• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

راه اندازی کتابخانه ی درب گنبد کوهدشت با اهدای « ۵ هزار جلدکتاب»

  • کد خبر : 17354
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
راه اندازی کتابخانه ی درب گنبد کوهدشت با اهدای « ۵ هزار جلدکتاب»

به گزارش “کانون سبحان”، مراسم اهدا و ارسال کتاب و اقلام فرهنگی به کتابخانه‌های روستاهای محروم شهرستان کوهرنگ امروز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، حسین شمس از پیشکسوتان عرصه ورزش کشورمان و جمعی از فعالان و خیرین فرهنگی در فرهنگسرای […]

13940627000092_PhotoAبه گزارش “کانون سبحان”، مراسم اهدا و ارسال کتاب و اقلام فرهنگی به کتابخانه‌های روستاهای محروم شهرستان کوهرنگ امروز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، حسین شمس از پیشکسوتان عرصه ورزش کشورمان و جمعی از فعالان و خیرین فرهنگی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

محمدرضا خباز در این مراسم با بیان اینکه در جهان هر عملی، عکس العمل و بازخوردی را به همراه دارد، گفت: اهدای حتی یک کتاب به دانش آموزی می‌‏تواند‌گاه سرنوشت او را عوض کند و این طرح بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی افزود: این فراخوان برای جمع آوری کتاب و اقلام فرهنگی، قابل گسترش است و می‌توان با اجرای آن در مدارس و بین دانش آموزان بیش از ۱۲ میلیون عضو فعال در این طرح داشته باشیم.

خباز تصریح کرد: طرح خیرین فرهنگی با محوریت اهدای کتاب و ایجاد کتابخانه در مناطق محروم، از این جهت که تاثیر بر روح و تفکر آدمی دارد، بسیار ارزشمند است و در این زمینه ضروری است، خودمان کتاب‌ها را بیاوریم و اهدا کنیم. این کار بر روی خود انسان بسیار موثر است و موجب دوری از تکبر و غرور می‌شود.

حسین شمس نیز در این مراسم، پیشنهاد کرد در کنار کتاب و اقلام فرهنگی، وسایل ورزشی مانند توپ و پیراهن ورزشی با نام خیرین فرهنگی به روستاهای محروم ارسال شود.

لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با قدردانی از مجریان این طرح، گفت: همه مناطق کشورمان از نظر کتاب و کتابخوانی محروم محسوب می‌شوند و ضروری است در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود و این طرح با تشویق، برداشتن موانع، هدایت و حمایت در کل کشور به ویژه مناطق دورافتاده‌تر، گسترش پیدا کند.

وی افزود: در کتاب‌هایی که ارسال می‌کنیم هم باید دقت شود. این کتاب‌ها باید بتواند هویت و فرهنگ مناطق هدف و مقصد را تقویت کند و آن‌ها را به سوی اعتقادات راسخ مستحکم دینی و انقلابی سوق دهد.

افتخاری تاکید کرد: در طرح‌ها و فعالیت‌هایی این چنینی باید به این نکته توجه داشت که ضروری است که هم کتاب و هم فرهنگ کتابخوانی به این مناطق برده شود.

نوراله مرادی مجری طرح خیرین فرهنگی هم در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی انسان مدرن را فراگرفته و اکنون در دو ساحت مجازی و واقعی زندگی می‌کند، گفت: شبکه‌های مجازی اجتماعی فرصتی است تا این دو ساحت زندگی را به یکدیگر پیوند بزنیم و از این زمینه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: طرح خیرین فرهنگی با ایجاد گروهی در فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی، شکل گرفت و از این طریق تا کنون توانسته‌ایم، ۳ محموله بزرگ کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم ارسال کنیم که مجموع این کتاب‌های اهدایی به ۲۰ هزار جلد می‌ رسد.

مرادی با تاکید براینکه این حرکت نباید، خاموش شود، گفت: نگاه ما در فعالیت‌های فرهنگی، نرم افزاری است و در همین حوزه به دنبال برگزاری ۳۱ بزرگداشت برای مفاخر استان‌ها هستیم و قصد داریم با باسازی مقبره این بزرگان، این مکان‌ها را تبدیل به فضایی فرهنگی کنیم.

سید علی احمدی رییس فرهنگسرای رسانه نیز در این مراسم گفت: مجموعه‌های دولتی و عمومی مانند شهرداری تهران باید از این گونه طرح استقبال کند و به این اقدامات بیشتر از فعالیت‌های خود توجه و حمایت کند. چرا که این گونه فعالیت خودجوش و مردمی است و هزینه‌ای هم برای آن‌ها ندارد. طرح گروه خیرین فرهنگی، اقدام مغتنم و خوبی است و ضرورت دارد با برنامه‌ها و اندیشه‌های بهتری ادامه پیدا کند.

فاطمه اصلان‌زاده مدیر اجرایی گروه خیرین فرهنگی هم در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه اولین حرکت این گروه از طریق راه اندازی کتابخانه روستای سوسن سرخاب از توابع شهرستان اندیکا شکل گرفت، گفت: نزدیک به ۴ هزار جلد کتاب و تعدادی اقلام فرهنگی از جمله لوح‌های آموزشی، قفسه‌های کتاب، صندلی و میز به این روستا ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه این کتابخانه به صورت رسمی با حضور مسئولان شهرستان اندیکا، افتتاح خواهد شد، افزود: در مرحله دوم خیرین فرهنگی با اهدای بیش از ۵ هزار جلد، کتابخانه‌ای در بخش گراب شهرستان کوهدشت، استان لرستان، راه اندازی کرده است.

وی با تاکید براینکه باید با فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداریم، اظهارداشت: گروه خیرین فرهنگی، تلاش دارد تا شوق مطالعه در تمام ایران ایجاد کند.

وی به اهدای بیش از ۴ هزار جلد کتاب به شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری اشاره و تصریح کرد: کتابخانه این شهرستان نیز همزمان با جشن بازگشایی مدارس با حضور مسئولان شهرستان افتتاح می‌شود.

در پایان این مراسم، کتاب‌های اهدایی به دست خود خیرین فرهنگی و مسئولان حاضر به خودروی حامل کتاب‌ها، منتقل و به شهرستان کوهرنگ ارسال شد.

انتهای پیام/و

خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.