• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حجت‌الاسلام‌ میرعمادی: آمریکا با ایجاد گروه‌های تروریستی،مسلمانان را به دشمنی با یکدیگر وارد کرده است.

  • کد خبر : 8406
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
حجت‌الاسلام‌ میرعمادی: آمریکا با ایجاد گروه‌های تروریستی،مسلمانان را به دشمنی با یکدیگر وارد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ناکامی‌های آمریکا در جنگ‌های نظامی سبب شده که استراتژی خود را در منطقه تغییر دهد و با ایجاد گروه‌های تروریستی خود مسلمانان را به دشمنی با یکدیگر وارد کرده است.

2014-12-19_042238به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، تقوا را سبب بهره‌مندی از بهره‌مندی از شفاعت معصومین (ع) دانست و اظهار داشت: امام هادی (ع) فرمود: «ای مردم باتقوا باشید، بدانید که تقوا روشی است که ائمه (ع) همواره منتسب به آن بودند و اگر می‌خواهید به شفاعت اهل‌بیت (ع) برسید از خدا بترسید».

وی با اشاره به شخصیت والای مولای متقیان، امام علی (ع) در قرآن کریم، افزود: امام علی (ع) یکی از گرامی‌ترین افراد نزد پیامبر و یار و یاور همیشگی ایشان بوده است که در روایات بسیاری از امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان قرآن ناطق، کاتب وحی و آگاه‌ترین افراد به قرآن کریم یادشده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: ابن عباس که یکی از مفسران بنام و مورد تأیید علمای شیعه و اهل‎ سنت است می‌فرماید: «300 آیه از قرآن کریم درباره امام علی (ع) نازل‌شده است» و نبی مکرم اسلام (ص) نیز می‌فرماید: «امام علی (ع) خطاب و مصداق آیاتی است که با «یا ایهاالذین أمنوا» آغاز می‌شوند».

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «از من هر آنچه از آیات الهی می‌خواهید بپرسید من تمام آیات الهی را می‌دانم که هر آیه کی و در کجا نازل‌شده است و پیامبر (ص) معانی و تفاسیر تمام آیات را به من تعلیم داد».

میرعمادی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین روایاتی که در رابطه با امام علی (ع) که بیان‌شده حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) است که می‌فرماید: «علی با قرآن است و قرآن با علی است و این دو از هم جدا نمی‌شوند تا اینکه روز قیامت در حوض کوثر بر من وارد شوند.»

وی افزود: تفاسیر بسیاری برای روایت فوق نقل‌شده ازجمله اینکه امام علی (ع) برجسته‌ترین کسی بود که ابعاد قرآن را درک کرد، به حقایق آن پی برد، آموزه‌های قرآن را فراگرفت و به عمق و مفاهیم آیات الهی دست‌یافت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: عبارت قرآن با علی است به این معنی است که قرآن دربردارنده فضائل علی، بیان‌کننده عظمت والای ایشان و سند حقانیت امیرالمؤمنین (ع) است؛ امام علی (ع) مردم را به قرآن دعوت می‌کرد و قرآن را به پیروی از امامت؛ ازاین‌رو قرآن و عترت لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی نماز جمعه تقوا را عامل اجابت دعا دانست و گفت: مرحوم میرزای تبریزی که یکی از عارفان و سالکان الی‌الله بود، فرمود: «برای اجابت دعا سجده طولانی داشته باشید و در سجده ذکر یونسیه «لااله الا الله سبحانک انی کنت من‌الظالمین» را بخوانید، وقتی دست‌های خود را به‌منزله دعا به آسمان بلند می‌کنید انگشتر عقیق یا فیروزه به دست کنید و قبل از دعا صدقه بدهید».

میرعمادی با اشاره به فرارسیدن ماه پرفیض رجب، افزود: رجب فصل نیایش و رویش معنویت است و مقارن شدن ایام ولادت باسعادت برخی از ائمه اطهار با این ماه پربرکت، بر نشاط معنی و طراوت ماه رجب افزوده است؛ امید است که همه افراد با غنیمت شمردن ماه رجب خطاب «این‌الرجبیون» قرار بگیرند، مبادا کسی در این ماه کسی عمر خود را به بطالت بگذراند.

