• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

انتقاد از داعش، دلیل حمله به امام جماعت در کشور بوسنی

  • کد خبر : 3079
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۳۳

 امام جماعت یکی از مساجد بوسنی و هرزگوین با طرح مطالب انتقاد آمیز از اتباع اهل بوسنی در ملحق شدن به گروه تروریستی داعش برای چندمین بار با چاقو مورد حمله فیزیکی قرار گرفت. به گزارش “کانون سبحان“؛، روزنامه دنونی آواز سارایوو روز یکشنبه در گزارشی نوشت که اسلودین بگانوویچ که امام جماعت مسجدی در […]

 امام جماعت یکی از مساجد بوسنی و هرزگوین با طرح مطالب انتقاد آمیز از اتباع اهل بوسنی در ملحق شدن به گروه تروریستی داعش برای چندمین بار با چاقو مورد حمله فیزیکی قرار گرفت.

به گزارش کانون سبحان“؛، روزنامه دنونی آواز سارایوو روز یکشنبه در گزارشی نوشت که اسلودین بگانوویچ که امام جماعت مسجدی در شمال غرب بوسنی و هرزگوین را به عهده دارد به طور آشکارا پیوستن بوسنیایی ها به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را به باد انتقاد گرفته بود و برای بار سوم در 3 ماه گذشته توسط فرد و یا اشخاص ناشناسی مورد حمله قرار گرفت.

 

بنا به گزارش این روزنامه، آخرین حمله به این امام جماعت در روز شنبه 21 فوریه( 2 اسفند) اتفاق افتاد که وی در حالیکه خود را برای اقامه نماز آماده می کرد با ضربه چاقوی به شانه اش مورد حمله قرار گرفت.

 

به گزارش های رسانه های خبری سارایوو، بگانوویچ در 3 ماه گذشته چندین مرتبه مورد هدف افراد ناشناسی قرار گرفته که یک مرتبه این اشخاص قصد کشتن وی را داشتند و یک بار دیگر نیز با چاقو به گردنش مجروح شد.

 

بنا به این گزارش، تاکنون پلیس بوسنی و هرزگوین مهاجمین را شناسایی نکرده است.

 

گفته شده که این امام جماعت در سخنانش به جوانان بوسنیایی از سفر به سوریه و عراق برای پیوستن به گروه تروریستی داعش هشدار داده و خطاب به جوانان بوسنیایی گفته بود که جنگ در آنجا هیچ ارتباطی با شما جوانان ندارد.

 

وی همچنین در سخنانش به جوانان بوسنیایی گفته بود که جهاد شما جوانان مقابله با بیکاری و مراقبت از والدین است.

 

سخنان این امام جماعت در بوسنی و هرزگوین مبنی براینکه گروه تروریستی داعش چهره واقعی اسلام نیست موجب خشم طرفداران این گروه تروریستی واقع شده و تلاش های بسیاری برای ساکت کردن وی به طرق مختلف صورت گرفته است.

 

روزنامه های چاپ سارایوو همچنین به نقل از مقامات بوسنی و هرزگوین گزارش دادند که حدود 150 بوسنیایی تا کنون به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ملحق شده اند.

 

همچنین گفته شده است که در طی ماه ژانویه امسال دادگاهی در بوسنی و هرزگوین یک نفر را که خود را رهبر معنوی افراطیون می دانست،محکوم کرده است.

 ایرنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.