• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

اگر می خواهید عکاسی تان بهتر شود این 40 نکته را مطالعه کنید+اطلاعت بیشتر

  • کد خبر : 2773
  • ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

این چهل توصیه به شما کمک خواهند کرد تا مهارات عکاسی تان را بهبود بخشید. “کانون سبحان“/ سالار واعظی : آموزش عکاسی1.      با ترس های تان روبرو شویدتکنیک های عکاسی را که در آن ها بسیار ضعیف هستید شناسایی کنید و سعی کنید بر آن ها تسلط یابید. برای مثال ،اگر بر استفاده پیشرفته از […]

این چهل توصیه به شما کمک خواهند کرد تا مهارات عکاسی تان را بهبود بخشید.

کانون سبحان“/ سالار واعظی :

آموزش عکاسی
1.      با ترس های تان روبرو شوید
تکنیک های عکاسی را که در آن ها بسیار ضعیف هستید شناسایی کنید و سعی کنید بر آن ها تسلط یابید. برای مثال ،اگر بر استفاده پیشرفته از حالت های فلاش دوربین تسلط ندارید ، روزانه 15 تا 20 دقیقه برای کار با آن ها وقت بگذارید. با این روش می توانید بیت به بیت و بدون گیج شدن توانایی های تان را افزایش دهید.

2.      همه چیز به شما وابسته است
خیلی به تجهیزات و لوازم توجه نکنید. بله اینکه بهترین دوربین و آخرین فناوری را در اختیار داشته باشید بسیار خوب است اما دوربین تنها ابزاری برای ثبت و ضبط نورهاست.این شما هستید که الهام بخش آن هستید و باعث ثبت منظره ای بدیع می شوید.

3.      از دوربین برای ثبت بهترین عکس استفاده کنید نه نرم افزار
همیشه سعی کنید بهترین عکس را بگیرید. چند دقیقه اضافی که صرف بهتر شدن نوردهی و انتخاب فیلتر مناسب برای ترکیب بندی بهتر عکس ها را همیشه به اعتماد به نرم افزارهایی همانند فتوشاپ ترجیح دهید. نرم افزار هیچ گاه نمی تواند چنین نتایج رضایت بخشی خلق کند.

4.      همکار خوبی باشید
به سایر عکاسان مخصوصا در موقعیت های محدود هم فرصت دهید. نوبت را رعایت کنید و یا قدری حرکت کنید تا دیگران هم بتوانند در کنار شما قرار بگیرند. این کار را انجام دهید و امیدوار باشید که کسی ، روزی این کار را برای شما انجام دهد.

5.      همیشه آماده باشید
با وقفه های طولانی تر بین زمان های عکاسی ، وقت بیشتری را باید برای آشنایی مجدد با کلید های دوربین و تکنیک های عکاسی صرف کنید. اگر معمولا عکاسی کنید همیشه آماده خواهید بود که لحظاتی را که فرصت های عکاسی به دست می آیند ، شکار کنید.

6.      درخواست بازخورد
پرسیدن نظرات دیگران و گرفتن بازخورد عکس ها راهی بسیار خوب برای رشد یک عکاس است. دوستان ، آشنایان و همکاران بعید است که ارزیابی دقیقی از کار داشته باشند. به جای آن ها سعی کنید کارتان را به معرض نقد افراد بی طرف و عکاسان حرفه ای قرار دهید.

7.       اولویت بندی کنید
خیلی مهم است که به عناصر مرتبط با کیفیت عکس مانند نویزها و وضوح عکس توجه کنید اما مراقب باشید که آن ها را بعنوان اولویت تان در نظر نگیرید. معنی و مفهوم و محتوای عکس شما اگر از آن ها مهم تر نباشند ، کم اهمیت تر نخواهند بود.

