• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

یارانه ما و کارانه کلمن،این کجا و آن کجا ؟/اسماعیل جمیاری

  • کد خبر : 8352
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
یارانه ما و کارانه کلمن،این کجا و آن کجا ؟/اسماعیل جمیاری

سرویس یادداشت کانون سبحان/ اسماعیل جمیاری: پرده اول: خیلی ها به دریافت ماهیانه 45500 تومان دل خوش دارند. این روزها بیشتر از گذشته بحث یارانه های نقدی به رخ مردم کشیده می شود و گاها در شبکه های مجازی از سوی دولتیان در خصوص حذف برخی یارانه بگیران خط و نشان کشیده می شود ولی […]

سرویس یادداشت کانون سبحان/ اسماعیل جمیاری:

پرده اول: خیلی ها به دریافت ماهیانه 45500 تومان دل خوش دارند.

این روزها بیشتر از گذشته بحث یارانه های نقدی به رخ مردم کشیده می شود و گاها در شبکه های مجازی از سوی دولتیان در خصوص حذف برخی یارانه بگیران خط و نشان کشیده می شود ولی دوباره تکذیبیه داده می شود و هکذا.

و اما صرفنظر از اینکه برخی از اقشار بواسطه درآمدهای خوب و کلان میزان و مبلغ یارانه کوچکترین تاثیری در زندگی آنان نداشته و اصولا اینگونه افراد فرصت و یا راحت تر بگویم، حال و حوصله برداشت اینگونه پول خرده ها را ندارند و …

و البته که عدالت حکم می کند تا با تعریف درست و تعیین ساز و کارهای مناسب حساب اینگونه افراد از دیگران جدا شود ولیکن بایستی بپذیریم که قشر قابل توجهی از جامعه خصوصا مردم مناطق محروم و دور افتاده، روستائیان و کارگران و حتی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان پناهگاه و حامی مالی خود را همین یارانه ها می دانند و بس.

و چه بسیارند خانوارهایی که روزشماری می کنند تا موعد واریز یارانه ها برسد تا بر اساس برنامه ریزی و تقسیم، پول یارانه را دریافت و آن را بر زخمی از دردها و آلام خود و افراد تحت تکفل ببندند و الحق و الانصاف این دسته از هموطنان به حدی قانع و کم توقع هستند که دائما خدا را بر این نعمت شاکر و دعاگوی مسئولین خدمتگزار بوده و عمر و بقاء نظام و اسلام را از جان و دل خواستارند .

پرده دوم : و یکی در دو تا سه روز 400 تا 500 میلیون به جیب می زند!

در روزهای اخیر ورود یک ورزشکار آمریکایی به نام رونی کلمن به کشور با حاشیه های مختلفی همراه بود، اینکه هدف از دعوت بدنساز آمریکایی از سوی چند هنرپیشه چه بوده ؟ نقش وزارت ورزش و جوانان خصوصا فدراسیون بدنسازی در این میان چه می باشد؟ دستمزد و حق الزحمه چند صد میلیونی این برنامه چگونه و از کجا تامین شده است؟ این برنامه ورزشی بوده یا سیاسی و یا تجاری؟جای بسی تامل دارد.

و اما آنچه بیش از همه دل هر ایرانی غیرتمند را می آزارد، این است که یکی از برنامه های این سفر را تشکیل کلاس آموزشی از سوی این فرد برای بانوان اعلام کرده اند ! و البته چنین اقدامی دور از ذهن نیست، چرا که بعد از آنکه زمزمه هایی مبنی بر ورود بانوان به ورزشگاهها از گوشه و کنار شنیده شد و متاسفانه برخی  محافل و شخصیتها هم بدون هیچگونه عکس العملی و به سادگی دم فرو بستند، بایستی گستاخی به این حد برسد تا در گام بعدی و با دعوت از یک بدنساز غربی به جایگاه زن ایرانی توهین بشود و …

از سوی دیگر دست اندرکاران این برنامه برای سرپوش گذاشتن به خودسری هایشان به استفاده ابزاری از نام و یادمان شهدا اقدام نموده و با ترفندی عوام فریبانه کلمن آمریکایی را به بهشت زهرا برده تا مثلا ادای احترام کند! که این حرکت مرموزانه نیز نوعی دهن کجی به ارزشهایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت است.

و دست آخر اینکه دریغ و درد که مسئولین دستگاههای ذیربط به سادگی و بی آنکه به روی خود بیاورند، از کنار این رخداد نامیمون گذشته و بدون توجه به آثار زیانبار سیاسی و اجتماعی این دست قضایا بر پرداخت چند صد میلیون تومان به این شخص و امثال او در دیگر رشته های ورزشی صحه می گذارند !؟

 بازنشر در سایت :
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.