• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

دوستی ،پیریایی ،عبدی و مهاجري‌نژاد چهره‌های خبرساز لرستان در هفته‌ی گذشته + تصویر

  • کد خبر : 3082
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۲۵

هفته‌ی گذشته دکتر عبدی یکی از خبرسازترین چهره‌های لرستان بود. عبدی در یک نشست خبری به وضعيت قلعه‌ی فلک‌الافلاک و عملكرد مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اعتراض کرد و اظهار داشت:« به استاندار  به گزارش “کانون سبحان“/ دکتر کیانوش رستمی:هفته‌ی گذشته دکتر عبدی یکی از خبرسازترین چهره‌های لرستان بود. عبدی در یک نشست خبری به وضعيت […]

هفته‌ی گذشته دکتر عبدی یکی از خبرسازترین چهره‌های لرستان بود. عبدی در یک نشست خبری به وضعيت قلعه‌ی فلک‌الافلاک و عملكرد مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اعتراض کرد و اظهار داشت:« به استاندار 

به گزارش کانون سبحان“/ دکتر کیانوش رستمی:هفته‌ی گذشته دکتر عبدی یکی از خبرسازترین چهره‌های لرستان بود. عبدی در یک نشست خبری به وضعيت قلعه‌ی فلک‌الافلاک و عملكرد مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اعتراض کرد و اظهار داشت:« به استاندار اعتراض کرده‌ام که ایشان قول داده‌اند وضعيت قلعه را “اصلاح” کنند و این از آن موضوعاتی است که بين من و استاندار اختلاف به وجود آورده است‌.»

