• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

ملکشاهی: برای دومین بار روند اجرایی پروژه پمپاژ سرطرحان را تذکر می‌دهم/در صورت عدم توجه،پیگیری قضایی خواهم کرد./آمریکا خود سرکرده جانیان و ناقضین حقوق بین‌المللی است.

  • کد خبر : 7695
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰:۲۰
ملکشاهی: برای دومین بار روند اجرایی پروژه پمپاژ سرطرحان را  تذکر می‌دهم/در صورت عدم توجه،پیگیری قضایی خواهم کرد./آمریکا خود سرکرده جانیان و ناقضین حقوق بین‌المللی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تجاوز عربستان سعودی به ملت یمن را مغایر قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی عنوان کرد و از سکوت شورای امنیت سازمان ملل در مقابل این تجاوز انتقاد کرد.

2015-04-14_134654به گزارش “کانون سبحان”؛ ، الله‌یار ملکشاهی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: این روزها شاهد تجاوز جنون‌آمیز و وحشیانه عربستان به ملت بی‌دفاع یمن هستیم که خواسته‌شان تعیین سرنوشت خود است. این در حالی است که ملت یمن بر اساس میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی محق هستند بدون مداخله بازیگران خارجی سرنوشت سیاسی کشورشان را رقم بزنند.

وی با اشاره به بخشی از منشور ملل متحد که در آن بر ضرورت پرهیز کشورها از تهدید به زور یا استفاده از آن علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی کشورهای دیگر تأکید شده، اضافه کرد: بنابراین اصل عدم توسل به زور علیه تمامیت کشورها مورد اشاره قرار گرفته و بر اساس ده‌ها قانون و کنوانسیون بین‌المللی تجاوز عربستان به یمن نقض فاحش قوانین بین‌المللی و تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا این همه جنایت علیه بشریت و این تجاوز را محکوم و از آن اعلام انزجار نمی‌کنند. دلیلش این است که آمریکا خود سرکرده جانیان و ناقضین حقوق بین‌المللی است و از این رو می‌توان گفت که انتخاب شعار مرگ بر آمریکا از سوی ملت ما بسیار بجا بوده است.

ملکشاهی ضمن قدردانی از مجاهدات تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: نتیجه مذاکرات در توافق نهایی باید حل و فصل همه جانبه و جامع‌الأطراف موضوعات کلی و جزئی هسته‌ای باشد و متن نهایی شفاف،‌ روشن و تفسیر ناپذیر باشد.

این نماینده مجلس ضمن تبریک قهرمانی تیم کشتی آزاد کشورمان در بخش دیگری از نطق میان دستور خود به وزیر آموزش و پرورش در مورد وعده استخدام مربیان پیش دبستانی تذکر داد و گفت: اینها سال‌هاست که انجام وظیفه می‌کنند اما سرگردان و نگران آینده شغلی خود هستند و ما امیدواریم هرچه زودتر وضعیت‌شان تعیین تکلیف شود.

ملکشاهی با تأکید بر لزوم بهبود معیشت معلمان و فرهنگیان به عنوان مهمترین زیرساخت فرهنگی کشور نیز گفت: فرهنگیان باید در بین همه اقشار و کارمندان دولت در اولویت قرار گیرند. اما سوال اینجاست در سال 93 که به نام فرهنگ نام‌گذاری شد چه قدم مهمی برای این افراد برداشته شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو علی‌رغم خشکسالی‌های طولانی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی خوبی برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و اجرای سدهای کوچک و زیرزمینی نداشته‌اند خواستار پیش‌بینی تمهیدات لازم و اعتبارات مورد نیاز در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور در سفر به استان لرستان مبنی بر اجرای سد منشوره تقاضای تسریع در اجرای این سد حیاتی را داریم و بازنگری در آن قابل قبول نیست چرا که این امر شعار دولت راستگویان را مخدوش می‌کند و مردم را به ریاست جمهور که بارها بر اجرای سد مذکور تأکید داشته‌اند بدبین می‌کند.

ملکشاهی خواستار تسریع در شروع به کار مجدد پمپاژ سرطرحان شد و افزود: این پروژه علی‌رغم هزینه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی متوقف مانده و من برای دومین بار تذکر می‌دهم در صورت عدم توجه، این موضوع را تضییع بیت‌المال دانسته و آن را پیگیری قضایی خواهم کرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس مطالعه گازرسانی به بخش‌های محروم حوزه انتخابیه خود، تسریع در مطالعه و اجرای سدهای کوچک، ‌تکمیل گازرسانی به روستاهای مرکزی، اجرای پروژه پست برق 230 کیلوولت کوهدشت و یک پست 63 کیلوولتی را از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

وی در پایان تهدیدات زیست محیطی را نیز موجب تهدید حیات و سلامت مردم دانست و یادآور شد: ریزگردها نه تنها عرصه را بر مردم خوزستان تنگ کرده بلکه مردم در لرستان هم با این پدیده مواجه هستند و جنگل‌های بلوط لرستان، ایلام و کرمانشاه نیز بر اثر بیماری در حال انقراض است و نیاز به تصمیم و اقدام انقلابی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=7695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.