• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

حجت الاسلام سلیمانی:«دهه کرامت فرصتی مناسب برای اظهار محبت به ساحت اهل بیت(ع) در ایران است.»

  • کد خبر : 17183
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۳۰
حجت الاسلام سلیمانی:«دهه کرامت فرصتی مناسب برای اظهار محبت به ساحت اهل بیت(ع) در ایران است.»

به گزارش “کانون سبحان” به نقل از خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد شبستان، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت، امروز۲۳ مرداد ماه در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران حضور یافت و به ارایه گزازشی در مورد برنامه های تدارک دیده […]

2015-08-14_125605به گزارش “کانون سبحان” به نقل از خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد شبستان، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت، امروز۲۳ مرداد ماه در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران حضور یافت و به ارایه گزازشی در مورد برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام پرداخت.

وی گفت: استقبال از جشن های دهه کرامت از روز گذشته ۲۲ مرداد از منطقه شلمچه نقطه نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران آغاز شد و مراسم دعای کمیل به یاد امام رضا(ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس در منطقه شلمچه برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آغاز جشن های دهه کرامت در روز اول ذی العقده از حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: علاوه برآن برنامه های گسترده و متعددی از طرف آستان مقدسه حضرت معصومه(س) برای اجرا برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به روز پنچم ذی العقده روز بزرگداشت امامزادگان که در سال ۹۲ مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، تصریح کرد: در این زمینه سازمان اوقاف وامور خیریه گام های موثری برداشت و امسال هم در کلیه امام زادگان بویژه ۳۵۰ مرکز محوری روز بزرگداشت امام زادگان را شاهد خواهیم بود.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: دو برنامه ملی، بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و بزرگداشت حضرت هلال بن علی(ع) درآران و بیدگل از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های روز ششم ذی العقده، روز بزرگداشت حضرت شاه چراغ(ع) تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) در این روز برگزار می شود.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: درپایان دهه کرامت شاهد برگزاری جشن های گسترده از سوی آستان مقدس امام رضا(ع) هستیم. این آستان مقدس همواره پیشتاز و پرچمدار فرهنگ رضوی بوده است و امسال نیز برنامه های متعددی برای این ایام تدارک دیده شده است که یکی از اقدامات خوبی که در این ایام از چند سال گذشته صورت می گیرد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید است که با اعزام خادمان رضوی به داخل و خارج کشور این جشن ها شکل می گیرد و امسال ۲۰۰ شهر در داخل کشور و ۴۵ کشور از جمله کشورهای پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق، لبنان، نیجریه، امارات، اندونزی، عمان و هلند میزبان جشن های مردمی زیر سایه خورشید هستند.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را ازدیگر برنامه های محوری این ایام نام برد و گفت: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در سال ۸۲ کلید خورد و امروز به عنوان یکی از شبکه های بزرگ کشوری تبدیل شده و از مرزهای داخلی نیز عبور کرده است و با مصوبه هئیت دولت و با تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ابعاد داخلی وخارجی پیدا کرده است و این جشنواره در ۸۵ محور در داخل کشور و ۲۰۰ نقطه از جهان و ۷۹ کشور مورد توجه است.

حجت الاسلام سلیمانی از پیش بینی مشارکت ۳۵ هزار مسجد، بقاع متبرکه در برنامه های دهه کرامت با حمایت و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه و مراکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد.

وی با اشاره به همزمانی روز ششم ذی القعده ( روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)) با روز روز جهانی مسجد گفت: روز جهانی مسجد روزی است که صهیونیزم متعصب به مسجد الاقصی حمله کرد و این حمله بعدها مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفت و سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرد وامسال در برنامه های دهه کرامت رویکر دها و محوریت برنامه ها بر اساس مسجد است.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت همچنین از مشارکت بازاریان واصناف سراسر کشوردرقالب ایستگاههای صلواتی، آذین بندی، برگزاری جشن و اقدامات خیر خواهانه در قالب کمک به نیازمندان و زندانیان همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه قم به سراسر کشور در ایام مورد توجه است.

حجت الاسلام سلیمانی به حضور فعال هئیات مذهبی به صورت خودجوش و سازمان دهی از سوی سازمان تبلغات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود بالغ بر ۴۰ هزار مراسم در ایام دهه کرامت از طریق هئیات و مراکز خود جوش مردمی در محلات و مناطق مختلف دنبال شود. وی قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) در شب ولادت آن حضرت را از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیویی که صداو سیما عهده دار آن است را یکی دیگر از برنامه های شاخص در ایام دهه کرامت نام برد و اذعان کرد: علاوه براینها پیش بینی مشارکت ۴۰ هزار پایگاه بسیج، ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری در برنامه های بزرگداشت دهه کرامت است.

وی به ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ائمه جمعه سراسر کشور به منظور تبیین جایگاه دهه کرامت به عنوان یکی دیگر از برنامه های این ایام اشاره کرد. مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، تشکیل ۱۵۰۰ ستاد محلی بزرگداشت دهه کرامت در راستای جریان سازی و موج آفرینی در سطح محلات، برگزاری ویژه برنامه گسترده ویژه اساتید، دانشگاهیان از جمله جشنواره بانوی کرامت، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، توجه به مناطق روستایی و مرزی را به عنوان بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده برای ایام دهه کرامت ذکر کرد.

وی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بهره گیری از ظرفیت و محصولات داخلی در توسعه جشن های این ایام برنامه هایی را در نظر گرفته است که از جمله می توان به حضور ۷۰۰ نفر از چهره ها و شخصیت های پیرو اهل بیت(ع) از ۵ قاره و۱۳۰ کشور به ایران همزمان با دهه کرامت اشاره کرد.

حجت الاسلام سلیمانی ، دهه کرامت را فرصتی برای اظهار محبت به ساحت اهل بیت(ع) و شکرگزاری به خداوند به جهت افتخار میزبانی اهل بیت(ع) در ایران دانست و تصریح کرد: دهه کرامت، دهه ترویج معارف اهل بیت(ع) است که با برنامه ریزی مختلف صورت می گیرد واین دهه تجدید پیمان با ولایت و رهبری است و امید است نهایت بهره برداری از این ایام را داشته باشیم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.