8.      کارگاه ها و کلوب های عکاسی محلی را بررسی کنید
از زمان عرضه دوربین های دیجیتال بسیاری از آموزشگاه ها و انجمن های عکاسی راه اندازی شده اند. عضو شدن در این انجمن ها مزایای بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت . برای مثال می توانید از عکاسان حرفه ای و مشهور بهره ببرید ، نکات حرفه ای را فرا بگیرید ، به کارگاه های عکاسی بروید ، در مسابقات شرکت نمایید و در فضای آنلاین هم به جمع اعضای دیگر بپیوندید.

9.      یاد بگیرید معقول باشید
هنگامی که احساس زیادی را روی یک عکس می گذارید ، احتمالا در فرآیند بررسی و ویرایش عکس ها با مشکل مواجه می شوید. شاید نتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این عکس ها بهترین عکس مجموعه است و یا شاید در حال فکر کردن روی تنظیمات تراز سفیدی در Camera Raw باشید. سعی کنید چند روزی به عقب بازگردید و از همان نقطه نظری که هنگام ثبت عکس ها و چند روز پیش داشتید آن ها را مجددا بررسی کنید.

10.  از اینکه احمق به نظر برسید ، نهراسید
چه به دنبال ابزارهایی برای بهتر شدن عکس ها و چه به دنبال ثبت عکس از زوایای عجیب و غریب باشید ، از اینکه در هنگام عکاسی احمق به نظر برسید نهراسید. بعد از تمامی این ها شما تنها کسی خواهید بود که به دلیل ثبت عکسی فوق العاده لبخند خواهید زد.

11.  به خودتان ایمان داشته باشید
از کارهای دیگران الهام بگیرید اما همیشه به توانایی های خودتان برای بهبود عکس ها متکی باشید.

12.  با یک دوست به عکاسی بروید
سعی کنید با عکاسان دیگر عازم عکاسی شوید.از انگیزه ای که هر یک به دیگری می دهید ، شگفت زده خواهید شد. شاید بتوانید هزینه های سفر را هم به نوعی با یکدیگر تقسیم کنید.

13.  یک پروژه شخصی شروع کنید
شروع یک پروژه شخصی روشی بسیار عالی برای متمرکز کردن ذهن ، برانگیختن خلاقیت و افزایش مهارت های عکاسی است. می توانید هر موضوعی اعم از سایه ها ، تصاویر انتزاعی گل ها ، قاب ها ، خیابان ها و یا هر عنوانی که بخواهید را انتخاب نمایید. فقط در نظر داشته باشید که موضوعی را انتخاب کنید که به تخیلات تان واقعیت ببخشد و براحتی هم در دسترس باشد.


14.  عکس‌های تان را حرفه ای چاپ کنید
تصور کنید برخی از عکس های تان را روی کاغذ های A3 یا بزرگتر با استفاده از یک پرینتر حرفه ای چاپ کرده اید و قاب مناسبی هم برای آن ها تدارک دیده اید. نتایج این کار حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

15.  گذشته ها را فراموش نکنید
اگر زمانی احساس کردید که انگیزه ای برای عکاسی ندارید ، به روزهای گذشته باز گردید و فکر کنید که چه چیزی شما را وادار به خریدن دوربین عکاسی کرد. شاید تماشای آثار چشم گیر یک عکاس پرتره حرفه ای و یا اشتیاق و علاقه تان به ثبت تصاویر واید از مناظر طبیعی شهر تان این انگیزه را برای شما بوجود آورده است. برگشتن به گذشته برای لحظاتی هر چند کوتاه ، می تواند مانند جرقه ای برای ایجاد انگیزه در شما باشد.

16.  ایده های تان را یادداشت کنید
یک دفترچه یادداشت کوچک و یک خودکار در کیف دوربین تان داشته باشید تا ایده های خلاقانه و درس هایی را که در عمل فرا می گیرید ، ثبت نمایید. می توانید یادداشتی از تنظیمات نوردهی های مورد علاقه تان برای سوژه های متفاوت استفاده کنید و در زمانی که ذهن تان یاری نمی کند برای تنظیمات سریع تر به آن ها مراجعه نمایید.