وی ضمن اشاره به این که ما می‌خواهیم مدیریت میراث فرهنگی بومی باشد به خاطر این که دغدغه‌های میراث فرهنگی استان را داشته باشد و وضعیت میراث فرهنگی ما را بفهمد، افزود:« گزینه‌های خوب بومی وجود دارد زیرا که شخص مدير باید بداند پل شکسته كجاست و وضعيت آن چگونه است، بايد بداند ساز سرنا یعنی چه و …»
عبدالرضا مهاجري‌نژاد، مديرکل ميراث فرهنگي‌، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان پس از سخنان دکتر عبدی که بیست و سوم بهمن ماه در خبرگزاري آريا منتشر گردید، برآشفته شده، نامه‌ای بلندبالا و سرگشاده به برخی از رسانه‌های استانی داد. او در این نامه، بی‌پروا بر نماینده‌ی خرم‌آباد تاخته‌است. مهاجري‌نژاد در بخشی از این نامه، دکتر عبدی را چنین مورد خطاب قرار داده است:
«آقاي دکتر عبدي! قاطعانه، بدون واهمه و با ترس از خدا مي‌گويم که شما به دنبال مقاصد تبليغاتي، رانت و مهره‌چيني و… به نام اصلاح‌طلبي به دنبال عافيت‌طلبي هستيد. از بدو ورود اين‌جانب به استان، شما 2 بار به دفتر اين‌جانب آمده‌ايد با دو خواسته‌ی نامشروع و زياده‌خواهي: يکي اين که آقاي …. را به عنوان معاون …. بگذاريد که همان‌جا گفتم ملاک انتصاب معاونين را صرفاً بر مبناي دانايي و دانش و سلامت و جواب مثبت استعلام اداره‌کل اطلاعات مي‌دانم و يک فرصت 6 ماهه به همه معاونين مي‌دهم تا خودم به نتيجه برسم و در اين راستا، چپ و راست را ملاک قرار نمي‌دهم و زماني که به نتيجه برسم با توجه به ابزاري که قانون در اختيار اين‌جانب قرار داده است در تصميم‌گيري نهايي گوشم به کسي بدهکار نيست و تا الآن ثابت نموده‌ام که به کسي باج نمي‌دهم، همه‌ی مسئولين استان و همکاران مي‌دانند، مزيد اطلاع دوباره به استحضار مي‌رسانم که شما نيز به هوش باشيد.
آن روز به عرض رساندم آقاي دکتر! با يک روز لباس بنفش پوشيدن دوستان شما، من آن‌ها را اصلاح‌طلب نمي‌دانم. و مسائل ديگري در اين راستا که بين ما رد و بدل شد. به همه‌ی گروه‌هاي سياسي نيز که در محل کار اين‌جانب تشريف آوردند عرض نمودم که ملاک بنده در انتخاب معاونين و مديران شايسته‌سالاري است. انتصاب عشيره‌اي با شايسته‌سالاري در تضاد است. درخواست ديگر خارج از عرف شخص شما در رابطه با خريد زمين تپه دارايي بود که آقاي …. را معرفي نموديد در صورتي که حسب قانون، سازمان متبوع موظف به خريد زمين‌هاي کشاورزي روي تپه‌هاي باستاني نمي‌باشد. در صورتي که حتي چنين حقي هم وجود داشت ديگران در اولويت بودند.» پس از انتشار پاسخ تند و تیز مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، وب‌سايت شخصي دكتر ايرج عبدي 29 بهمن‌ماه خبري روي خروجي سايت قرار داد؛ با اين تيتر كه «تاکید مجمع نمایندگان استان بر عزل مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری لرستان»، در متن خبر كوتاه درج شده زير اين تيتر در وب‌سايت نماينده‌ی خرم‌آباد آمده است: «پیرو هتاکی و رفتار غیراخلاقی و خلاف شأن مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در پاسخ به انتقاد قانونی دکتر ایرج عبدی از نحوه‌ی عملکرد و رفتار وی، در جلسه‌ی امروز مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر عزل این مدیر هتاک تاکید شد. در این جلسه، آقای درویش امیری معاون پارلمانی و حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری ایران با حضور در جلسه، ضمن عذرخواهی از جانب سازمان مذکور‌، بر عزل سریع این مدیر هتاک تاکید کردند.»
 روز پنج‌شنبه سی‌ام بهمن ماه، پایگاه خبری يافته، از اتفاق ناخوشايندي در اداره‌كل میراث فرهنگی لرستان خبر داد. یافته نوشت: روز پنج‌شنبه زماني كه مديركل ميراث فرهنگي لرستان قصد دارد به استانداري برود و از طبقه‌ی سوم كه دفتر كارش است به طبقه‌ی اول مي‌رسد، در اين هنگام خانم “گ” از كارمندان اين اداره با او در مورد تغيير محل كارش شروع به صحبت مي‌كند و سیلی بر صورت مدیرکل می‌زند. خانم “گ” می‌گوید: مدیرکل  به پدرم و قوم لر توهین و بی‌حرمتی کرده… باقی ماجرا را در یافته بخوانید… گفتنی است این روزها مهاجری‌نژاد روی غلتک بدشانسی افتاده که خدا عاقبتش را به خیر کند!
و اما دکتر عبدی یک روز دیگر خبرساز شد. او پرده از راز یک آشپزخانه‌ی 177 میلیون تومانی برداشت که همسر یکی از مدیران کل استان لرستان با پول بیت‌المال تزیین‌اش کرده‌است. دکتر عبدی این ادعا را در نشست شوراي برنامه‌ريزي لرستان که در بخش زاغه برگزار شد، عنوان کرد. سخنان دکتر عبدی واکنش تند استاندار لرستان، مهندس هوشنگ بازوند، را در پی داشت. وی این ادعا را به شدت تکذیب کرد و اظهارداشت: «مطمئن باشيد از محل اعتبارات استاني چنين اتفاقي نيفتاده است.»
