مصلحت و مقتضيات و موانعى كه خداوند عالميان مى‌داند واقع نشود، و يا بر اثر طاعات و دعاهاى مردم رفع گردد و يا تغيير داده شود.

قسم سوّم: علاماتى است كه قبلا و در زمانهاى گذشته تاكنون واقع شده و زمان آنها گذشته است، و آنها را علامات واقعه مى‌گويند.

قسم چهارم: علاماتى است كه تا هنوز واقع نشده و اميد مى‌رود كه (بعدها) واقع شود، و اينها را علامات غير واقعه مى‌گويند.

قسم پنجم: علاماتى است خاصّه، كه اين علامات، خاصّ و مختصّ به وجود پربركت خود حضرت صاحب الامر عليه السّلام است و كسى در اين علامات با آن

حضرت شريك نيست، و حضرتش به اين وسيله مى‌داند كه خداوند او را اذن و اجازۀ ظهور داده است، زيرا علم ظهور حضرت را به جز خدا كسى نمى‌داند.

و قسم ششم-علاماتى است عامّه، كه اين علامات از براى عامّۀ عوام و خاصّۀ خواصّ ظاهر خواهد شد و دانستن آن اختصاص به حضرت ندارد. بلكه براى همه و عامّۀ مردم است و هركس از عوام و خواصّ، آنها را (كم و بيش در طول مدّت عمر خود اگرچه خيلى كوتاه) خواهد ديد.(۲)

روایات آخرالزمانی

از امام‌حسين‌ علیه‌السلام روايت‌ شده‌: “ما دوازده‌ امام‌ داريم‌، اول‌ آنها اميرمؤمنان‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ علیه‌السلام و آخرين‌ آنها نهمين‌ فرزند من‌ است‌، او امام قائم به حق است‌ و خداوند زمين‌ را پس‌ از آن‌ كه‌ با “كفر و بي‌ ديني‌ اهلش‌” مرده‌ باشد، به‌ وسيله‌ او زنده‌ مي‌كند و هم‌ با وي‌ دين‌ حق‌ اسلام‌ را بر همه‌ اديان‌ غالب‌ مي‌گرداند، هرچند مشركان‌ نخواهند. او غيبتي‌ دارد كه‌ در آن‌ مردم‌ بسياري‌ از دين‌ بر مي‌گردند و گروهي‌ديگر، بر دين‌ِ حق‌ِ اسلام‌ ثابت‌ مي‌مانند و اذّیت می شوند و به‌ آنها بگويند: اگر راست‌ مي‌گوييد این وعده [موقع‌ِ ظهور امام‌ زمان‌ شما] چه‌ وقت‌ عملی می‌شود؟ بدانید کسی که در دوران غیبت او، بر آزار و تکذیب صابر باشد مانند مجاهدی است که با شمشیر در رکاب رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم مجاهده کرده است.(۵)

منابع:
۱- فرازی از دعای ندبه
۲- احتجاج مرحوم طبرسی، ج ۲ ص ۴۹۵ ترجمه جلد ۱۳ بحارالانوار ص ۵۹۷-۵۹۴
۳- علائم ظهور ف علی اصغر رضوانی ج ۱ ص۱۲۰
۴- زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) از دیدگاه روایاتف اسدالله هاشمی شهیدی ج ۱ صص۲۵-۲۴
۵- کمال الدین و تمام النعمه/ج۱/ص۵۸۴

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=7478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.