17.  ریسک ها را برآورد کنید
بحث های زیادی در مورد نوآوری در عکاسی وجود دارد. خلاقیت در این مورد حرف اول را می زند ، اما چیزهایی مثل رفتن به مکان هایی که تا به حال افراد زیادی به آنجا نرفته اند ، به جان خریدن خطرات و سرو کله زدن با سوژه های خطرناک هم در بسیاری موارد برای ارائه نتایج بدیع تر به کار گرفته شده اند. اگر می خواهید دست به ثبت عکس های خلاقانه بزنید ، به روشنی مرزها و حدود این کار را برای خودتان مشخص نمایید. هیچ عکسی ارزش سلامتی شما را نخواهد داشت.

18.  از ولخرجی اجتتناب کنید
علیرغم اوضاع و احوال اقتصادی حال حاضر بسیاری از فروشگاه های لوازم عکاسی شرایط وسوسه کننده ای برای فروش محصولات در نظر گرفته اند. گرچه بهتر است که آرام آرام و با تفکری معقولانه به تکمیل تجهیزات عکاسی خودتان بپردازید.

19.  شکست ها را هم همانند فرصت ها ببینید
شاید اشتباهاتی که در هنگام ثبت عکس ها رخ می دهند را بتوان با برش زدن اشتباه موها مقایسه کرد اما به یاد داشته باشید که می توانید هر اشتباهی را به یک تجربه ارزشمند بدل کنید. با کار کردن و به خاطر سپردن راه حلی که در مورد این اشتباه به کار گرفتید ، در آینده بسیار بهتر می توانید با موقعیت های مشابه روبرو شوید.

20.  روی مهارت های ارتباطی تان کار کنید
در هر نوعی از عکاسی پرتره ، اعتماد و رابطه بهتری که با سوژه برقرار می کنید ، می تواند موجب به بار آمدن نتایج بهتری شود. همه چیز به نحوه اداره صحنه توسط شما ، اعتماد به نفس تان و اینکه سوژه را قادر به نشان دادن شخصیت واقعی اش کنید بستگی خواهد داشت. پس اگر شما به عکاسی از افراد هم علاقمندید ، به طور جدی سعی کنید مهارات ارتباطی تان را بهبود دهید. از سوال کردن و نظر خواهی از مدل ها در مورد ضعف یا قدرت عکس ها نهراسید.


21.  ذهنی باز داشته باشید
پیش از ثبت عکس های مهم ، تجسم کردن نتیجه ای که می خواهید به آن دست یابید ، می تواند کمک شایان توجهی به شما بکند. اما همیشه ذهن تان را باز نگهدارید و در صورتی که با وضعیتی پیش بینی نشده مواجه شدید ، از خلاقیت تان برای تغییر آنچه می خواستید انجام دهید ، بهره بگیرید.

22.  جریان کاری را جدی بگیرید
چه عکاسی را یک تفریح و چه آنرا یک کار حرفه ای بدانید ، نیاز به ایجاد جریان صحیح کاری خواهد داشت. با مرور کافی تصاویر، کاتالوگ ها، ویرایش ، پشتیبانی و فضاهای ذخیره سازی در همان جا از دشواری های مدیریت عکس ها رهایی خواهید یافت .

23.  نسبت به خودتان سخت گیر نباشید
کارتان را تا جایی که ممکن است با صداقت ارزیابی کنید اما بی خود و بی جهت به خودتان سخت نگیرید . نقدهای تان را به صورت موضوعی و سازنده همانند هنگامی که در حال بررسی کار فرد دیگری هستید ، ارائه دهید.

24.  فراموش نکنید که تنظیمات دوربین را به حالت اولیه باز گردانید
برای همه ما پیش آمده است که به طور اتفاقی با تنظیمات نوردهی روز پیش به عکاسی مشغول شده ایم .انجام مجدد تنظیمات دوربین در انتهای ثبت هر عکس را به صورت یک عادت برای خودتان در بیاورید تا پس از دیدن نتیجه پشیمان نشوید.

