• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری در حاشیه همایش ها به منظور ارائه فعالیت های کانون مساجد

  • کد خبر : 6122
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری در حاشیه همایش ها به منظور ارائه فعالیت های کانون مساجد

مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های مساجد از تلاش برای گسترش همکاری مجموعه ستاد عالی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حضور در نمایشگاه ­های فرهنگی در کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: برای بین­ المللی­ سازی روابط این اداره با کشورهای اسلامی با هماهنگی معاونت امور بین­ الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری تلاش می کنیم.

به گزارش “کانون سبحان”؛  مجموعه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش هایی همانند معاونت های آموش و پژوهش، فرهنگی و هنری، طرح و برنامه و اداره کل روابط عمومی همه ساله برنامه های مختلفی برای اجرا در کشور برنامه ریزی و به برنامه های کانون ها هم نظارت دارد .در آخرین روزهای سال ۹۳ و در روزهایی که بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های مساجد کشور را پشت سر گذاشتیم با حسین علی جعفری، مدیر کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفتگویی را ترتیب دادیم و  بخشی از فعالیتهای انجام شده در سالگرد تاسیس کانون های مساجد و نیز اولویت های کاری این اداره را برای سال ۹۴ را از زبان ایشان جویا شدیم.

 کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

– آقای جعفری بیست و دومین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری را سپری کردیم. لطفاَ گزارشی از برنامه هایی که در این راستا در سراسر کشور برگزار شد، ارایه کنید؟

آیین گرامیداشت بیست و دومین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از چهاردهم اسفندماه آغاز و تا عصر بیست و پنجم اسفندماه ادامه یافت. هر چند تاکنون موفق به جمع آوری گزارش کاملی از نحوه برپایی مراسم در استانها نشده ایم، اما گزارشاتی که تاکنون رسیده، حکایت از مناسب و گسترده بودن این مراسم در سراسر کشور دارد. حضور و سخنرانی ریاست مجلس شورای اسلامی، دکتر لاریجانی در گردهمآیی مسئولان استان قم و پیام پربار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سالروز تأسیس کانونها و حضرت آیت الله صفایی بوشهری و همچنین حضور و سخنرانی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در اکثر همایشها، و حضور چهره های برتر دینی و سیاسی رنگ و بوی خاصی به این مراسم بخشید. همچنین در شهرها و مناطق مرزی که شاهد حضور پر رنگ هموطنان اهل تسن بودیم و قرابت تشیع و تسنن کاملا محسوس بود هم این مراسم ها برگزار شد.

 برپایی باشکوه مراسم سالروز تأسیس کانونها در مراکز استانها و همچنین بسیاری از شهرهای دیگر، طراحی و توزیع گسترده پوستر، کارت دعوت، لوح تقدیر، جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر سالروز، انتخاب و تجلیل از فعالان فرهنگی کانونهای مساجد کشور باتوجه به شاخص های ابلاغی و با کمک دبیرخانه های استانی در گروه های ائمه جماعات، اعضای کانونها، کتابداران و دیگر فعالان عرصه فرهنگی مساجد، پوشش خبری گسترده از طریق رسانه های مختلف، صدا و سیما و مطبوعات؛ همچنین ساخت و پخش تیزر و کلیپ از فعالیت های ستاد عالی و پخش از شبکه های مختلف سراسری و استانی، دعوت از مسئولین کشوری و استانی جهت حضور در مراسم و اهتمام در باشکوه برپا کردن این مراسم ها بخشی از این اقدامات بوده است.

 افزایش همایش ها در مناطق ویژه و حضور حدود 900 باب کانون در این مناطق در برپایی همایش ها، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری در حاشیه همایش ها به منظور ارائه دستاوردها و فعالیت های کانون ها، مراسم رونمایی از برخی از محصولات فرهنگی و نرم افزاری تولید شده در کانون ها، برگزاری برنامه های آموزشی در حاشیه برخی از همایش ها، انجام مسابقات قرآنی در مدت زمان برپایی برخی از همایش ها بخش دیگری از برنامه هایی بوده است که در سالگرد تاسیس کانون های مساجد کشور در سراسر کشور صورت گرفته است که امید است به لطف خداوند متعال، توجه مقام معظم رهبری و تلاش دست­ اندرکاران عرصه فرهنگی هنری مساجد کشور، هر روز شاهد رشد و بالندگی هرچه بیش­تر کانون­ ها باشیم.

