• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

عباس احمدی : در شهرستان کوهدشت 60 گونه جانوری وجود دارد.

  • کد خبر : 2690
  • ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

رئیس اداره محیط زیست کوهدشت از وجود 60 گونه جانوری در این شهرستان خبر داد.   به گزارش “کانون سبحان“؛ عباس احمدی بیان کرد: با توجه به حساسیت‎های فصل سرشماری و جفت‎گیری حیات وحش، در طی هفته‎های گذشته با برنامه ریزی‎ها و هماهنگی‎های به عمل آمده، اکیپ‎های گشت و کنترل به طور شبانه روزی مناطق […]

رئیس اداره محیط زیست کوهدشت از وجود 60 گونه جانوری در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش کانون سبحان“؛ عباس احمدی بیان کرد: با توجه به حساسیت‎های فصل سرشماری و جفت‎گیری حیات وحش، در طی هفته‎های گذشته با برنامه ریزی‎ها و هماهنگی‎های به عمل آمده، اکیپ‎های گشت و کنترل به طور شبانه روزی مناطق زیستگاهی شهرستان کوهدشت را مورد سرشماری و بررسی کارشناسی قرار دادند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان کوهدشت از نظر مساحت معادل 397 هزار و 772 هکتار بوده که به خاطر موقعیت و شرایط خاص ارتفاعات مناطق به تبعیت از شرایط اقلیمی شهرستان دارای محیط و ویژگی‎های منحصر بفرد منطقه بوده و عوامل مساعد زیستگاهی برای تنوع حیات‎وحش در خود دارد.

 

احمدی ادامه داد: در بسیاری از مناطق زیبا و طبیعی بکر شهرستان از جمله مناطقی مانند رودبار، زیر تنگ و شیرز به دلیل وجود چشمه‎های فراوان و منابع آبی، پرندگان بومی و مهاجر کشور به صورت جمعی و یا دسته‎های کوچک و انفرادی مشاهده می‎شوند که این امر نشان دهنده تنوع بالای زیستگاهی منطقه است.

 

رئیس اداره محیط زیست کوهدشت افزود: در این شهرستان تاکنون بررسی‎های زیادی در مورد حیات‎وحش در مناطق زیستگاهی به عمل آمده که مطالعه و بررسی‎های همه جانبه در خصوص تداوم و حیات‎وحش، نشان از تعداد گونه‎های پستانداران در حدود 20 و پرندگان 30 و خزندگان 10 گونه دارد.

 

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه نسل امروز و فرداست، اظهار کرد: انتظار می‎رود عموم مردم نسبت به حفاظت و پاسداری از آن مراقبت ویژه‎ای کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا این‌گونه بتوانیم نسبت به حفظ ارزش‎های زیست‎محیطی اقدام جدی به عمل آوریم.

 

منبع:ایسنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.