• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

شکست تیم ملی والیبال ایران در اولین روز لیگ جهانی ۲۰۱۵ /ایران 1 – آمریکا 3

  • کد خبر : 13624
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
شکست تیم ملی والیبال ایران در اولین روز لیگ جهانی ۲۰۱۵ /ایران 1 – آمریکا 3

تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ایران نخستین بازی خود در چارچوب دیدارهای لیگ جهانی در سال ۲۰۱۵ را درحالی در شهر لس‌آنجلس برگزار کردند که این بازی را تیم آمریکا به سود خود پایان داد.

1724522به گزارش “کانن سبحان” به نقل از مهر، تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ایران از ساعت ۶:۴۰ صبح امروز یکشنبه دیدار خود را در چارچوب گروه B لیگ جهانی ۲۰۱۵ در شهر لس آنجلس برگزار کردند که در پایان تیم آمریکا با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید تا سه امتیاز ارزشمند را در شروع کار از آن خود کند. تیم ایران ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به حریف خود واگذار کرد و تنها ست سوم را ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

این دو تیم درحالی ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد فردا دوشنبه به وقت تهران برای دومین‌بار به مصاف هم خواهند رفت که شاگردان کواچ با شکست ۳ بر یک برابر قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی، نتوانستند امتیازی را در نخستین بازی خود در این رقابتها بدست آوردند.

شروع خوب میزبان در ست نخست
اسلوبودان کواچ در این بازی تیم کشورمان را با ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور را به میدان فرستاد. در تیم آمریکا هم متئو اندرسون، آرون راسل، تیلور ساندر، میاچ کریستنسن، ماکسول هالت، دیوید اسمیت و اریک شوجی (لیبرو) از ابتدا به میدان رفتند.

بازی دو تیم در ست نخست با سرویس معروف آغاز شد که در پی آن آمریکا نخستین امتیاز را کسب کرد. دو تیم تا امتیاز ۴ با یکدیگر برابر پیش رفتند اما دو توپگیری خوب در انتهای زمین آمریکا باعث شد این تیم ۶ بر ۴  فاصله بگیرد و در ادامه دو اشتباه از بازیکنان ایران باعث شد این تیم وقت نخست استراحت فنی را با برتری ۸ بر ۴ به سود خود پایان دهد.

در ادامه بازیکنان ایران فاصله را کمتر کردند و حتی روی تابلو امتیاز برتری ۹ بر ۷ آمریکا ثبت شد اما بار دیگر مدافعان تیم ملی آمریکا با عملکرد خوب خود مقابل مهاجمان تیم ایران این تیم را به امتیاز یازده رساندند تا کواچ درخواست وقت استراحت فنی کند. برتری ۱۵ بر ۱۲ آمریکا روی تابلو ثبت شده بود که میرزاجانپور با یک پوئن سرویس و سرویس مناسب دیگر امتیاز ایران را به عدد ۱۴ رساند تا این بار جان اسپرو برای میزبان تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه آمریکا وقت استراحت دوم فنی را ۱۶ بر ۱۴ به سود خود ثبت کرد.

دو امتیاز متوالی برای آمریکا و برتری ۱۸ بر ۱۴ این تیم، کواچ را مجاب کرد از دومین وقت استراحت خود استفاده کند. این فاصله در ادامه حفظ شد و تیم کشورمان که در دریافت اول و سرویس مثل همیشه نبودند ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۱۹ به حریف واگذار کرد.

دریافت‌های ضعیف ایران
در ست دوم تیم ایران شروع خوبی داشت و ۳ بر صفر پیش افتاد اما با تعویض سرویس و یک پوئن سرویس از پاسور تیم ملی آمریکا و امتیازگیری دیگر از سوی این تیم بازی برابر شد. آمریکایی‌ها که در دفاع تور و حمله منسجم بودند با مهار شهرام محمودی در منطقه ۲ ایران وقت اول استراحت فنی ست دوم را ۸ بر ۶ به سود خود ثبت کردند.

روند دو تیم در ادامه تغییری نکرد و میزبان با سرویس‌های سهمگین توپگیری خوبی که داشت بازیکنان ایران را تحت فشار قرار داد. با برتری ۱۲ بر ۹ تیم میزبان، کواچ دست به تغییر زد و عبادی‌پور را جایگزین مرزاجانپور کرد. در حالی که ایران می‌توانست فاصله را در امتیاز ۱۵ بر ۱۳ به یک امتیاز برساند یک اشتباه از عبادی‌پور جوان آمریکا را به امتیاز ۱۶ رساند تا وقت دوم استراحت فنی هم به سود این تیم خاتمه یابد.

