• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

واکنش حجت‌الاسلام‌ میرعمادی به همایش «گلونی» در خرم آباد/ آیا میراث فرهنگی کارش احیای فرهنگ مردم است یا ترویج بی‌بندوباری؟/اتفاقات دراین همایش یک حرکت عامدانه بوده است./مسئولان ارشد استان بیایند اعلام موضع کنند.

  • کد خبر : 12978
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
واکنش حجت‌الاسلام‌ میرعمادی به همایش «گلونی» در خرم آباد/ آیا میراث فرهنگی کارش احیای فرهنگ مردم است یا ترویج بی‌بندوباری؟/اتفاقات دراین همایش یک حرکت عامدانه بوده است./مسئولان ارشد استان بیایند اعلام موضع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: خاطیان و مسئولان برگزاری همایش «روز گُلونی» که در آن به هویت زنان شجاع لُر توهین و با بی‌بندباری و بی‌حجابی همراه بود برخورد و مجازات شود.

2015-05-21_115139به گزارش“کانون سبحان”؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار قشرهای مختلف مردمی با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، با اشاره به تقابل تاریخی بین حق و باطل اظهار داشت: در طول تاریخ تقابل بین جبهه باطل و جبهه حق و ارزش‌های دینی و جاهلی همیشه وجود داشته است.

وی افزود: عده‌ای دائماً به دنبال بی‌بندوباری، تفرقه، دست‌اندازی به بیت‌المال، جاه‌طلبی و هواهای نفسانی بودند و عده‌ای هم همواره به دنبال خدا، شهامت و شجاعت و غیرت و حمیت بودند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی ارزش‌های جاهلی 2500 ساله را تبدیل به ارزش‌های انقلابی کرد، تصریح کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری جاهلیت مدرن، نقطه آغاز مبارزه‌شان را باحجاب شروع کردند، به این دلیل که حجاب حفاظت و صیانت می‌کند، چون حجاب یک سد است و اگر شکسته شود همه‌چیز شکسته می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات رخ‌داده شده در همایش «روز گُلونی» بیان کرد: این‌که ما بیاییم توجیه کنیم که این‌یک مراسمی سنتی بوده و چهار نفر کاری خلاف دین و اعتقاد و بی‌حجابی کردند، یک حرف ساده‌لوحانه و ابلهانه است چراکه معلوم بوده که این‌یک حرکت عامدانه است.

میرعمادی با اشاره به این‌که یک جریانی در استان دارد با دو مدال افتخار مردم سرافراز لرستان مبارزه می‌کند، عنوان کرد: دو مدال افتخار مردم لرستان، یکی ولایتمداری و دوم مسئله غیرت و عفاف و حجاب این مردم است که در طول این سال‌ها همیشه زبانزد بوده ولی متأسفانه امروزه برنامه‌هایی که در استان اجرا می‌شود، در راستای مبارزه با این دو مدال است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان این‌که برنامه‌هایی نظیر غائله خرم‌آباد و قضایای ناهنجار فرهنگی اخیر، برای از بین بردن این دو مدال طرح‌ریزی‌شده است، اظهار داشت: آیا در طول تاریخ ما نشان دادیم در استان لرستان که زنان حجاب و عفت نداشتند؟ باید مراقبت کنیم که این دو مدال را از بین نبرند.

وی با اشاره به مراسم روز گُلونی گفت: این مراسم چیزی جز گناه و معصیت نبوده، ممکن است تعدادی که شرکت کردند قصد گناه نداشتند، اما این جلسه، جلسه گناه بوده و فکر نمی‌کنم کسی، حتی یک فرد بی‌غیرت پیدا بشود که از اتفاقاتی که در این جلسه افتاده است، دفاع بکند.

میرعمادی با اشاره به ابعاد قضایی مسئله، افزود: آنچه قابل‌پیگیری هست این است که چگونه یک‌نهاد دولتی مانند میراث فرهنگی بیاید چنین مراسمی برپا بکند؟ آیا میراث فرهنگی کارش احیای فرهنگ مردم است یا ترویج بی‌بندوباری؟ چطور از بیت‌المال هزینه می‌شود؟ چطور وقتی می‌گوییم بیایید قلعه این نماد فرهنگی استان را تعمیر کنید، پول‌ندارند، اما برای این برنامه پول هست؟ چه کسی اجازه هزینه از بیت‌المال هزینه را داده است؟

وی ضمن تأکید بر این‌که مسئولان باید با افراد خاطی برخورد بکنند، تصریح کرد: باید به‌طورجدی این مسئله پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بازی کردن با احساسات مذهبی و قومی مردم لرستان، آن را یک مسئله قضایی قابل‌پیگیری خواند و اظهار داشت: متأسفانه در همایش «روز گُلونی» به احساسات مذهبی و قومی مردم توهین کردند و تصاویر این مراسم از طریق موبایل‌ها و سایت‌ها دست‌به‌دست بشود و امروز اظهارنظرهای زننده‌ای راجع به زنان لر داده شود.

