• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ورود به قطب گردشگری معنوی استان لرستان ممنوع شد

  • کد خبر : 67232
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
ورود به قطب گردشگری معنوی استان لرستان ممنوع شد

بخشدار درب گنبد از ورود مسافرین غیربومی تا اطلاع ثانوی به این شهر خبر داد.

بهزاد ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کانون سبحان، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: جلسات ستاد بحران و کمیته‌های امنیتی درب گنبد در چندین مرحله برگزار و تصمیم بر این شد با توجه به تعطیلات نوروزی به‌منظور پیشگیری از گسترش شیوع این ویروس از ورود خودروهای افراد غیربومی به درب گنبد با نصب داربست از سمت دوراهی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با همکاری شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بسیج، هلال‌احمر و اداره راه یک ایستگاه سنجش در دوراهی درب گنبد به جهت تب سنجی افراد مستقرشده است.

بخشدار درب گنبد با اشاره به اینکه شاهزاده محمد، امامزاده نام‌آشنای غرب کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: این امامزاده سالانه در ایام تعطیلات عید نوروز پذیرای پانصد الی شش‌صد هزار زائر بوده است که امسال به جهت حفظ سلامت مردم، تمهیداتی فراهم شد که محدودیت و ممنوعیت‌هایی برای پذیرش مسافر نوروزی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: حرم مطهر، شهر درب گنبد و 34 روستای آن در چندین مرحله به کمک بسیج و همکاری برخی مراکز در چندین نوبت ضدعفونی و گندزدایی‌شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز نکات و هشدارهای بهداشتی را جدی گرفته و به‌زودی شاهد از بین رفتن ویروس کرونا بوده که در فرصتی مناسب جبران میزبانی و مهمان‌نوازی مناسب خود را همچون سال‌های گذشته از مسافرین جبران کنیم.

گفتنی است درب گنبد در 67 کیلومتری شمال شهر کوهدشت و در 5 کیلومتری جاده مواصلاتی کرمانشاه – اهواز (نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان) در جنوب رودخانه سیمره و در دامنه کوه فیروزکوه از رشته‌کوه‌های زاگرس واقع‌شده است؛ امامزاده محمد (ع) که به‌عنوان قطب گردشگری معنوی لرستان شناخته می‌شود در این مکان وجود دارد که تقریباً برای کل غرب کشور آشنا و مردم برای زیارت و سیاحت به‌خصوص در ایام عید نوروز به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=67232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.