• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سه بعد تفاهم هسته ای ایران و ۵+۱ /سید علی نوربخش

  • کد خبر : 7570
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
سه بعد تفاهم هسته ای ایران و ۵+۱ /سید علی نوربخش

به نظر بنده تفاهم هسته ای ایران و ۵+۱ از سه بعد قابل بررسی است: ۱- ضرورت پیگیری و دستیابی به توافق ۲- نقش رهبری معظم انقلاب در موضوع۳- دستاوردهای تفاهم

2015-04-13_071318به گزارش “کانون سبحان”- (سید علی نوربخش رئیس دادگستری سرآبله ایلام )در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به بیانیه سیاسی میان تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ گفت:
به نظر بنده تفاهم هسته ای ایران و ۵+۱ از سه بعد قابل بررسی است: ضرورت پیگیری و دستیابی به توافق، نقش رهبری معظم انقلاب در موضوع،  دستاوردهای تفاهم

۱- پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه نظام اسلامی مبتنی بر ایدئولوژی ظلم ستیزی و مقابله با نظام سلطه بود، بالطبع منافع ابرقدرت های جهانی که تا آن زمان ایران را مأمنی برای اجرای برنامه های سیاسی و اقتصادی خود می دانستند تضعیف گردید، بنابراین این کشورها در دوران پس از انقلاب برای به زانو در آوردن ملت و نظام اسلامی همواره بر فشارهای سیاسی و اقتصادی افزودند. بدیهی است ادامه این روند تأثیرات نامطلوب سیاسی و اقتصادی خصوصاًبرای ملت شریف ایران در پی داشت.
۲- موضع گیری های حکیمانه و مقاومت اندیشمندانه مقام معظم رهبری در شرایط نامطلوب سیاسی و اقتصادی کشور از یک سو و حمایت همه جانبه ی اخیر معظم له از عملکرد دولت محترم خصوصاً تیم مذاکره کننده به تعبیر ایشان «فرزندان انقلاب» در راستای شعار نرمش قهرمانانه و همچنین رهنمودهای ارزشمند و کاربردی ایشان که هم اقتدار نظام و ملت بزرگ ایران در منطقه و جهان، هم حقوق هسته ای و هم معیشت مردم در آن لحاظ گردیده بسیار حائز اهمیت و راه گشا بوده است.
۳- مهمترین دستاورد این تفاهم مشخص شدن چهره صلح جویانه ملت بزرگ و نظام اسلامی برای جامعه جهانی بود، درثانی ایجاد روابط دوستانه و تعامل سازنده با تمام ملل و دولت های مشروع در کنار حفظ اقتدار نظام امری اجتناب ناپذیر بوده و موجبات گشایش امور پیشرفت همه جانبه خواهد بود.
استفاده صلح آمیز ملت بزرگ ایران از انرژی هسته ای که امروزه تأثیر بسزایی در همه ابعاد اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، صنعتی و … کشور را دارد از دیگر دستاوردهای مهم این دیپلماسی موفق بود.
در آخر درایت دولتمردان فهیم خصوصاً تیم مذاکره کننده که با پیگیری های جسورانه و بی وقفه موجبات دستیابی به این امر مهم و تاریخ ساز را فراهم نمودند شایسته ی سپاس و قدردانی است.

« به امید ایرانی سربلند و شهری آباد»

منبع:کوهدشت نیوز

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=7570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.