• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سنگین‌ترین پهپاد نزاجا در رزمایش بزرگ ارتش بنام «شاهین» پرواز کرد+تصاویر

  • کد خبر : 2623
  • ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱:۰۲

پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین هواپیمای بدون سرنشین نزاجا در اولین روز رزمایش بزرگ ارتش به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند. به گزارش “کانون سبحان“؛ به منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، در اولین روز رزمایش، نیروی زمینی ارتش عملیات‌های مختلفی انجام داد که یکی از آن حوزه‌ها پرواز پهپادهای این […]

پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین هواپیمای بدون سرنشین نزاجا در اولین روز رزمایش بزرگ ارتش به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش کانون سبحان“؛ به منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، در اولین روز رزمایش، نیروی زمینی ارتش عملیات‌های مختلفی انجام داد که یکی از آن حوزه‌ها پرواز پهپادهای این نیرو بود.

 

در همین راستا پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین پهپاد نزاجا به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

 

پهپاد «شاهین» که در حقیقت توسعه یافته نسل چهارم مهاجر است، با وزنی در حدود 230 کیلوگرم، به عنوان سنگین ترین پهپاد حاضر در نیروی زمینی ارتش به حساب می‌آید.

 

این پهپاد می‌تواند تا عمق 150 کیلومتری رفته، عملیات خود را انجام دهد و بازگردد و یا اینکه 300 کیلومتر به پیش رود و به پایگاه بعدی برسد که در این صورت برد عملیاتی آن دو برابر خواهد شد.

 

با توجه به ماموریت اصلی «شاهین» که در حوزه شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات تعریف شده است، در برخی از این پهپادها زیر دماغه‌شان دوربینی بکار رفته که حکم چشمان تیزبین این پرنده را دارد؛ دوربینی که با قابلیت بزرگنمایی تا 28 برابر، می‌تواند کارایی این پهپاد را در حوزه ماموریتی خود به شدت افزایش می‌دهد.

 

سیستم ارسال تصاویر این پهپاد نیز همچون مدل‌های دیگر پهپادهای ایرانی، از قابلیت ارسال آن لاین برخوردار بوده و می‌تواند فرماندهان را در کمترین زمان ممکن در جریان شناسایی مناطق مورد نظر بگذارد.

 

بنا بر این گزارش، بیشینه سرعت مهاجر4 به حدود 200 کیلومتر بر ساعت و سقف پرواز آن نیز 15000 پا(حدود 4500 متر) می‌رسید که نسبت به مهاجر 2 و 3 که تا 11هزار پا توان صعود داشتند، می‌توانست محدوده وسیعتری را پوشش دهد و یکی از مدل های ساخته شده از نسل چهارم مهاجر، پهپاد «شاهین» بود که ویژگی‌هایی به مراتب بیشتر از دیگر نمونه‌های مشابه داشت.

 

در همین راستا سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش نیز به فارس اعلام کرده بود: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند و امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

خبرگزاری فارس

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.