وی با طرح این سؤال این‌که آیا توهین به زنان غیور لر جرم نیست افزود: آیا جلوه دادن این صحنه‌ها و توهین به یک قوم جرم نیست؟ این‌ها جرم مشهودی است و باید پیگری شود.

میرعمادی ضمن تأکید بر این‌که بانیان ترویج بی‌بندوباری، اختلاط زن و مرد را پیگیری و مجازات بکنید، عنوان کرد: ما به مسئولان، به کسانی که دست‌اندرکار هستند نصیحت می‌کنیم که با احساسات مذهبی مردم بازی نکنید، از این کارها جلوگیری کنید که حتی به مصلحت دنیای شما هم نیست.

وی بیان کرد: باید وحدت و همدلی در استان حفظ شود و مسئولان ارشد استان بیایند اعلام موضع کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تصریح بر ضرورت پذیرش خطا و عذرخواهی توسط مسئولان، گفت: نگذاریم وقایعی اتفاق بیفتد که کم‌کم زمینه‌ساز مشکلات بعدی شود.

وی با تأکید بر این نکته که طرد خاطی یکی از راه‌های اعلام همدلی است، افزود: اگر ما سکوت بکنیم در مقابل این جریانی که به قومی توهین کرده، اما درجایی دیگر بگوییم شما حق ندارید، فلان سخنران را برای فلان برنامه دعوت کنید، این‌ها اصلاً با همدیگر قابل‌جمع نیست و با این همدلی ایجاد نمی‌شود.

میرعمادی با اشاره به اتفاقات رخ‌داده شده و ممانعت از برگزاری یادواره شهدای حاج عمران در لرستان تصریح کرد: اینکه جلوی برگزاری جلسه یادواره شهدا را بگیریم درست است؟ جلوی سخنرانی افراد را بگیریم چه معنایی دارد؟ ما به بچه‌های حزب‌اللهی که حرف منطقی می‌زنند، بگوییم سکوت کنند ولی مسئولان این‌چنین رفتارهایی بکنند؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اگر انقلاب ما تا الآن دوام پیداکرده است به خاطر یادواره شهدا بوده، اگر بصیرتی بوده به برکت یادواره شهدا بوده است، آیا برگزاری یادواره شهدا مجوز می‌خواهد؟

وی بابیان این‌که این ماجرا مدعی‌العموم دارد، باید پیگیری شود تا افراد مسئول متنبه شوند، گفت: ما می‌گوییم مسئولان کاری نکنند که بدنام شوند، این‌ها مسئولان مردم هستند، کاری نکنند که راهشان از مردم جدا بشود.

میرعمادی بیان کرد: این مردم نان شب نداشته باشند، صبر می‌کنند اما اگر به ارزش‌های انقلابی‌شان توهین شود تحمل نمی‌کنند و در ماجرای فتنه مردم چند ماه صبر کردند، اما همین‌که به امام خمینی (ره) و به امام حسین (ع) توهین کردند، مردم جمع شدند.

وی عنوان کرد: ما وظیفه‌داریم که بتوانیم آن وحدت و اتحاد و انسجام و همدلی را حفظ بکنیم و از طریق قانونی پیگیری کنیم.

در این دیدار نماینده‌های قشرهای مختلف مردمی از نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خواستند که تا روز شنبه دو خرداد جاری با مدیران و خاطیان همایش «روز گلونی» که به هویت و غیرت زنان قوم لر توهین شد برخورد قاطع و این مدیران مجازات شوند.

به گزارش کانون سبحان، همایش «روز گُلونی» شنبه 26 اردیبهشت‌ماه جاری توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری لرستان برگزار شد که این مراسم با رقاصی مختلط و بی‌حجابی همراه بود که در روزهای اخیر واکنش قشرهای مختلف مردم و انقلابی لرستان را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 تصاویر این همایش را در لینک زیر مشاهده نمایید:

از رقص مختلط زنان و مردان تا بی‌‌حجابی در همایش «گُلونی» خرم آباد + عکس

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=12978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.