• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پیشنهاد جدید «علیرضا جهانبخش» مهاجم ایرانی NEC در فوتبال هلند

  • کد خبر : 14556
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
پیشنهاد جدید «علیرضا جهانبخش» مهاجم ایرانی NEC در فوتبال هلند

به گزارش “کانون سبحان”  – سلتیک گلاسکو یکی از مطرح‌ترین تیم‌های اسکاتلند است که با قدمتی 128 ساله یکی از قدیمی ترین تیمهای فوتبال جهان به شمار می رود. این تیم که سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان فصل بعد را هم کسب کرده رسماً خواهان به خدمت گرفتن علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی NEC در […]

به گزارش “کانون سبحان” 1095772_455 – سلتیک گلاسکو یکی از مطرح‌ترین تیم‌های اسکاتلند است که با قدمتی 128 ساله یکی از قدیمی ترین تیمهای فوتبال جهان به شمار می رود. این تیم که سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان فصل بعد را هم کسب کرده رسماً خواهان به خدمت گرفتن علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی NEC در فوتبال هلند شده است.

قهرمان 4 دوره اخیر لیگ‌برتر اسکاتلند که سابقه قهرمانی اروپا را هم دارد، می‌خواهد با کمک این هافبک-مهاجم جوان ایرانی باروت خط آتش خود را افزایش دهد؛ خط آتشی که طی 38 دیدار، 84 گل به ثمر رسانده و 92 امتیاز گرفته تا قهرمان بی‌رقیب فوتبال کشورش باشد.

سلتیک 80.7 درصد امتیازات ممکن در لیگ اسکاتلند را به دست آورده و قصد دارد اول آگوست سال جاری میلادی(شنبه 10مرداد) گام نخست خود در لیگ آینده را محکم بردارد. در ادامه مروری بر عملکرد این تیم در فصل جاری داشته ایم:

خط آتشی که ستاره ندارد
به گزارش مشرق، دست رونی دیلا سرمربی نروژی سلتیک برای اتخاذ سیستم هجومی در بازی‌های تیمش بسته نیست. فصل قبل نیمی از نفرات حاضر در لیست هشت نفره فورواردهای تیم عملکردی نسبتاً قابل قبول داشتند. هرچند که این سرمربی 39 ساله در خط حمله خود ستاره نداشت و همین سبب می‌شد تا مهاجمان هدف خود را دایم تغییر دهد.
هشت مهاجم فصل پیش سلتیک 44 گل زدند در حالی که سهم گرافیتس اسکاتلندی بیشتر از سایرین بود.

دومین گلزن لیگ در سلتیک
لیگ‌برتر اسکاتلند در دو بخش برگزار می‌شود؛ در فاز اول لیگ 12 تیمی برپا می‌شود و در فاز دوم شش تیم بالای جدول و شش تیم پائین جدول پنج بازی دیگر با هم برگزار می‌کنند.

سلتیک در 33 بازی مرحله اول به 25 پیروزی دست پیدا کرد و 70 گل زد تا 79 امتیاز هم بگیرد. در مرحله دوم تیم مطرح شهر گلاسکو با افزایش تعداد دیدارهایش به 38 بازی، 29 پیروزی کسب کرد و 84 گل زد تا 92 امتیازی شود.

در این بین بهترین گلزن تیم گرافیتس اسکاتلندی بود که 14 مرتبه دروازه رقبای سلتیک را باز کرد. این فوروارد 24 ساله و 170 سانتی‌متری بعد از آدام رونی ایرلندی که با پیراهن آبردین 18 گل زد دومین گلزن لیگ اسکاتلند لقب گرفت.

آیا رفتن جهانبخش به این تیم مطرح اروپایی به صلاح است؟

کریس گوش راست 10 گله
دومین گلزن سلتیک، کریس کومون اسکاتلندی است. هافبکی 31ساله که تنها 168سانتی‌متر بلندی‌قامت دارد.
کریس سال 2010 از دربی‌کانتی دسته‌اولی در فوتبال جزیره به سلتیک پیوست. کومون چپ‌پاست و برای فصل آینده لیگ اسکاتلند قراردادش را تمدید کرده است. البته سرمربی نروژی می‌تواند از او در گوش چپ هم بهره ببرد و این یعنی داشتن دو بازیکن خوب در جناحین با حضور کریس و علیرضا در چپ و راست.

مهاجمان سوئدی و نروژی
سلتیک در لیست مهاجمان خود استفان ماریوس جانسون نروژی و جان گوئیدتی سوئدی را هم دارد. استفان 24ساله چپ‌پاست و یک گل ملی برابر سوئد به ثمر رسانده است. ماریوس در فصل اخیر 9گل زد که روی کاغذ عملکرد چندان بدی نبود.

جان گوئیدتی هم فقط 23سال دارد. این سوئدی در فصل12-2011 برای فاینورد در لیگ‌برتر هلند طی 23بازی، 20گل به ثمر رساند. این مهاجم که چند روز قبل با پیراهن تیم زیر 21سال سوئد به ایتالیا گل زد، در فصل اخیر هشت گل برای سلتیک زد تا همچنان در لیست مهاجم فصل بعد«رونی» بماند.

گلزن موفق اسپانیا رفتنی است
کادر فنی سلتیک در فصل 15-2014 آنتونی استوک ایرلندی و استفان اسپوویچ صرب را گاه و بیگاه به عنوان مهاجم وارد زمین می‌کرد. در این میان استوک 26ساله که از سال 2010 به شهر گلاسکو آمده هفت گل هم به ثمر رساند. این مهاجم ملی‌پوش اهل دوبلین سابقه پوشیدن پیراهن آرسنال و ساندرلند را هم دارد.

مهاجم دوم یعنی اسپوویچ 25ساله است. استفان در فصل 14-2013 برای اسپورتینگ‌خیخون در لیگ دسته 2 اسپانیا 23 گل زد. با این حال در فصل اخیر فقط چهار گل با پیراهن سلتیک زد. به نظر می‌سد با خرید مهاجمان جدید از جمله علیرضا جهانبخش فورواردی مثل استفان از لیست تیم خارج شود.

آیا رفتن جهانبخش به این تیم مطرح اروپایی به صلاح است؟

به گزارش مشرق، علیرضا جهانبخش که به پیشنهاد دو تیم دسته اولی انگلیس پاسخ منفی داد، از دو تیم PSV آیندهوون و AZ آلکامر هلند هم پیشنهاد جدی دارد و باید دید وی در نهایت به کدام تیم پاسخ مثبت خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.