چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶

اعزام اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به اندیشه های آسمانی

به گزارش کانون سبحان حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان امروز(۱۱ شهریور) درجمعی از خبرنگاران، گفت: دهمین دوره اندیشه های آسمانی با مخاطب ویژه ترکیبی، از بین فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.   وی با بیان اینکه امسال دهمین دوره طرح اندیشه های آسمانی […]

حجت الاسلام موسوی:کانون های فرهنگی هنری مساجد سنگر مقابله هجمه های دشمنان هستند.

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در گفت و گو با  شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه مهم دینی، انسان سازی و تربیت است. وی با بیان اینکه مقابله با […]

کد خبر:2912 | بازدید: 57
تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ ب.ظ
پرينت خبر: چاپ مطلب

انقلاب اسلامي /فرماندار کوهدشت

  دين اسلام ذاتاً مستعد و انقلابي گر است . زيرا در مكتبي كه عنصر تعرض و تهاجم نيست به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد مي تواند بذر انقلاب را در ميان پيروان خود بكارد هر انقلاب اجتماعي و به طور كلي هر اقدام سياسي بايد داراي پشتوانه نهضت فكري – فرهنگي […]

 

دين اسلام ذاتاً مستعد و انقلابي گر است . زيرا در مكتبي كه عنصر تعرض و تهاجم نيست به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد مي تواند بذر انقلاب را در ميان پيروان خود بكارد هر انقلاب اجتماعي و به طور كلي هر اقدام سياسي بايد داراي پشتوانه نهضت فكري – فرهنگي باشد .

مقاله فرماندار کوهدشت / محمد کرم محمدی بهمن 93کانون سبحان“؛ دين اسلام ذاتاً مستعد و انقلابي گر است . زيرا در مكتبي كه عنصر تعرض و تهاجم نيست به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد مي تواند بذر انقلاب را در ميان پيروان خود بكارد هر انقلاب اجتماعي و به طور كلي هر اقدام سياسي بايد داراي پشتوانه نهضت فكري – فرهنگي باشد . توانايي اسلامي نيز در تدارك اين پشتوانه تاكيد دارد . روح و ذات اسلام با منفعت طلبي در تعارض است و تحولات اجتماعي را هدف دار مي داند و براي هر تحولي به خاستگاه و هدف آن و نتايج برخاسته از آن مي انديشد ، بكار گيري اصول مكاتب ديگر را براي انقلابي كردن اسلام غير قابل قبول و بسيار خطرناك مي پندارد و اسلام كه اصالتي انقلابي دارد . وسيله نيست كه در خدمت اهداف خاصي قرار گيرد . از اين منظر اسلام در ذات خود يك حقيقت است نه يك مصلحت يك هدف است نه يك وسيله و تنها افرادي مي توانند از اين منبع انرژي اجتماعي بهره بگيرند كه به اسلام به چشم يك حقيقت و هدف بنگرند نه به چشم مصلحت و وسيله . به همين دليل شهيد مطهري به كساني كه اسلام را وسيله مي كنند و انقلاب را هدف ،به شدت حمله مي كند .

 

ريشه انقلاب هاي اجتماعي در درون انسان و در كشاكش نيروهاي معنوي و مادي در انديشه و روان آدمي بايد جست و جو كرد به نظر ،ميان جنبه هاي زميني و آسماني انسان ، بعضي ميان غرايز متمايل به پايين كه هدفي جز يك امر فردي و محدود و موقت ندارد . وغرايز به بالا كه مي خواهند از حدود فرد خارج شود . تضاد وجود دارد و اين كشاكش به همان صورت در عرصه اجتماع و سياست هم متجلي مي شود .

 

بنابراين انقلاب اسلامي از اين منظر نبرد ميان انسانها مترقي و متعال كه در آنها ارزش هاي انساني رشد يافته با انسانها پست، منحرف و حيوان صفت كه ارزش هاي انساني شان مرده و چراغ فطرت آنها خاموش گشته است در ستيز است .