تیم ایران که دریافت اول خوبی نداشت در ادامه کار مقابل مدافعان روی تور حریف به مشکل برخورد تا جایی که آمریکا ۲۰ بر ۱۵ پیش افتاد تا کواچ بار دیگر به سراغ تایم اوت برود. کواچ پس از آن فرهاد ظریف را با وجود مصدومیتی که داشت جایگزین علیزاده کرد. شهرام محمودی که کمی بهتر از قبل بازی می‌کرد با امتیازگیری خود ایران را به حریف نزدیک کرد تا جایی که روی تابلوی امتیازات ۲۳ بر ۲۱ ثبت شد. با آمدن غفور به ترکیب تیم ایران، یک فرصت ایده‌آل برای کاهش امتیازات به وجود آمد اما بار دیگر از توپ برگشتی استفاده نشد تا آمریکا در نهایت این ست را هم ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.

والیبال ایران - آمریکا

بازگشت خوب شاگردان کواچ
ست سوم این بازی با امتیازگیری خوب تیم کشورمان همراه شد. شاگردان کواچ ابتدا ۳ بر صفر از حریف پیش افتادند و در ادامه فاصله را بیشتر کردند. در این بین اشتباهات متوالی آمریکایی‌ها نیز به تیم کشورمان کمک کرد تا وقت اول استراحت فنی ۸ بر ۴ به سود ایران ثبت شود.

در این ست که موسوی راه افتاده بود و با دفاع های روی تور خوب خود مهاجمان آمریکا را تحت فشار قرار داده بود ایران ۱۰ بر ۵ از حریف پیشی گرفت تا جان اسپرو تقاضای تایم اوت کند. ایران ۱۲ بر ۵ برتری خود را ثبت کرد تا بار دیگر سرمربی میزبان تایم اوت بگیرد. اما پس از آن سه امتیاز سرویس متوالی از کریستین‌سن در منطقه ای که میرزاجانپور حضور داشت باعث شد آمریکا به امتیاز ۱۰ برسد و کواچ خیلی دیر تقاضای تایم اوت کند با این حال آمریکا به امتیاز یازدهم رسید. بازیکنان ایران به طرز باورنکردنی امتیازات متوالی را از دست دادند تا همچنان کریسین‌سن در خط سرویس حاضر باشد. وقت دوم استراحت فنی این ست آمریکا ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد.

بازیکنان ایران در بازگشت به میدان انسجام خود را پیدا کردند. دو امتیاز از موسوی و یک خطای حمله از اندرسون ایران را ۲۰ بر ۱۸ پیش انداخت. بازی دو تیم در امتیازات پایانی بسیار حساس شده بود تا جایی که آمریکا به یک امتیازی ایران رسید اما در نهایت با تیزهوشی معروف و در حالی که دریافت اول خوبی را از بازیکنان کشورمان شاهد نبودیم تیم کشورمان این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان داد تا به بازی برگردد.

باخت نزدیک در ست چهارم
ست چهارم هم شروع خوب بازیکنان کشورمان را به دنبال داشت. چند دفاع خوب روی تور و توپگیری در انتهای زمین، ایران را را ۵ بر یک پیش انداخت اما بار دیگر آمریکا امتیازات از دست رفته را جبران کرد و در امتیاز پنجم به ایران رسید. در ادامه وقت اول استراحتی فنی این ست را ایران ۸ بر ۷ به نفع خود ثبت کرد. دو تیم تا امتیاز ۱۳ برابر پیش رفتند که دو بار متوالی موسوی و محمودی آبشارهای خود را به بیرون زمین زدند و پس از آن اندرسون با سرویس خوب خود زمینه‌های برتری ۱۶ بر ۱۳ میزبان را در وقت دوم استراحت فنی فراهم کرد.

بازی دو تیم در ادامه با همین فاصله ادامه یافت تا اینکه تغییراتی که کواچ در ترکیب تیم ایجاد کرد باعث شد ایران در امتیاز ۲۲ به میزبان برسد. در این لحظات بازیکنان تیم آمریکا اشتباهات زیادی از خود به نمایش گذاشتند. با این حال دفاع خوب ساندر روی توپ قائمی در منطقه دو ایران باعث شد آمریکا ۲۴ بر ۲۲ پیش بیفتد و در نهایت هم این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان دهد.

این دو تیم ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد فردا دوشنبه به وقت تهران برای دومین بار به مصاف هم خواهند رفت.

صدرنشینی لهستان
در گروه B بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال، تیم لهستان با ۵ امتیاز صدرنشین است و تیم‌‎های آمریکا با ۳ امتیاز، روسیه با یک امتیاز و ایران بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.