بازوند گفت: «در اين راستا، معاون برنامه‌ريزي استانداري لرستان مامور مي‌شود که ظرف 48 ساعت بررسي کند رقم ادعايي از کجا و چه محلي صرف شده و البته اين حق براي مديرکل مورد نظر نيز محفوظ است که توضيحات خود را ارائه کند.» اما تا لحظه‌ی تنظیم این یادداشت هنوز به طور رسمی صحت یا سقم ادعایی دکتر عبدی از سوی استانداری رسانه‌ای نشده است.
اسماعیل دوستی نماینده‌ی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات لرستان اظهار داشته بود که «به دوستان به‌خصوص آقای پیریایی توصیه می‌کنم کارشکنی نکنید بگذارید کوهدشت آباد شود. به فکر منافع خودتان نباشید. این وضعیت در شأن مردم نجیب و عزیز کوهدشت نیست.» همین جمله، کرم‌رضا پیریایی را وادار به پاسخ‌گویی کرد. پیریایی در پاسخی کوتاه، این‌گونه دوستی را مورد خطاب قرار داده‌است: جناب دوستی؛ چه ناگهان چه بی‌دلیل !….. در مصاحبه‌تان در مورد بنده مطلبی فرموده‌اید….
اجازه بفرمایید بنده به جای پاسخ از جناب دوستی خواهش کنم این گفته‌شان را بیش‌ترتوضیح دهند، لابد نمونه‌هایی از کارشکنی‌های بنده را خواهند گفت. بیش ازاین “گفت‌و‌گو  آیین درویشی نبود”
اما اسماعیل دوستی، این‌بار پاسخی صریح و تند به کرم‌رضا پیریایی داد… نماینده‌ی شورای شهر تهران به پیریایی می‌گوید:«شایسته نیست شما که از منتهى‌الیه چپ به منتهى‌الیه راست گردش کردید و سپس به معجزه‌ی هزاره سوم ایمان آوردید و به انسان کاملش تبرک جستید، با رجوع اخبارى به قرآن اعتدال را تعریف کنید. تبیین اعتدال را به اهلش بسپارید.
انتظار داشتم پس از ماجراهاى اخیر آقاى محمدرضا رحیمى مدتى را به سکوت برگزار کنید. ظاهراً یکى از آثار هم‌نشینى با آقاى احمدى‌نژاد این است که خود را به ندیدن بزنید. اما این انتظار را از مردم نداشته باشید که آن‌ها هم خود را به ندیدن بزنند. ..
یادداشت شما براى منصرف ساختن آقاى استاندار از انتصاب نیروى شایسته‌اى چون آقاى کرم محمدى براى فرماندارى کوهدشت و نیز تلاش براى انتقال مدیران حلقه‌ى رحیمى به لرستان (با وجود خیل عظیم شایستگان اصلاح طلب) مصداق کارشکنى در کار مردمى است که به تدبیر دولت آقاى روحانى امید بسته‌اند…»
این روزها بازار جوابیه‌ها بگومگوهای سیاسی پررونق شده‌است؛ کرم‌رضاپیریایی نیز دست به قلم شد و جوابیه‌ای دیگر برای سایت ارجا نیوز کوهدشت فرستاد. اما پیریایی در پاسخ مجدد خود این‌بار مفصل‌تر، از دوستی شکوه کرده و او را به مناظره دعوت نمود. پیریایی می‌گوید:«  جناب آقای اسماعیل دوستی…. در این‌که چرا تعرض و بد زبانی به این‌جانب را شروع کردید و چرا ادامه می دهید؟! مانده‌ام.
با آن‌که می‌توانستید پاسخ مختصر و رقیق و ساده بنده را که واقعا فاقد خاصیت تقابل بود به عنوان کمترین حق، پذیرا باشید و اشتباهی که شروع شده بود را به سادگی خاتمه دهید.
اولا چه کارشکنی کرده بودم که مایه تکلیف و وظیفه آن هجمه بی‌دلیل و ناگهانی شود؟ آیا همین‌که آن یادداشت کوتاه را به استاندار محترم لرستان در نهایت احترام نوشته‌ام و دیدگاهم را درباره مهم‌ترین موضوع اداری کوهدشت گفتم کارشکنی کردم؟!
اگر این کارشکنی است آیا شما و دیگران از این جنس اظهارنظرها یا دخالت‌ها حتا در همین مورد خاص کم داشته‌اید؟
ثانیا در جوابیه بنده که فقط شکل جوابیه داشت و نه محتوای جوابیه و قالب آن توضیحی بود از سه مفهوم اعتدال و افراط و تفریط، تا مانع اشتباه و جو زدگی گردد و قدری از حق درک واقعی از این مفاهیم ادا شود و از سویی سرهم چند سطری قالب پاسخ را اشباع کند تا نگویند فلانی فتوای اینترنتی داد نکات دیگری بود؟
آیا شما استنباط کردید که تعریضی در کار بوده است؟!
بنده در این قالب و با این نیت نوشتم و شمای محترم و اهل ادب و آداب و “سلام و علیک”، یک‌جا و بی‌ملاحظه همه عمر سیاسی و اجرایی بنده را به تاویل دریافت و اغراض شخصی بردید و بر آتش قهر گرفتید و هرچه در دل داشتید بر زبان راندید!
واقعا نمی‌دانم چرا؟! نمی‌دانم شاید سبب خیری است که بنده از آن بی‌خبرم. به‌هر حال اگر میل جناب‌عالی به تعقیب چنین مباحثی است و تصور نفعی از این مباحث دارید بنده آماده‌ام و برای مباحثه- بهترین نوع آن یعنی”مناظره” را پیشنهاد می‌دهم -رو به رو با حضور رسانه‌ها با فراغ بال و فرصت کافی، تا هرچه درست و پسندیده می‌دانیم با هرچه در چنته داریم از عقل و فکر و تجربه و البته توکل برای جلب خیر و برکت با هم بگوییم و چون مورد بحث شما موضوعات کوهدشت بود مناسب‌تر آن است در حضور مردم کوهدشت و یا در جمع انجمن کوهدشتی‌های مقیم مرکز باشد….

 

منبع:

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.