• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دست بسته، دستگیری می کنند/ اسماعیل جمیاری

  • کد خبر : 14413
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
دست بسته، دستگیری می کنند/ اسماعیل جمیاری

کانون سبحان/اسماعیل جمیاری: صریح ترین کلام وحی در خصوص شهیدان این است که: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ (1) ( ای پیامبر) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. و نیک می دانیم […]


1کانون سبحان/اسماعیل جمیاری: صریح ترین کلام وحی در خصوص شهیدان این است که: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ (1)

( ای پیامبر) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

و نیک می دانیم که قرآن کریم که بزرگترین و ماندگارترین معجزه پیامبر خاتم (ص) می باشد، کتاب جامعی است که همه چیز را در خود دارد، هم کتاب موعظه و اخلاق است و هم کتاب استدلال و برهان، هم از گذشتگان می گوید و به حال توجه دارد و هم از آینده خبر می دهد، هم طبیب روح و جسم انسان است و هم کتاب زندگی و …

البته فهم و درک واقعی آیات و تفسیر آن خارج از توان و ظرفیت امثال من است و لکن آنچه از ظاهر قرآن و ترجمه های موجود بر می آید، این است که وعده های خداوند حق است و هیچگونه باطل در آن راه ندارد، چرا که همیشه با واقعیّات منطبق است، قرآن کریم دراین باره می­فرماید: «…أَلا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ »(2)«…آگاه باشيد وعدۀ خدا حقّ است » و اما غرض از بیان این مقدمه، وقوع حادثه تاریخی دیگری در روزهای اخیر است که دوستداران نظام الهی اسلامی را امیدوار و بهت و حیرت دشمنان انقلاب و یأس و نا امیدی آنان را بر انگیخت و بحمدالله ملت صبور و مقاوم یکبار دیگر با حضور خود و تشییع پیکرهای پاک شهیدان والامقام برگ زرین دیگری را بر افتخارات این مرز و بوم افزودند.

ملت ما در سالهای اخیر زنده بودن شهیدان را با تمام وجود خود لمس کرده اند، اینکه هر از چندگاهی گنجهای نایابی از دل زمین سر بیرون آورده و جان تازه ای را به این سرزمین می بخشند را بارها و بارها دیده  و در بسیاری از گرفتاریهای فردی و اجتماعی دست به دامان شهدا شهده و بوسیله آنان حاجت روا شده اند.

15

آری شهیدان چون زنده اند و شاهد و ناظر بر اوضاع و احوال، با دیدن گرد و غبار همچون باران بهاری شروع به باریدن کرده، خار و خاشاک را می کَنَند، فضای خاک گرفته را می شویند و معطر می کنند، افق دیدشان ماورایی است و می بینند، آنچه را که ما نمی بینیم و اگر تشنگی و عطش را در جامعه ببینند، همچون چشمه های جوشان به را افتاده و همه را سیراب و نشاط و شادکامی را به جامعه بر می گردانند و …

هرگاه در کوران حوادث و ناملایمات سیاسی، اجتماعی جامعه خللی و یا خدشه ای را وارد بدانند، خود به میدان آمده و هشدار می دهند که: فَأینَ تَذهَبوُن؟(3) به مردم و به مسئولین گوشزد می کنند که به کجا می روید؟ و راه را بر آنها می نمایانند، چون اینان خود راهنما هستند و راه بلد .

و این بار نیز  270 فرشته نجات آمدند، 270 شهید شاهد، و در بین آنان 175 غواص دست بسته! و البته دست بسته شدن در فرهنگ دینی و مکتب علوی تازگی ندارد و ملت انقلابی ما با این نام (دست بستن) بیگانه نیست، چرا که سالیان دور دستان مبارک مولا امیرالمومنین(ع) را بستند و بعدها هم دستان امام سجاد(ع) را … اما غافل از اینکه دستِ بسته وا کند صدها گره!

آری شهیدان زنده اند و موقعیت شناس و چه به موقع آمدند، مدتی بود که ملت چشم به راهشان بود، چون ناملایمات سیاسی و نامرادیهای برخی خودیها و گستاخی و زیاده خواهی دشمنان تصورات غلطی را القاء می کرد که زمین دوباره باز شد و آلاله های سرو قامت آمدند و گفتند که: مردم نگران نباشید، ما هستیم، درست است که دستمان را بستند، اما چشم مان باز است و مراقبتان هستیم و الحق که با دستان بسته چه زیبا دستگیری کردند و زیباتر اینکه مردم قدرشناس و انقلابی نیز در بیعتی مجدد با شهیدان عزم و اراده خود را در پاسداشت راه آنان و تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به نمایش گذاشتند.


1) سوره آل عمران آیه 169
2)سوره یونس آیه 55
3)سوره تکویر آیه26
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.