• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

«نمی از نقش مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای»

  • کد خبر : 16627
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
«نمی از نقش مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای»

کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق محمدی وفایی: روزی کارشناس فوتبالی گفت اگر همه ی بازی های دنیا را با هم مقایسه کنید دو بازی فوتبال را پیدا نخواهید کرد که از هر جهت مثل هم باشند .در بحث هسته ای نیز سلیقه ها و نظریه های متفاوتی وجود دارد. و در مجالس و […]

2015-06-08_121548کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق محمدی وفایی:
روزی کارشناس فوتبالی گفت اگر همه ی بازی های دنیا را با هم مقایسه کنید دو بازی فوتبال را پیدا نخواهید کرد که از هر جهت مثل هم باشند .در بحث هسته ای نیز سلیقه ها و نظریه های متفاوتی وجود دارد. و در مجالس و منازل مشاجرات و مناظرات هسته ای همچنان ادامه دارد.
برخی دکتر ظریف را یل دیپلماسی می خوانند و در کف خیابان ها جشن و پیروزی راه انداختند. ومقام وزیری را برای او کم می دانند.این گروه تثبیت غنی سازی در داخل ایران ، رفع تحریم ها را دو فایده ی بزرگ توافق هسته ای می دانند و از طیف مقابل می خواهند به توافق هسته ای با دیدی ملی نگاه کنند.
برخی ها برد برد را قبول ندارند و پیروزی را ۳ بر ۲ به نفع غربی اعلام می کنند و برخی هم چون جناب قدوسی نماینده مشهد ایران را شش تایی (شش گل خورده)فرض کرده اند!
اما آنان که بسیار متنفر از جمع بندی هسته ای هستند می گویند وقتی اسرائیل جعلی بمب هسته ای دارد و امریکای جنایتکار در به کارگیری بمب اتم ابرجنایتکار است و دیگر کشورهای غربی شیطانی کوچک تراز امریکا هستند به چه دلیل و با کدامین منطق باید برای کشوری متمدن چون ایران اسلامی تکلیف بسازند و در عمق فردو و…دوربین جاسوسی نصب کنند؟!
آنان می گویند وقتی سازمانی بین المللی به معنای واقعی آن وجود ندارد و آژانس اتمی مهره ی امریکا و سگ زنجیر شده اش اسرائیل است چگونه می توان به آنها و داوری مزدورانشان اعتماد کرد؟!
این سنخ از افراد به اشاره ی مقام معظم رهبری آرام شده اند و نظر می کنند و اگر درصدی از آرامش در چهره ی آنها دیده می شود به برکت تسلط و زیرکی و تیز هوشی مقام عظمای ولایت در موضوع هسته ای است .
به یقین اگر از جانب فرمانده کل قوا درمورد تیم هسته ای درصدی شک تولید می شد و حتی اگر آن رهبر گران سنگ تیم هسته ای را فرزندان نقلاب و امین و…اعلام نمی کرد معلوم نبود ،مشاجرات ومناظره های هسته ای به کجا ختم می شد؟!.
توده ملت شریف ایران اسلامی نیز از جمع بندی و توافق صورت گرفته فقط اطلاعاتی کلی دارند ولی چون عالی جنابان نظام را افرادی شجاع و انقلابی و امین می دانند،به آنها اعتماد کرده اند و با آرامش و متانت به زندگی روز مره خود ادامه می دهند.
ازجهان نیز نظرات متنوع و متضادی به گوش می رسد .در امریکا برخی از مخالفان توافق به صراحت گفتند آن توافق چون معدنی طلا برای ایران می ماند.و برخی چون وزیر انرژی آن کشور اعلام کرد ایرانیان در موضوع هسته ای بیش از انتظار ظاهر شدند و انعطاف نشان دادند.
بندر بن سلطان عربستانی توافق را پایان دوستی عربستان و امریکا دانست و نوشت: «اکنون، با اطمینان کامل می‌گویم که من بیش از هر زمانی با دوست عزیزم، روباه پیر هنری کسینجر، هم‌عقیده‌ام که یک بار گفت: “دشمنان امریکا باید از امریکا بترسند اما دوستانش باید بیشتر از آن بترسند.
با این حال و اقوال چند نکته قابل تذکر است:
یکم:
وقتی مذاکرات در جریان بود برخی از امریکایی ها به صراحت گفتند هر چند در ایران جناح های متعددی و اختلاف سلیقه وجود دارد اما اگر بین مجلس و دولت هم اختلاف فاحشی دیده شود ، رهبری ایران، حرف آخر را می زند.و می توان گفت حکومت ایران از این جهت بر امریکا برتری دارد.
دوم:
هدف اصلی غربی های ظالم و اصحاب تحریم ،جمع کردن همه ی پیچ مهره های هسته ای ایران بود .آنان نمی خواستند هیچ غنی سازی در داخل ایران صورت بگیرد ولی به لطف الهی و در پرتو پایداری ملت و شجاعت مقام معظم رهبری و عالی جنابان کشور ، همان زورگویان عالم با شاخی شکسته ، غنی سازی را آنهم در داخل ایران اسلامی پذیرفتند.
سوم:
ایران اسلامی بیش از ده سال با آن زورگو یان مبارزه کرد و در نهایت هسته ای (هر چند محدود) باقی ماندیم .با آن همه مقاومت به دنیا درس ظلم ستیزی دادیم و به زورگویان جهانی فهماندیم که ایران اسلامی کشوری نیست که با تشری یا تحریم و تهدیدی تسلیم شود.
چهارم:
موضوع هسته ای به همگان فهماند که آن آیت الله آهنین(مقام معظم رهبری) چه نقش بزرگی در مذاکرات هسته ای داشت و چگونه خط قرمزهای نظام را مشخص می کرد و چگونه می توان هم مر گ بر امریکا گفت و سیل مرگ بر امریکا را راه انداخت ، و هم امریکا را وادار به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران اسلامی کرد.
پنجم :
وقتی کشوری مثل ایران اسلامی در موضوع هسته ای این همه سرختی نشان می دهد به یقین در مواردی چون صنایع موشکی و…هرگز سخن ظالمان جهانی را قبول نخواهد کرد.آنان نیز در خواهند یافت با چه کشوری طرف هستند.
ششم :
اگر در موضوع هسته ای هم همه ی نکات توافق شده اجرایی شود نبرد با استکبار تمام شدنی نیست . فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند خودتان را برای ادامه‌ مبارزه با استکبار آماده کنید.اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، و آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است.
با جور و جمود و جهل باید جنگید
تاپاک شودجهان از این هرسه پلید
یا ریشه هر سه را بباید خشکاند
یا سرخ به خون خویش باید غلتید

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.