• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«جشن وزارت خارجه آمریکا» به مناسبت پیروزی در برجام با حضور اوباما و جان کری

  • کد خبر : 17346
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
«جشن وزارت خارجه آمریکا» به مناسبت پیروزی در برجام با حضور اوباما و جان کری

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با حضور در وزارت خارجه در جشن ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده و همکارانش که برای موفقیت در برجام برگزار شد، شرکت کرد.

2015-09-18_020429به گزارش سرویس بین‌الملل“کانون سبحان”؛ ، وبگاه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» نوشت: اوباما رییس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته با توقف کوتاه در وزارت خارجه در جشنی ویژه که از سوی «جان کری» وزیر خارجه این کشور به مناسبت موفقیت برجام برپا شده بود، شرکت کرد.

جان کری این جشن را با حضور کلیه همکاران حاضر در مذاکرات فشرده با ایران و دیگر قدرت‌های جهانی برپا داشت.

بر اساس این گزارش، توقف برای حضور در وزارت خارجه در برنامه‌های اوباما لحاظ نشده بود و به همین دلیل خبرنگاران مجوز ورود به وزارت خارجه را همراه با رییس جمهور آمریکا نداشتند و به همین خاطر بیست دقیقه در خودروی ون منتظر رییس جمهور ماندند تا او مجددا در معیت کاروان موتوری به آن‌ها پیوسته و عازم کاخ سفید شود.

این وبگاه آمریکایی نوشت: اوباما توقف برنامه ریزی نشده خود را در حالی انجام داد که بعد از حضور در جلسه کمیته سناتورهای دموکرات  که پشت درهای بسته انجام شد عازم کاخ سفید بود.

سنای آمریکا روز پنج‌شنبه در آخرین روز فرصت 60 روزه کنگره برای اعلام نظر در مورد توافق هسته‌ای، بار دیگر برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک تشکیل جلسه داد و در نهایت برای سومین بار نتوانست طرح کفایت بررسی و رد برجام را تصویب کند. با این حساب باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا امکان اجرای توافق را بدون آنکه نیازی به استفاده از حق وتو داشته باشد، یافته است.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.