25.  روی یک دوربین ذخیره (Back-up) سرمایه گذاری کنید
روی یک دوربین دیگر برای مواقع لزوم و جایگزینی DSLR تان سرمایه گذاری کنید. تعمیرات دوربین ها ، امر بسیار متغیری است و اغلب اوقات باید قطعات یدکی از خارج از کشور برای تعمیر تهیه شود که ممکن است زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشد و مجبور باشید دو یا سه هفته را بدون دوربین بگذرانید.می توانید یک دوربین کامپکت با رزولوشن بالا را که قیمت نسبتا مناسبی دارد به عنوان دوربین ذخیره خریداری نمایید.

26.  تصمیم درست بگیرید
مسابقات حرفه ای عکاسی همیشه هویج شهرت و بخت بیشتر را به شما نشان می دهند اما به چماق شهریه های ورودی این مسابقات هم توجه کنید و هزینه کلی را در نظر داشته باشید.برای قرار دادن

عکس در کاتالوگ های چاپ های با کیفیت ، باید حداقل صد یورو هزینه برای کسب مجوز ورودی بپردازید. مسابقه بهترین عکاس سال رایگان است و می توانید همیشه آنرا در لیست مسابقات تان جای دهید.


27.  در شوهای عکاسی حاضر شوید
در شوهای تجاری بزرگ برای داشتن شانس بررسی کردن جدید ترین نرم افزارها و سخت افزارها ، حضور در سمینارهایی که حرفه ای ها در آن شرکت می کنند ، آشنا شدن با حرفه ای های صنعت عکاسی و در صورت امکان خرید ارزان تر لوازم و تجهزیات عکسی شرکت کنید.

28.  هیچ گاه کاری را که یک نور خوب می تواند انجام دهد فراموش نکنید
نور خوب عنصری کلیدی است که توان آن را دارد که یک عکس معمولی را به عکسی خارق العاده و استثنایی تبدیل کند. متاسفانه عکاسانی که در فضاهای باز مشغول عکاسی هستند تمام تمرکز خود را روی عناصر موجود در صحنه می گذارند. بسیار مهم است که در هر جایی که امکان دارد و در صورتی که هوا متغیر است ، منتظر شوید تا در هنگام تابش بهترین نور به عکاسی بپردازید. هنگامی که باران تا یک هفته تمام برنامه های شما را به هم ریخت باید از کاری که انجام دادید سپاس گذار باشید.

29.  هرگز به داشته های تان مغرور نشوید
اصلا مهم نیست که شما چقدر عکاس خوبی هستید ، همیشه سوژه ها و تکنولوژی های جدیدی وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید و هر کدام از آن ها مسلما چالش های خاصی را پیش روی شما قرار خواهند داد. به خاطر داشته باشید که شما به خوبی آخرین عکسی هستید که ثبت کرده اید.

30.  به انجمن های آنلاین (Forum)توجه کنید
فروم ها  منبع بزرگی از نکات الهام بخش و همین طور اطلاعاتی پشتیبانی در اختیار عکاسان می گذارد. این انجمن ها منابع بسیار مفیدی هستند اما باید بهترین آن ها را انتخاب کنید. به اطلاعات نادرستی که ممکن است برخی کاربران مبتدی آن ها را در سایت قرار داده باشند توجه کنید و وقت تان را با بحث بر روی موضوعات پوچ و بیهوده هدر ندهید. اگر در مورد صحت مطلبی شک دارید

31.  پیش از اینکه کلید شاتر را فشار دهید ، فکر کنید
کارت های حافظه با گنجایش بالا اکنون ارزان قیمت تر از هر زمان دیگر هستند اما به تله ثبت صدها عکس از یک صحنه تنها به این دلیل که فضای زیادی در اختیار دارید ، دچار نشوید. استفاده از روش آزمون و خطا ، کیفیت عکس های شما را به شدت تنزل میدهد و علاوه بر آن مدیریت عکس ها را به کابوسی تبدیل میکند. یکی از تمرین های خوب برای بهبود عکاسی این است که محدودیت هایی را که در عکاسی با حلقه های فیلم 24 تایی وجود داشت را در نظر بگیرید و روی هر قاب برای ثبت تصویری خوب حساب کنید.

