• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

حجت الاسلام میرعمادی: جامعه اسلامی امتی شاهد دارد/ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران الگو است

  • کد خبر : 2143
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: چند عامل سبب تقدس وزارت اطلاعات شده که عامل نخست ایمان به خداوند و مومن بودن سربازان گمنام امام زمان(عج) است. به گزارش “کانون سبحان“ ، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در همایش سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با عنوان “سی سال […]

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: چند عامل سبب تقدس وزارت اطلاعات شده که عامل نخست ایمان به خداوند و مومن بودن سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

به گزارش کانون سبحان ، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در همایش سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با عنوان “سی سال مجاهدت خاموش” در سخنانی با تبریک سی امین سالگرد تاسیس این وزارتخانه به ملت بزرگ ایران اسلامی و کارکنان این مجموعه، از تلاشها و مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) در عرصه های گوناگون تشکر کرد.

 

حجت الاسلام میرعمادی: جامعه اسلامی امتی شاهد دارد/ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران الگو است

 

وی با  تشکر از حضور باشکوه مردم، مسئولان، علما، ائمه جمعه، روحانیت و …در این همایش باشکوه، باعظمت و با معنویت خطاب به حاضران تصریح کرد: حضور شما اقدامی عملی در راستای تشکر از زحمات مجموعه عزیزانی است که با انجام مجاهدت های خاموش خود در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ای از قرآن مجید با این مضمون که ” ما اینچین شما را امّت‌ برتر قرار دادیم‌ تا شما گواه‌ بر مردم‌ باشید و رسول‌ نیز گواه‌ بر شما باشد”، به تشریح برخی نکات تفسیری این آیه پرداخت.

 

جامعه اسلامی امتی شاهد دارد

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این آیه یکی از کلیدی ترین آیاتی است که مسائل زیادی را در درون خودش دارد افزود: اگر به همین ترجمه اولیه آیه دقت کنید متوجه می شوید این آیه شریفه ترسیمی از جامعه اسلامی را ارائه داده است.

وی با طرح این سوال که جامعه اسلامی چگونه جامعه ای است؟ پاسخ داد: جامعه اسلامی جامعه ای است که امتی شاهد بر مردم داشته و در راس این جامعه اسلامی رسولی شاهد بر این امت قرار دارد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این آیه شریفه پیوند بین امت اسلامی و رهبری اسلامی را بیان می کند یادآور شد: این آیه پیوند عمیق و مستحکمی که بین امت و امام برقرار است را مورد اشاره قرار داده و به ما این نکته را می آموزد که باید امت “گواه” باشد.

وی با بیان اینکه تعبیر کلمه “امت” گاه برای یک دسته از جمیعت، گاهی یک فرد و گاهی یک تشکیلات به کار می رود تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن مجید از ابراهیم خلیل(ع) به عنوان امت یاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام بزرگوار نیز در سخنان خود از شهید بهشتی به عنوان یک امت یاد کردند، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در جنگ خندق از رزمندگانی که در کنار پیامبر جنگیدند نیز به عنوان امت یاد کرده اند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امت شامل فرد، تشکیلات و یک مجموعه ای از انسانها می شود عنوان کرد: این امت باید شاهد، گواه و الگو باشد.

برقراری امنیت، تحقق عدالت و رفاه و معیشت مردم از ویژگیهای جامعه اسلامی

وی با بیان اینکه امتی می تواند “شاهد” باشد که “الگو” باشد بیان داشت: از سوی دیگر این امت وقتی می تواند شاهد باشد که در راس آن یک شاهد دیگری وجود داشته باشد و آن رسول و امام است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه در چنین شرایطی جامعه اسلامی رشد پیدا می کند افزود: چنین جامعه ای امنیت در آن وجود دارد و تحقق بخش عدالت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جامعه به معیشت و رفاه مردم توجه می کند، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی که امت شاهد بوده و رسول بر آنها شاهد است سه مسئله اتفاق می افتد که برقراری امنیت کامل و پایدار، تحقق عدالت در تمام ابعاد و رفاه و معیشت مردم این موارد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خود امتی را به وجود آورد که در راس این امت رهبری و امامی وجود دارد افزود: آنچه امروز به دست آوردیم و اقتدار کشور نتیجه این امت و آن امام است.

وی از این امت به عنوان امتی زنده، نمونه، شاهد و الگو برای دیگر امتها و مردم یاد کرد و بیان داشت: این ترکیب الگویی از جامعه اسلامی است و حال باید در این ترکیب جایگاه وزارت اطلاعات را ببینیم.

