• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

حجت الاسلام صدیقی : مواضع روشن رئیس جمهور در جمع علما امیدوارکننده بود/ غرورآفرینی نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص)

  • کد خبر : 3109
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دولت اسلامی باید الگوی همه دولت‌ها باشد نه این که صرفا از الگوهای غربی دنباله روی کند.   نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) بسیار غرورآفرین بود/ قدردانی از مواضع روشن رئیس جمهور     به گزارش“کانون سبحان“؛ آیت‌الله «کاظم صدیقی» خطیب این هفته نماز عبای سیاسی جمعه تهران بود.     […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دولت اسلامی باید الگوی همه دولت‌ها باشد نه این که صرفا از الگوهای غربی دنباله روی کند.

 

نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) بسیار غرورآفرین بود/ قدردانی از مواضع روشن رئیس جمهور

 

 

به گزارشکانون سبحان“؛ آیت‌الله «کاظم صدیقی» خطیب این هفته نماز عبای سیاسی جمعه تهران بود.

 

 

 

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه اظهار داشت: نمازگذاران برای وصل در این کانون جمع شده‌اند و تقوا مجهز شدن در برابر دشمن خطرناک نفس و شیطان ضعیف بیرونی است.  
 
وی افزود: در سوره مبارکه بقره آمده است مومنین حریم خدا را حفظ کنند و از این رو مرحوم آیت‌الله سید جمال گلپایگانی در هنگام خداحافظی از دوستانش می‌فرمود شما را به خدا می‌سپارم و خدا را به شما.  
 

 

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: باید افراد مقداری به خدا توجه داشته باشند و این بی‌احترامی‌هایی که به خدا می‌کنند به بچه‌شان نمی‌کنند اما قدرت مطلق احاطه به درون و بیرون دارد و ما در محضر خدا رعایت خدا را نمی‌کنیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: درآمد، هزینه و نه رفت و آمد ما هیچ کدام تحت نظارت نیست و رهاست.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه در جبهه‌های مختلف باید به سلاح مورد نظر مجهز شد تصریح کرد: در جبهه اقتصاد سلاح لازم برای غلبه بر اقتصاد به دست بگیرید و در جنگ فرهنگی مسلح شوید دانش و ایمان و صداقت و امانت لازم را در عرصه‌های مختلف کسب کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در جنگ سیاسی بعد از قرن‌ها پرچم ولایت در غدیر خم به دست امیر المومنیون(ع) سپرده شد ولی یک روز هم پس از وفات رسول اکرم(ص) به صاحب اصلی و ولایتمداران سپرده شده است.

 

وی ضمن بیان اینکه این اتفاق عنایت غیبی برای امام خمینی(ره) بود زیرا این پرچم همان ادامه مسیر انبیا است این ولایت است حکومت را برای بیداری ایجاد بصیرت تزریق ایمان و آشنایی مردم با خدا و آموزش سبک زندگی مهیا می‌کند.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه وظیفه حکومت ان است درهای جهنم را سد کند تصریح کرد: فحشا ،رشوه ، کارنکردن، حقوق گرفتن و بیکار گذاشتن جوانان و جوانان را به سبکی بار آوردن که به درد جامعه نخورن درهای جهنم است و وظیفه حکومت ان است که درهای جهنم را سد کند.

 

وی اضافه کرد: تقوا اقتضا می‌کند جامعه اسلامی الگو باشد دولت اسلامی، دولت اسلامی باشد نه آنکه پیاده فرمول غرب در کشور باشد کاغذ بازی، توسعه دادن و تشکیلات و تشریفات اسلامی نیست تقوا اقتضا می‌کند در صحنه‌های مختلف در پناه ولایت مجهز شویم و صحنه زندگی نبرد با همه مسائلی باشد که مانع حضور به بارگاه حضرت دوست است.

 

*** رسیدن به حقیقت حمد به معنای رسیدن به آزادگی است

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش در خطبه اول با تعریف جایگاه حمد الهی تصریح کرد: حمد در قران، روایات و ادعیه جایگاه خاصی دارد و اگر کسی به حقیقت حمد برسد به آزادگی دست یافته است.

 

وی در ادامه در خصوص جایگاه والای حمد نکاتی را مطرح کرد: اموری که ایجاب می‌کند انسان حمد خدا را داشته باشد این است که در برابر محبت بی‌کران و بی‌حد خداوند قطره ضعفی از احساس را تقدیم محضر دوست کنیم حمد شایستگی ذات الهی است چون خداوند کامل است تمام کار خدا نیز کامل است و اگر خواستید کارتان درست باشد ذات آن کار را درست کنید.

 

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه ظاهرسازی کار را به حاشیه می کشاند تصریح کرد: ظاهرسازی نکنید و در خلوت‌های با خداوند ببینید چند کار واقعی انجام داده‌اید که خداوند از شما راضی بوده است نه امروز سد بسازید و چند سال بعد عده‌ای به فکر تخریب آن بیافتد اینکه شما در موقع ساختن بیلان شایسته ارائه دهید اما نتیجه سازنده و کارساز نباشد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به این که خدای متعال ذاتش جمیل است و دیگران این گونه نیستند افزود: انسان‌های ریاکار تمامی کارهایشان سراب است.
 
وی گفت: خدا شایسته حمد است زیرا رب العالمین است، افراد یک خیرالعمل دارند که آن هم نماز است و خدا این را خیرالعمل خوانده و اگر به خاطر کسی خوانده شود آن فرد خیلی بدبخت است. 

***مواضع روشن رئیس جمهور در جمع علما امیدوارکننده بود

آیت‌الله صدیقی با بیان این که افکار مومنین و شهید دادگان معطوف به مذاکرات هسته‌ای است گفت: در این فراز حساس که آخرین گام‌ها برداشته می‌شود خدا را شاکریم که رئیس‌جمهور کشورمان در جمع علمای بزرگ قم مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای را ابراز داشته‌اند به صورتی که نه تحمیل، نه تحقیر و نه ادامه تحریم‌ها را قبول نمی‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.