• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«شهر موشکی سپاه» یا «بمب‌های سنگرشکن آمریکا»،کدام قوی‌ترند؟ + عکس

  • کد خبر : 19615
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
«شهر موشکی سپاه» یا «بمب‌های سنگرشکن آمریکا»،کدام قوی‌ترند؟ + عکس

اخیرا وزیر دفاع آمریکا ادعایی ضدایرانی مطرح کرده که قابل تامل است.

به گزارش “کانون سبحان”؛  تهدیدات مقامات آمریکایی به یک موضوع پرتکرار و نخ‌نما شده  تبدیل گردیده که لزوم اشاره به برخی نکات در این زمینه حائز اهمیت است.

مقامات آمریکایی در سمت‌های مختلف تهدیدات متنوعی را مطرح کردند که از جمله این مقامات می‌توان به “باراک اوباما” رئیس جمهور، “وندی شرمن” معاون وزیر امور خارجه، “جان کری” وزیر امور خارجه و “اشتون کارتر” وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد. البته پرتکرارترین این تهدیدات متعلق به “اشتون کارتر” وزیر دفاع آمریکا بوده که با مطرح کردن تهدید حمله نظامی با “بمب‌های سنگرشکن” به دنبال مرعوب ساختن ایران است.

**بازخوانی ادعای “اشتون کارتر”

“اشتون کارتر” وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا با موضوع راهبرد نظامی آمریکا در غرب آسیا گفت: “برتری کیفی نظامی اسرائیل بر کشورهای منطقه غرب آسیا یکی از بخشهای مهم سیاست های ما در این منطقه است.”

وی افزود: “من در دیدار با وزیر دفاع اسرائیل در “واشنگتن” درخصوص همین مسئله صحبت کردیم. یکی از مولفه‌های حمایت ما از اسرائیل و متحدانمان در حوزه خلیج فارس دقیقا حمایت‌های نظامی است. باید توجه داشت که پس از توافق هسته‌ای ایران نیز همچنان گزینه نظامی مطرح است؛ ما موظف هستیم به این مسئله همچنان توجه داشته باشیم.”

اشتون کارتر مدعی است: “رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز همین مسئله را پیگیری می کند. درعین حال ما تلاش می‌کنیم با نفوذافکنی شرارت آمیز ایران در منطقه غرب آسیا بویژه این رویه علیه متحدان و دوستانمان در منطقه، مقابله کنیم و  بسیاری از ابعاد اقدامات ما در منطقه دقیقا به همین مسئله مربوط می‌شود. فعالیتهای ما درباره ایران پس از توافق هسته ای، تغییر نکرده است. گزینه نظامی علیه ایران، حمایت از اسرائیل و حمایت از کشورهای حوزه خلیج فارس، کارهایی بلندمدت در مسیر پیگیری منافع ایالات متحده در حوزه خلیج فارس است و ما همچنان این کار را دنبال خواهیم کرد. روابط ما با اسرائیل در حوزه دفاعی بسیار نزدیک و مبتنی بر اعتماد است.”

یکی از نکاتی که اشتون کارتر در اظهارات خود در دو ماه اخیر همواره به آن اشاره می‌کند، تجهیز اسرائیل به “بمب‌های سنگرشکن” برای حمله به ایران بوده که این موضوع قابل بررسی است. اسرائیل در منطقه غرب آسیا شرایط ویژه‌ای دارد که استفاده از “بمب‌های سنگرشکن” خصوصا برای حمله به جمهوری اسلامی ایران بعید و دور از ذهن است؛ زیرا اگر چنین حمله‌ای رخ دهد، پاسخ ایران قطعا سخت خواهد بود.

