• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

محمدرضا عارف:‌هیچ ابایی از تصمیم خود برای انتخابات مجلس ندارم. /من از آن حوادث مجلس تأسف می‌خورم./برخورد فیزیکی در شأن مجلس ما نیست.

  • کد خبر : 2755
  • ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه کنار کشیدن من از انتخابات پیش‌گویی است گفت: در شورای مشورتی خاتمی شرکت نمی‌کنم. به گزارش سرویس سیاسی “کانون سبحان“،  رئیس بنیاد امید ایرانیان که عصر امروز (پنج‌شنبه) به عنوان سخنران اصلی و همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنها در مورد انتخابات سال آینده (دهمین […]

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه کنار کشیدن من از انتخابات پیش‌گویی است گفت: در شورای مشورتی خاتمی شرکت نمی‌کنم.

به گزارش سرویس سیاسی کانون سبحان،  رئیس بنیاد امید ایرانیان که عصر امروز (پنج‌شنبه) به عنوان سخنران اصلی و همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنها در مورد انتخابات سال آینده (دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) راهبرد اصلاح‌طلبان و احتمال کناره‌گیری خود در این انتخابات پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در دهمین دوره انتخابات این مجلس تا آخر در صحنه باقی خواهی ماند، یا به دستور پدرخوانده‌های سیاسی جریان اصلاحات کنار می‌کشید؟ گفت: این یک پیش‌گویی است و باید از همان تحلیلگران این سؤال را بپرسید، اما بنده همیشه در خدمت مردم، انقلاب و نظام بوده و باز هم در هر سنگری که لازم باشد در خدمت خواهیم بود.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین تصریح کرد: هر تصمیمی که به نفع نظام و کشور باشد می‌گیرم و هیچ ابایی از تصمیم خود برای انتخابات مجلس ندارم.

 

محمدرضا عارف که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته از سوی محمد خاتمی از دور انتخابات کنار کشید و امروز وی یکی از محتمل‌ترین افراد برای سرلیستی جریان اصلاح‌طلبان است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجلس دهم را شما در دست خواهید گرفت یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست که در انتخابات آینده چه کسی پیروز می‌شود، برای ریاست مجلس آینده نیز افرادی که به مجلس راه می‌یابند تصمیم خواهند گرفت.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای مشورتی خاتمی در انتخابات آتی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: همه تشکل‌ها مؤثر هستند و هر کسی در جایگاه خود می‌تواند تأثیر بگذارد، حال همه در عمل نشان خواهند داد که تأثیرگذاری از سوی کدامیک خواهد بود.

 

عارف درخصوص حضور در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با محوریت خاتمی اعلام کرد: در آن شورا شرکت نمی‌کنم، ما خودمان شورای مشورتی داریم.

 

عارف همچنین در مورد نطق علی مطهری که یکشنبه هفته جاری در مجلس درباره حذف سران فتنه نطق کرده بود و با واکنش جدی نمایندگان مردم مواجه شده بود نیز گفت: من از آن حوادث تأسف می‌خورم.

 

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس برای در چارچوب آیین‌نامه مجلس بتواند حرف‌های خود را بزند و نمایندگان دیگر اگر نقطه‌نظراتی در مورد آن دارند، طبق قانون پاسخ دهند، چرا که برخورد فیزیکی در شأن مجلس ما نیست.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان که امروز در مورد حصر سران فتنه سخن گفته بود در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه عملکرد دولت در رفع حصر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: دولت باید با همه بخش‌های حاکمیت تعامل داشته باشد و به عنوان مثال در یک فضای صمیمی و از طریق شورای عالی امنیت ملی این مسئله حل شود.

 

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاً اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است گفت: قطعاً اقداماتی شده است، اما دعا می‌کنیم هر چه سریع‌تر این اقدامات به نتیجه برسد.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری بر این اساس که برخی‌ها معتقدند اگر شما سرلیست نباشید بازی اصلاح‌طلبان را به هم می‌زنید، گفت: ما 290 یا 310 سرلیست خواهیم داشت یعنی همه ما سرلیست هستیم.

عارف ادامه داد: انتظارمان از نهاد حکومتی و مجلس شورای اسلامی این است که با درک شرایط روی کار آمدن دولت یازدهم با شرایط منطقه‌ای به برادری و همکاری با دولت بپردازند.

 

رئیس بنیاد امور ایرانیان در مورد شورای فرهنگی جبهه اصلاحات نیز اظهار کرد: جبهه اصلاحات یکی از اصلی‌ترین جبهه در داخل کشور است، البته اصلاح‌طلبان ادعای انحصارطلبی نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محکومین در انتخابات می‌توانند شرکت کنند، گفت: ملاک مورد قانون است و هر کسی طبق قانون می‌تواند شرکت کند و کاندیدا شود و کسی نباید مانع کاندیداتور شدن افراد باشد.

 

وی در مورد تشکیل ستاد انتخاباتی نیز گفت: من مخالف این هستم که ستاد تشکیل شود چرا که وظیفه ما تشویق مردم برای شرکت در انتخابات است و همه گروه‌های سیاسی باید وظیفه خود بداند تا در این انتخابات شرکت کنند و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم سازند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اصلاح قانون انتخابات که هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته نیز گفت: این مسئله در فضای کارشناسی در حال انجام است و احتمالاً تا آخر امسال طول می‌کشد.

 

عارف در مورد انجام رفراندوم که چندی پیش توسط رئیس جمهور مطرح شد نیز گفت: رئیس دولت حق دارد که نظرش را درباره مسائل مختلف بیان کند و آقای روحانی نیز سازوکار اجرای رفراندوم را به خوبی می‌داند.

 فارس

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.