• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بینر روز: ایران یک کشور حامی تروریسم است/ اوباما متعهد شده است که تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را وتو کند.

  • کد خبر : 2767
  • ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تحریم‌های ایران تأکید کرد تهدید اوباما برای وتوی لایحه تحریم‌های ایران نیز نمی‌تواند مانع اقدام کنگره مقابل ایران شود. به گزارش سرویس بین‌الملل “کانون سبحان“، رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص وتو […]

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تحریم‌های ایران تأکید کرد تهدید اوباما برای وتوی لایحه تحریم‌های ایران نیز نمی‌تواند مانع اقدام کنگره مقابل ایران شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل کانون سبحان، رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص وتو کردن لایحه تحریم‌های کنگره علیه ایران تصریح کرد که تهدید اوباما به وتو کردن این لایحه هم نمی‌تواند مانع از اقدام عمل کنگره علیه ایران شود.

 

به گزارش پایگاه «هیل» وابسته به کنگره، بینر روز جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران یک کشور حامی تروریسم است و سابقه بی‌پایانی در مسائل حقوق بشری دارد و هنوز با اینحال اوباما متعهد به مذاکره با این رژیم است و متعهد شده است که تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را وتو کند.

 

وی ادامه داد: هیچ تهدید کاخ سفید، کنگره را از انجام اقدامات صحیح برای محافظت از آمریکا و همپیمانان این کشور بازنمی‌دارد.

 

اوایل روز جمعه، اوباما از نمایندگان کنگره خواست در خصوص لایحه تحریم‌های بیشتر علیه ایران، از خود صبوری نشان دهند.

 

وی هشدار داد که تهدید به تحریم‌ بیشتر ایران ممکن است بعنوان نقض توافق ژنو بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) تلقی شود و مذاکرات هسته‌‌ای را تضعیف و با مشکل روبرو کند.

 

آقای اوباما تأکید کرد با آمریکایی که عامل شکست مذاکرات دیده شود تشکیل دوباره ائتلافی جهانی علیه ایران دشوار خواهد بود.

وی هشدار داد کنگره در صورت تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران باید مسئولیت تقابل نظامی احتمالی با ایران را هم بپذیرد.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت اگر ایران در مذاکرات سرانجام جواب بله را نگوید وی اولین کسی است که برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به کنگره خواهد رفت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم این تأکیدها بر میدان دادن به مذاکرات شانش توافق هسته‌ای با ایران را کمتر از 50 درصد دانست.

 

نمایندگان سنای آمریکا، که از ابتدای سال جدید میلادی رسما کار خود را با اکثریت جمهوری‌خواه آغاز کرده، در حال حاضر دو طرح ضدایرانی را در نوبت معرفی دارند. طرح اول را «مارک کرک» و «رابرت منندز» در نظر دارند که خواهان تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران است. طرح دوم هم متعلق به «باب کورکر» و «لیندسی گراهام» است که خواهان تصویب هرگونه توافق با ایران، پیش از اجرایی شدن آن، در کنگره است.

 

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.

خبرگزاری فارس

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.