تقدیر از اداره کل اطلاعات لرستان

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی با خصوصیات یاد شده ترسیم شود حرکت جامعه در مسیر صحیح قرار گرفته و از خطا و اشتباه مصون می ماند افزود: در این صورت است که حرکت، حرکت درست و روبه جلو خواهد بود.

وی دومین اثر تشکیل چنین جامعه ای را بهره مندی از نصرت الهی و امدادهای غیبی دانست و گفت: وقتی امتی همراه امام خود حرکت می کند و به الگویی برای بشریت تبدیل می شود به طور یقین خداوند متعال نیز به آن توجه دارد و جامعه از ظلمات به سوی نور و تعالی می رود.

حجت الاسلام میرعمادی پیروزی و غلبه بر دشمن را از دیگر نتایج این ترکیب جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: لازمه شاهد و الگو بودن امت داشتن علم، قدرت و دانش است، آنچه که در ایران اسلامی اتفاق افتاده و جامعه ای به وجود آمده که هر روز بر عظمت آن افزوده می شود.

وی در ادامه سخنان خود از مدیر کل اطلاعات لرستان و مجموعه این اداره کل تقدیر و از وی به عنوان فردی ارزشی، مومن، انقلابی و قرص و محکم یاد کرد و بیان داشت: همه این ویژگیها و شاخصها ارزشمند بوده و جایگاه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه افرادی که تردید در عقیده داشته و در عمل ضعیف هستند ارزشی نبوده و جایگاهی ندارند عنوان کرد: انسان باید بر اساس عقیده عمل کند و همچنین عملش نیز درست باشد چرا که ارزش انسان به عقیده و عمل است.

دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران الگو است

وی همچنین با بیان اینکه اگر بخواهیم جایگاه وزارت اطلاعات را در نظام جمهوری اسلامی تبیین کنیم باید دستاوردهای این نظام مقدس را ببینیم افزود: امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا جایگاه شاهد و الگو بودن و در نتیجه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نیز الگو و شاهد است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به سربلندی، هوشیاری، بصیرت و موفق بودن وزارت اطلاعات، رمز این ویژگیها را در چند موصوع دانست و بیان داشت: چند عامل سبب تقدس وزارت اطلاعات شده است که عامل نخست ایمان به خداوند و مومن بودن سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه امروز نیروهایی که در سیستم اطلاعاتی ما مشغول به خدمت هستند از نیروهای مومن و مقتدر هستند، تصریح کرد: ایمان نگهدارنده و امنیت آور بوده و عامل قدرت و بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دومین عامل و رمز موفقیت مجموعه وزارت اطلاعات را تقوا و خداترسی دانست و گفت: اگر خداترسی نباشد انسان هر کاری را انجام می دهد چرا که تقوا فرمول نگهدارنده انسان از گناه است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه آنچه امروز در مجموعه وزارت اطلاعات حاکم بوده تقوا است، تصریح کرد: تقوا سبب شده است که در این مجموعه میل نفسانی حاکم نشود.

پایبندی به قانون عامل موفقیت مجموعه وزارت اطلاعات

وی از پایبندی به قانون به عنوان عامل سوم در موفقیت مجموعه وزارت اطلاعات یاد کرد و بیان داشت: برخلاف سرویسهای اطلاعاتی دنیا که برای خودشان اقدام به هرکاری را مجاز می دانند اما دستگاه اطلاعاتی ما بر محور قانون عمل می کند و با مجموعه دستگاه اطلاعاتی نیز مطابق قانون برخورد می شود که این اتفاق بزرگی است.

حجت الاسلام میرعمادی اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستگاه اطلاعاتی را به خاطر عوامل معنوی دانست و یادآور شد: عامل چهارم در موفقیت مجموعه این وزارتخانه مسئله تبعیت از ولایت فقیه و رهبری بوده که تضمین کننده سلامت مجموعه است.

وی با بیان اینکه امروز در دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ما فرمانی جز فرمان ولایت حاکم نیست افزود: ملاک سنجش و ملاک قبولی افراد به میزان تبعیت آنها از ولایت وابسته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مجموعه وزارت اطلاعات دستور ولی فقیه را برای خودشان حجت شرعی می دانند تصریح کرد: تبعیت از ولایت ضامن سلامت است.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه سخنان خود عوامل یاد شده را تنها مختص به وزارت اطلاعات ندانست و با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی همه باید الگو باشند یادآور شد: دشمن شناسی خود یکی از عوامل موفقیت است.

وی با بیان اینکه امروز مجموعه وزارت اطلاعات ما در این زمینه قدرتمندانه و با معنویت و تقدس حرکت می کند افزود: این تقدس و معنویت در این مجموعه باید برای دستیابی به اهداف والاتر، رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی، الگو بودن در دنیا و … حفظ شود.

 

مهر

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.