32.  از حرفه ای ها یاد بگیرید
مطالعه مصاحبه های حرفه ای های عکاسی در هر زمان که فرصت آنرا یافتید ، کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود. حتی اگر عمده مطالب این مصاحبه را خوانده یا شنیده باشید ، مطمئنا هنوز هم نکاتی در آن خواهید یافت که ارزش صرف وقت را داشته باشد.

33.  با یک مانیتور کالیبره کار کنید
مانیتورتان را کالیبره کنید تا اگر مایل به فروش عکس ها بودید و خواستید آنرا به صورت حرفه ای چاپ کنید ، مطمئن شوید که رنگ ها به همان صورتی که در صفحه نمایش دیده می شوند ، چاپ خواهد شد.

34.  نقدها را بپذیرید
نسبت به عکس های تان تعصب بیش از حد نداشته باشید و برای پذیرش انتقادها حتی اگر مخرب باشند ، آماده باشید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود ، باید به طور مداوم مهارت های عکاسی شما بهبود پیدا کند. بنابراین با پذیرش این نقدها نه تنها چیزی را از دست نخواهید داد که به تجارب ارزشمندی که همکاران تان عرضه می کنند هم دست می یابید.


35.  در مورد آموزش مهارات تان بخشنده باشید
هیچ گاه از به اشتراک گذاشتن نکات مفید و توصیه ها با سایر عکاسانی که در یک سفر شما را همراهی می کنند ، بیم نداشته باشید. شما نمی دانید که در برگشت آن ها چه چیزی با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

36.  بدانید که چه وقتی باید تنها کار کنید
با اینکه گردش با دوستان ، آشنایان و خانواده موقعیت های عکاسی زیادی در اختیار شما می گذارد ، اما برای ثبت بهترین نتایج باید به تنهایی به این گردش بروید. با این کار نه تنها هیچ عاملی برای گرفتن تمرکز شما وجود ندارد ، که می توانید وقت تان را آزادنه و بدون نگران بودن از اینکه سایرین منتظر اتمام کار شما هستند ، به پایان برسانید.

37.  خودتان را سبک کنید
پیش از اینکه به عکاسی بپردازید ، کیف دوربین تان را از لوازم غیر ضروری خالی کنید. سنگین کردن خودتان با لنزها ، فیلترها ، باتری ها و هر چیزی که از آن استفاده نخواهید کرد ، هم از سرعت شما خواهد کاست و هم ممکن است باعث بوجود آمدن صدمات جدی برای شما شود.

38.  به خواست مردم احترام بگذارید
پیش ازاینکه از کسی عکسی بگیرید ، از وی اجازه بگیرید. اگر آن ها مخالف بودند ، مودبانه در خواست شان را بپذیرید و به دنبال فرصت عکاسی دیگری باشید. شاید چهره آن ها باز گوی هزاران افسانه (!) باشد اما اگر خودشان راضی به انجام چنین کاری نباشند ، بعید است که بتوانید پرتره خوبی از آن ها ثبت کنید.

39.  در دوره های عکاسی ثبت نام کنید
حضور در دوره های ساختار یافته عکاسی می تواند در تسریع فرآیند یادگیری به شما کمک قابل ملاحظه ای بکند. سعی کنید در دوره های ابتدایی یا پیشرفته دانشکده ها مانند A-Levels یا HND شرکت کنید. البته ممکن است کارگاه های آموزشی که روی موضوع خاصی مانند عکاسی استودیو تمرکز کرده باشند هم برای شما مفید باشد.

40.  هیچ گاه خسته نشوید
هیچ نقصی در شما وجود ندارد که به شما اجازه ندهد به عکاسی ماهر تبدیل شوید. شاید به سال ها کار سخت و پشتکار زیاد برای کسب تجربه و مهارت نیاز داشته باشید ، اما حتی در مواقعی که پیشرفتی در خودتان نمی بینید ، مایوس نشوید. به کارتان ادامه دهید بالاخره روزی این مانع را هم پشت سر خواهید گذاشت.

 

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید!!!

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.