 

علل مختلفي را مي توان در ارتباط علت مبنّيه انقلاب ذكر كرد . از حمله استبداد خشن و وحشي سلب هر نوع آزادي نفوذ استعمار از جنبه هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي دور نگه داشتن دين از سياست يا بيرون كردن دين از ميدان سياست ، كوشش براي بازگرداندن ايران به جاهليت قبل از اسلام تغيير تاريخ هجري ، تحريف در ميراث گرانقدر اجتماعي ، كشتارهاي بي رحمانه و ارزش قائل نشدن به خون مسلمانان ايراني ، زندان و شكنجه متهمان سياسي ، تبعيض و فاصله طبقاتي ، تسلط عناصر غير مسلمان بر مسلمان در دولت ، نقص آشكار قوانين اسلامي ، بريدن از كشورهاي اسلامي و پيوند كشور هاي غير اسلامي و ضد اسلام مانند اسرائيل غاصب مي باشد . از سوي ديگر علت مبقيه (باقي ) خون شهيدان ، ارائه چهره زيباي و جذاب اسلام واقعي براي نسل معاصر بوسيله مبلغان ديني و اسلامي نقش بي بديل رهبري پيامبر گونه حضرت امام روح الله ، عشق و ارادت مردم بواسطه نفوذ كلام امام و ارتباط ديرينه مردم با اهل بيت نبي مكرم اسلام ، همين عشق مردم به اسلام و پيامبر بر عمق و دامنه نفوذ انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي افزوده است . انقلاب اسلامي با چنين رويكردي مبارزه خود را براي برقراري ارزش هاي والاي ديني و اسلامي برگرفته شده از فرهنگ ناب و مظاهر آن در پي داشته است .

 

انقلاب اسلامي ايران غرب را با پديده اي مذهبي مواجه كرد كه اگر چه في نفسه جديد نبود و سابقه تاريخي آن، بيش از ۱۴۰۰ سال مي رسيد با شناخت غرب از مسائل بين المللي و برداشت نادرست غربي ها از حركت حزبي و بخصوص اسلامي مطلقاً براي آنان قابل توجيه نبود .

 

به همين جهت آنها را مبهوت و غافلگير كرد . از اين پديده جديد به نام هاي مختلف ياد كردند . از جمله بنياد گرايي اسلامي ، بيداري اسلامي ، رستا خير اسلامي ، اسلام گرايي و… معروف شد . حركتي مبني بر بازگشت به خويشتن خويش و تاكيد بر هويت فراموش شده اسلامي در جهت احياي ارزشهاي انساني و اسلامي در جهت خلاف منافع كشورها استعماري ، اسلام بعنوان يك راه حل جايگزين كه پاسخگوي نيازهاي مردم در ابعاد گوناگون بود به همين دليل جوامع مختلف مجذوب خود كرد . وطرفي ديگر موجب تقويت جنبش هاي در جهان اسلام در عكس العمل عمومي است موجب مظاهر غربي و تهاجم آنها به ارزش هاي غربي شد.

 

انقلاب اسلامي ايران نشان داده است كه نه برتري نظامي و نه برتري تكنولوژي قادر نمي باشد در مقابل ملتي مسلمان كه حول يك ايده واحد اسلامي گردهم آمده غلبه كند و مهمترين دليل مخالفت غرب و شرق با انقلاب اسلامي نيز همين ايدلولوژي بود كه بنا به فرموده معمار آن امام بزرگوار (كه خون بر شمشير پيروز است ) مي باشد . انقلاب اسلامي براي دنيا ثابت كرد كه اسلام مي تواند توده هاي بالقوه مردمي عليه استكبار بسيج كند . انقلاب اسلامي مسلمانان را واداشت كه تارهاي تنبيده شده بر اذهان و افكار خود كنار زده و به اين فكر برسند كه آنچه آنها را تا كنون از مبارزه براي كسب استقلال ، آزادي و عزت در سايه انديشه هاي ناب اسلامي بازداشته تبليغات استكباري بوده است .

 

 نويسنده : كرم محمدي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

rah
2015-04-27_132103
ogat94
104994_orig
104991_orig
2015-04-19_130338
2015-06-26_055049
2015-06-29_234100
2015-11-16_000503
2015-11-24_095018
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به "کانون فرهنگی و هنری سبحان مسجد جامع کوهدشت"می باشد.
طراحی: دیــــزاین