**امیر پوردستان: دشمن را از کرده خود پشیمان می کنیم

امیر سرتیپ “احمدرضا پوردستان” فرمانده نزاجا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات اخیر اشتون کارتر مبنی بر اقدام نظامی علیه تجهیزات هسته‌ای ایران با بمب‌های سنگرشکن عنوان داشت: ما تهدیدات را رصد و ظرفیت‌های لازم را ایجاد می‌کنیم و هر تهدیدکننده‌ای را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

یکی از المان‌های پاسخ ایران به اقدام نظامی اسرائیل می‌تواند حمله با موشک‌های میان‌برد از فاصله دور به پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های سرزمین‌های اشغالی باشد. از جمله زیرساخت‌های در دسترس اسرائیل که ایران می‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد؛ می‌توان به پایگاه هوایی “حتزار”، “حاتزوریم”، “وزارت جنگ اسرائیل”، “پایگاه نظامی زیکیم”، “نیروگاه برق تل‌آویو”، “فرودگاه بن‌گوریون” و “فرودگاه حیفا”، “پایگاه نظامی تیپ 52 ارتش اسرائیل” و “نیروگاه هسته‌ای دیمونا” و  … اشاره کرد.

حال جدا از مکان‌های راهبردی که تعداد آنها بسیار و البته قابل دسترس هستند، اسرائیل توان حمله نظامی غافلگیرانه به ایران را ندارد؛ زیرا ایران از نظر پدافندی یکبار قدرت خود را به نیروی هوایی ارتش اسرائیل نشان داده است.

** پهپاد “هرمس 450”

پهپاد “هرمس 450” در تابستان سال گذشته به دنبال شناسایی از مراکز هسته‌ای ایران بود که توسط موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد. این موضوع نشان داد هیچ پروازی از چشم پدافند جمهوری اسلامی ایران دور نخواهد ماند.

نکته دیگری که لازم است مطرح شود، اینکه “اشتون کارتر” درباره استفاده از  “بمب‌های سنگرشکن”  برای حمله به ایران هشدار داده که باید گفت  “بمب سنگرشکن” ساخت آمریکا با وزن 13 تن و عمق نهایت 60 متر چگونه می‌تواند تاسیسات راهبردی ایران را همچون  “شهر موشکی سپاه پاسداران” هدف قرار دهد؟ جدا از این موضوع سوالی که مطرح می‌شود این است اگر موشک‌هایی که در شهر موشکی سپاه وجود دارد، روی لانچر فرستاده شوند، قدرت بیشتری دارد یا بمب‌های سنگرشکن 13 تنی آمریکا؟

پاسخ سوال این است که برخی موشک‌های سپاه پاسداران بیش از 20 تن وزن دارند (همچون موشک “سجیل” و “قدر F”) و لذا توانایی ویران کردن نقاط راهبردی را خیلی بیشتر از بمب‌های سنگرشکن دارند.

**موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است

سردار سرتیپ “امیرعلی حاجی زاده” فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم. وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.

سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد.
وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیاندازند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است.
سردار حاجی زاده تأکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهم که کوچکترین تهدید و ناامنی از بیرون مرزها متوجه کشور نخواهد بود و مسئولان باید با قدرت تمام مقابل نفوذ دشمنان بایستند و هیچ سستی از خود نشان ندهند.

وی گفت: این عظمت و اقتدار موشکی که گوشه‌ای از آن را امروز جهان به چشم دید شرط لازم برای اقتدار کشور است، اما شرط کافی آن وحدت، یکدلی، ایستادگی و استکبارستیزی مردم و مسئولان است که می‌تواند تضمین کننده ثبات و امنیت کشور باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است گفت: این نتیجه تلاش شبانه روزی همه نیروی مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد.  وی تأکید کرد: ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست اما اگر اشتباهی از بیگانه سربزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمان سوز است.

**نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه همواره برای نبرد آماده هستند

لذا مطرح کردن سناریوی حمله نظامی به ایران با  “بمب‌های سنگرشکن”  یک تهدید دور از واقعیت است. “اشتون کارتر” وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از گذشته تاکنون همواره  نیروهای مسلح ایران را تهدید می‌کند و این در حالیست  نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه همواره برای نبرد آماده هستند؛ و هرگونه حمله‌ای پاسخ پشیمان کننده خواهد داشت.

اینکه چرا” اشتون کارتر” وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به لفاظی‌های بی‌ادبانه خود ضد ایران ادامه می‌دهد هنوز مشخص نیست؛ اما نکته ای که مشخص و محرز بوده این است که جمهوری اسلامی ایران آماده دفاع از مرزهای خود در برابر نیروی زمینی، دریایی و هوایی  ایالات متحده آمریکاست.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=19615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.