• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

انتصاب «مهدی مهدوی کیا»به عنوان سرمربی تیم نوجوانان هامبورگ /«موشک ایرانی» لقبی که هواداران به وی دادند.+خلاصه ای از بیوگرافی

  • کد خبر : 15090
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
انتصاب «مهدی مهدوی کیا»به عنوان سرمربی تیم نوجوانان هامبورگ /«موشک ایرانی» لقبی که هواداران به وی دادند.+خلاصه ای از بیوگرافی

مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال نوجوانان هامبورگ انتخاب شد.

2015-07-03_005526به گزارش  “کانون سبحان”، مهدی مهدوی کیا که دوره موفقیت آمیز را در هنگام بازیگری در هامبورگ پشت سرگذاشت،به عنوان سرمربی جدید تیم نوجوانان هامبورگ انتخاب شد. وی قرار است اوایل هفته آینده راهی آلمان شود تا مراسم معارفه اش در باشگاه هامبورگ برگزار شود.

مهدوی کیا همچنین به عنوان مربی تخصصی تمام رده های سنی هامبورگ در زمینه های سانتر و کاشته انتخاب شده است. قرار است وی در بحث تاکتیک های هجومی هم در کنار مربیان آکادمی هامبورگ فعالیت کند.

خلاصه ای از بیوگرافی  :

مهدی مهدوی‌کیا (زاده ۲ مرداد ۱۳۵۶ – شهر ری اصالتاً اهل اراک  کاپیتان پیشین باشگاه پرسپولیس  و تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است.  او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت آلمان و داماش گیلان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

http://www.iran-iran.ir/wp-content/uploads/2012/01/%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%A7-2.jpg

مهدوی‌کیا در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ از فوتبال خداحافظی کرد.

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست ۱۱ نفره تیم منتخب قرن هامبورگ در کنار بازیکنان بزرگی مانند فان در فارت می‌باشد که در جشن ۱۲۵ سالگی هامبورگ از طرف این باشگاه اعلام گشت.

مهدوی‌کیا در نظرخواهی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال جهان در ابتدای سال ۲۰۱۰ به عنوان بیست و هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.