– رویکرد روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده چه خواهد بود و برای گسترش همکاری با دستگاه ها و سازمان های دیگر چه برنامه ای دارید؟

با توجه به مأموریت­ اداره کل روابط عمومی و روند رو به رشد فعالیت­های ستاد عالی از ابتدای تأسیس تاکنون، حفظ و توسعه دستاوردهای گذشته در اولویت برنامه­ های روابط عمومی بوده و علاوه بر آن، سعی داریم در برنامه هایی  همانند نمایشگاه­های بین­ المللی، استانی و مناطق آزاد با رویکرد معرفی دستاوردهای کانون­ها و جذب نوجوان و جوانان به این مراکز، هم ­افزایی با سایر دستگاه­ ها در پیش­برد اهداف ستاد عالی در خدمت به مساجد و امور فرهنگی هنری، نظیر: قرارگاه سازندگی خاتم ­الانبیاء، سازمان اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد اقامه نماز، سازمان مناطق آزاد حضور داشته باشیم.

تلاش در ایجاد ارتباط هر چه بیشتر با نهادها و سازمان های فعال در حوزه دین و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حضور در نمایشگاه­ های فرهنگی در کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که مستعد ارائه اینگونه فعالیت ­­ها هستنداز اولویت های کاری در سال آینده است. همچنین تلاش داریم در حوزه بین­ المللی­ سازی روابط این اداره کل با کشورهای اسلامی با هماهنگی معاونت امور بین­ الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری داشته باشیم.

-از اولویت های کاری اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در سال 94  به کدام محورها و برنامه ها می توان اشاره کرد؟

اجرای دقیق برنامه ­ها و اطلاع ­رسانی به موقع مراسم و تبلیغاتِ درون و برون سازمانی؛ نظیر توزیع پوستر و دیگر موارد تبلیغی در زمان­های مقرر. مانند دهه فجر و هجده اسفند، تلاش در ایجاد ارتباط هرچه بیش­تر با کلیه نهادها و سازمان­های فعال در حوزه فرهنگ و دین،تهیه و تدوین گزارش تصویری عمل­کرد دبیرخانه­ های سطح کشور، همکاری پویا با رسانه ملی، در تهیه و ساخت برنامه ­های مرتبط با فعالیت­ های ستاد عالی، ساماندهی فعالیت ­های رابطین و مسئولین روابط عمومی دبیرخانه­ های استان ها، به­ نحوی که دبیرخانه­ های استانی مسئول روابط عمومی مستقلی داشته و هماهنگ با اداره کل روابط عمومی عمل کنند. سعی در تجمیع درگاههای اطلاع ­رسانی روابط­ عمومی و نظارت بر روند فعالیت ­های درگاه مذکور با کسب اخبار و اطلاعات از  استان­ ها، برپایی گردهمایی آموزشی – تخصصی رابطین و مسئولین روابط عمومی دبیرخانه­­ استان­ها، انتشار فصل­نامه تخصصی روابط عمومی با رویکرد گزارش دستاوردها و عمل­کرد دبیرخانه­ ها و کانون­های سراسر کشور، در حوزه مربوطه، حضور فعال در برپایی جشنواره ها از جمله برنامه های این اداره است.

برپایی نمایشگاه ارایه دستاوردهای کانون ها، همراه با عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با اهداف، در مراکز استان ها و یا شهرهای مهم کشور در طول سال به خصوص در تابستان و تعامل هرچه بیش­تر با رسانه­ های مکتوب، به خصوص در حوزه دین و معارف اسلامی و راه اندازی مجددسامانه ارتباطات مردمی ستاد عالی با شماره ۸۹۴۰ به جهت مردم نهاد کردن نظرات، آرا و پیشنهادات از دیگر مواردی است که در سال آینده مورد توجه مجموعه ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=6122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.