• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فاجعه دریای مدیترانه با مرگ 700 نفر +عکس و فیلم

  • کد خبر : 7991
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
فاجعه دریای مدیترانه با مرگ 700 نفر +عکس و فیلم

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، غرق شدن قایق حامل مهاجرانی که از شمال لیبی عازم اروپا بودند با مرگ ۷۰۰ نفر همراه شد و از سوی مقام‌های سیاسی و بین‌المللی به عنوان «بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه توصیف شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان عالی امور پناهندگان ملل متحد و گارد ساحلی ایتالیا می‌گویند تنها […]

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، غرق شدن قایق حامل مهاجرانی که از شمال لیبی عازم اروپا بودند با مرگ ۷۰۰ نفر همراه شد و از سوی مقام‌های سیاسی و بین‌المللی به عنوان «بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه توصیف شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان عالی امور پناهندگان ملل متحد و گارد ساحلی ایتالیا می‌گویند تنها ۲۸ نفر از کسانی که در قایق بودند، نجات پیدا کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود ۱۵۰۰ مهاجر در دریا غرق شده اند.

بنا بر گفته نجات‌یافتگان این قایق ماهی‌گیری که برای قاچاق مهاجران از آن استفاده شده، تنها ۲۰ متر طول داشته و دست‌کم ۷۰۰ نفر در آن جا داده شده بودند.

“کارلوتا سامی” سخنگوی سازمان عالی امور پناهندگان ملل متحد می‌گوید: «به نظر می‌رسد شاهد بدترین فاجعه‌ای که در مدیترانه دیده شده، هستیم»

آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز این حادثه را یکی از بزرگترین تراژدی‌ها در آب‌های مدیترانه خوانده است.

به نوشته سایت بی بی سی، نخست‌وزیر ایتالیا با تشکیل جلسه اضطراری کابینه، از اتحادیه اروپا خواست برای نجات جان مهاجران در دریای مدیترانه کاری انجام دهند.

“ماتیو رنزی” در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت از اتحادیه اروپا می‌خواهد روز پنج‌شنبه یا جمعه نشستی اضطراری برای بررسی معضل سرگردانی و غرق مهاجران در مدیترانه تشکیل شود.

رنزی می‌گوید ایتالیا مصمم است تا قاچاقچیانی را که مسئول حادثه غرق شدن این کشتی بوده‌اند، پیدا کند و به محاکمه بکشاند.

به گفته نخست‌وزیر ایتالیا، اصلی‌ترین معضل در مساله مهاجران غیرقانونی وضعیت آشفته کشور لیبی است که پناهجویان را به عنوان مبدا حرکت به خود جلب می‌کند.

کشورهای اتحادیه اروپا به شدت از طرف نهادهای حقوق بشری متهم هستند که در رسیدگی به معضل مهاجران در دریای مدیترانه و غرق شدن آنان “کوتاهی” کرده‌اند.

کشورهای اتحادیه اروپا به جز ایتالیا عملیات نجات قایق مهاجران را بسیار محدود کرده‌اند با این استدلال که شاید باعث کاهش مهاجرت غیرقانونی از شمال آفریقا به قاره اروپا شوند.

ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا، مرگ مهاجران در آب‌های مدیترانه را کشتاری خواند که روزانه اتفاق می‌افتد و به فراموشی سپرده می‌شود.

جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت هم گفته است جامعه جهانی کشور او و ایتالیا را در مقابله با این بحران تنها گذاشته است.

نخست‌وزیر مالت همچنین به اروپا و جامعه جهانی هشدار داد اگر چشمشان را به روی این تراژدی ببندند، به بدترین شکل در مورد آنها قضاوت خواهد شد.

شب گذشته، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از کشورهای دیگر خواست به هزاران مهاجری که از مسیر پرخطر دریای مدیترانه راهی اروپا می‌شوند، کمک کنند.

جزیره لامپدوسا

جزیره لامپدوسا، جنوبی ترین نقطه ایتالیا است. این منطقه بیشتر به آفریقا نزدیک است تا به ایتالیا. ساکنان این جزیره ۵۰۰۰ نفر برآورد می‌شوند.

به گفته مردم محلی از ژانویه سال جاری، یعنی از زمانی که اتحادیه اروپا گشت‌زنی در مرزهای دریایی اروپا را تحت کنترل گرفت، بین ۹ تا ۱۰ هزار مهاجر وارد این جزیره شده‌اند.

در حال حاضر ۱۰۰۰ مهاجر در مرکز نگهداری پناهجویان در لامپدوسا هستند.

فیلم را از منبع ببینید.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=7991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.