• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

معاون وزیر امور خارجه روسیه: 90 درصد از پیش نویس متن توافقنامه هسته‌ای ایران و 1+5 آماده است.

  • کد خبر : 14697
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
معاون وزیر امور خارجه روسیه: 90 درصد از پیش نویس متن توافقنامه هسته‌ای  ایران و 1+5 آماده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل“کانون سبحان” به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ “سرگئی ریابکوف،” معاون وزیر امور خارجه روسیه، پیش از عزیمت به وین برای شرکت در آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد:‌ فکر می‌کنم حدود 90 درصد از پیش نویس متن توافقنامه هسته‌ای  ایران و 1+5 آماده شده باشد؛ اما این آمادگی مربوط به حجم […]

 به گزارش سرویس بین‌الملل“کانون سبحان” به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ “سرگئی ریابکوف،” معاون وزیر امور خارجه روسیه، پیش از عزیمت به وین برای شرکت در آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد:‌ فکر می‌کنم حدود 90 درصد از پیش نویس متن توافقنامه هسته‌ای  ایران و 1+5 آماده شده باشد؛ اما این آمادگی مربوط به حجم مطالب است نه اهمیت موضوعات. ‌
بحث بازرسی‌های خارجی از تأسیسات نظامی ایران و زمان‌بندی و گستره برداشته شدن تحریم‌های ایران در زمان امضای توافق هسته‌ای، مسائلی هستند که با وجود اشغال حجمی کم در متن توافق نهایی، اهمیت و حساسیت بالایی برای طرفین دارند.
با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 10 تیر، تحرکات دیپلماتیک هم شدت یافته است. در همین ارتباط “جان کری،” وزیر خارجه آمریکا، فردا و “محمدجواد ظریف،” همتای ایرانی وی، بامداد شنبه وارد وین خواهند شد.
روند مذاکرات به این گونه است که با نزدیک شدن مواضع کشورها در خلال مذاکرات فنی کارشناسان و معاونان وزای خارجه، روسای دستگاه‌های دیپلماسی 1+5 و ایران برای اعلام رسمی نتیجه به محل مذاکرات می‌آیند. مذاکرات ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا اکنون در سطح معاونان وزراء در وین ادامه دارد و قرار است “محمد جواد ظریف”‌ بامداد شنبه به معاونانش بپیوندد.
yjc.ir
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.