وی با اشاره به پنجم اردیبهشت، سالروز حمله نظامی آمریکا به ایران، عنوان کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و گروگان گرفتن جاسوسان آمریکایی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، آمریکایی‌ها درصدد این برآمدند که طی یک نقشه حساب‌شده، شبانه با حمله نظامی به ایران گروگان‌های خود را آزاد کنند ولی با یاری خداوند، طوفان شنی به پا خواست و حمله نظامی آمریکا سرکوب شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: حادثه طبس، بی‌تردید یکی از معجزات الهی و امدادهای غیبی بود که ضمن درس عبرت و رسوایی بزرگ برای آمریکا‌ها، یادآور شکست اصحاب فیل و نشان‌دهنده قدرت و نصرت الهی نیز هست.

وی با اشاره به 9 اردیبهشت، روز شوراها و هفته شهر و شهروند، خاطرنشان کرد: شوراها، یکی از نهادهای اجتماعی هستند که با انتخاب مردم در جهت رفع مشکلات و اداره امور شهر و روستا تلاش می‌کنند؛ خوشبختانه امروز شاهد تعامل و انسجام خوبی بین اعضای شورا و شهرداری‌ها هستیم که این می‌تواند نویدبخش پیشرفت‌های متعددی در حوزه آبادانی و شهرسازی باشد.

میرعمادی با اشاره به لزوم انجام کارهای ماندگار توسط شورای شهر، بیان کرد: از شورای اسلامی شهر خرم‌آباد انتظار می‌روند که با تسریع در روند حل مشکلات مردم، در راستای رفع و روان‎سازی ترافیک در شهر تلاش کنند و با ایجاد پارک‌ها و فضای سبزهایی برای کاهش اثرات ریز گردها و ایجاد پل و روگذر و طویل و عریض کردن خیابان‌ها از شلوغی و بی‌نظمی موجود در معابر شهر بکاهند.

وی گفت: آبادانی و خدمت‎رسانی هرچه بهتر شورا و شهرداری مستلزم همکاری مردم در جهت حفظ و پاک‌سازی محیط شهری و البته پرداخت به‌موقع عوارض و بدهی‌های خود به شهرداری است بنابراین باید فرهنگ شهروندی در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره شکست حمله نظامی آل سعود به کشور اسلامی یمن، تصریح کرد: پس از 27 روز بمباران هوایی یمن، توسط رژیم آل ‌سعود، اکنون تعداد 944 نفر شهید و سه هزار و 487 نفر زخمی شده و خسارات جبران‌ناپذیری برجای گذاشته‌شده است ولی آنچه مهم است شکست آل سعود است که قبلاً نیز توسط مقام معظم رهبری پیش‌بینی‌شده بود.

وی افزود: پیروزی مردم یمن تجربه ارزشمند و درس بزرگی برای تمام مستکبران و ستمگران عالم است که بدانند هیچ‌گاه با حمله نظامی نمی‌توانند اراده ملتی را سرکوب کنند.

میرعمادی بیان کرد: حمله آل سعود به یمن که به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام‌شده بیانگر این موضوع است استراتژی آمریکا برای سلطه‌جویی بر کشورهای مسلمان تغییر پیداکرده است و امروز استراتژی نوین امریکا، ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان مشاهده می‌شود که مثل گذشته امریکا به‌طور مستقیم در جنگ‌های نظامی وارد نمی‌شود بلکه به‌واسطه ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی و ایجاد گروه‌های تروریستی خود مسلمانان را به دشمنی با یکدیگر وارد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: در جنگ‌ها مذهبی، این مسلمانان هستند که کشته می‌شوند و جوامع مسلمان خسارت می‌بینند درنتیجه ضرورت حفظ اتحاد و تکیه‌بر مشترکات بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ نباید مسلمانان از دشمن اصلی خود که آمریکا و اسرائیل هستند غافل شوند.

انتهای پیام/ ی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8406

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.