• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

کشتار سوریه و فاجعه ی منا!

  • کد خبر : 18187
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کشتار سوریه و فاجعه ی منا!

شخصی گفت حاج آقا ! چرا این همه از فاجعه ی منا می نالید ؟! لطفا کمی هم برای هزاران هزار نفری که در جنگ سوریه کشته شده اند و خرابی های آن کشور آه و ناله کنید! از سویی برای فاجعه منا دل می سوزانید و از طرفی به بشار اسد

2015-02-19_233618سرویس یاددشات و مقاله “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

شخصی گفت حاج آقا ! چرا این همه از فاجعه ی منا می نالید ؟! لطفا کمی هم برای هزاران هزار نفری که در جنگ سوریه کشته شده اند و خرابی های آن کشور آه و ناله کنید! از سویی برای فاجعه منا دل می سوزانید و از طرفی به بشار اسد…در قتل و عام مردم بی گناه و بی دفاع کمک می کنید؟!

دیگری گفت واقعا مردم عربستان مسلمان واقعی هستند ! زیرا تا اذان گفته می شود همه آنها مغازه ها را تعطیل می کنند و به نماز جماعت می روند .اصلا دزدی هم ندارند که به دزدی از بازارشان روی بیاورد!

سومی هم گفت حاج آقا ! یکی از اقوامم به حج مشرف شدند و از زمانی برگشته اند تعریف و تمجید و تبلیغ از وهابیت و آیین آنها ،در سر لوحه ی برنامه هایش قرار گرفته است .فکر نکنید آدم بی سوادی است نه او دانشگاه هم رفته است و با سواد است! راستش بخواهید من از وهابیان چیزی نمی دانم که با اوبحث کنم و از این که دیگر اقوامم را منحرف کند ناراحتم.چون در جامعه چنین پرسش هایی وجود دارد چند نکته ذکر خواهم کرد:

نکته اول:

بینش دادن و بصیرت افزایی امری ضروری است .برخی ها به راحتی دل چرکین و دچار شبهه می شوند . کسی گفت حاج آقا مگر ما دوازده امام نداشتیم چرا آیت الله خمینی«ره» را نیز به آنها اضافه کردید و سیزده امامی شدید؟!

وقتی به او گفتم امام به معنای پیشواست نه معصوم بودن و امام خمینی«ره»چون آن دوازده امام معصوم نیست و…آرام شد .

خانمی گفت زندگی برایم جهنم شده است .چند بار قصد خودکشی کرده ام !

گفتم چرا ؟

فرمود ند قبل از این که شوهرم با من ازدواج کند ، ظاهرا یک بار با دیگری ارتباط داشته است .مگر غیر از این است که آن ارتباط نامشروع باعث باطل بودن عقدم با شوهرم می شود؟

چون به او گفتم از کجا یقین به چنین ارتباط نامشروعی پیدا کرده ای ؟ تو که یقین نداری چرا زود تحت تاثیر قرار می گیری؟! اگر هم یقین داشته باشی به آن خلاف، اصلا باعث باطل شدن عقد شما نمی شود، گفت راحتم کردی خدا راحتت کند.

البته در مسائل سیاسی و حکومتی برخی ها دوست دارند هر ظالمی بر آنها حکومت کند و نامی از ولایت فقیه و شخص ولایت فقیه نباشد ! چنین افرادی چون دست چرب بینش و دانش و نصیحت را پس می دهند به یقین معالجه ی آنها نیز بسیار سخت خواهد بود.

بنا براین صدا و سیما و دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید بیش از این برنامه ریزی و عمل داشته باشند.

نکته دوم:

برخی از عزیزانی که مکه مشرف می شوند اطلاعات چندانی از آیین وهابیت ندارند .گاه به حدی هم ساده اند وقتی چند ساختمان با عظمت را می بینند و تعطیلی مغازه را در هنگام نماز با چشمان خود مشاهده می کنند ، عباراتی چون خادم الحرمین الشریفین به گوششان می خورد و چند دروغ را در کتاب های وهابیت که بر ضد تشیع نوشته شده اند را مطالعه می کنند، تحت تاثیر قرار می گیرند.غافل از آن که ،تعطیلی اجباری مغازه ها و نماز اول وقت اجباری هرگز نمی تواند دلیل بر حقانیت یک آیین باشد.

کسی که به متون وهابیت آشنا باشد هرگز از آیین وهابیت تعریف و تمجید نمی کند .مگر می شود شخصی از آن همه درخشندگی امام علی(ع) با خبر باشد و امام را رها کند و به تعریف و تمجید از محمدبن عبدالوهاب و ابن تیمیه بپردازد؟!

تاریخ می گوید معاویه با آن همه دشمنی که با امام علی(ع) داشته است ، اعتراف کرده است که دنیا عقیم است شخصی چون علی به خود ببیند.ابوهریره که محبوب وهابیت است نیز می گوید: نماز ، نماز علی ولی آبگوشت آبگوشت معاویه.

موضوع پایان نامه بنده، تضادهای عقیدتی وهابیت با قران کریم بود .چون به تحقیق و ماندن در حوزه علمیه ارادت دارم بیش از چهار سال از عمرم را صرف آن کردم .کتاب های زیادی را مطالعه کردم و حقیقتا دریافتم وهابیان چه آیینی دارند! در این چهار سال دریافتم ابن تیمیه عالم و رهبرفکری وهابیت بیش از ۶۰ سال عمر کرده است و مجرد زیسته است و در طول این مدت به امام علی(ع) و شیعه ستیزی پرداخته است .او بیش از تصور هر کسی از امام علی(ع) و شیعیانش نفرت داشته است !

ابن تیمیه امام علی(ع) را طغیان گری چون فرعون می داند و می گوید جنگ های علی برای خدا نبوده است ! او برای حکومت بر نفوس جنگیده است ! در زمان خلافت علی جنگ و کشتار وقحطی و تفرقه بین مسلمانان اتفاق افتاد و حال آن که در عصر دیگر خلفا برادری و رحمت و برکت های الهی حاکم شده بود! او نوشته اند علی در هفده مورد برخلاف نص قرآن عمل کرده است ! (وجالب است بدانید حتی یک مورد را بیان نکرده است.)

ابن تیمیه می گوید به قاتلان عثمان هر بد و بی راهی بگویید جایز است ولی آنان که با علی جنگیدند و مقاتله داشتند ،یا به حق مقاتله کرده اند و یا به ناحق بوده است ولی چون مجتهد بوده اندو مجتهدان اگر اشتباه هم بکنند ،اجر می برند ،نباید سرزنش شوند!او حتی از ابن ملجم نیز پشتیبانی می کند و می گوید احدی حق ندارد دشمنان علی را نفرین کند! نفرت ابن تیمیه از امام علی (ع) و شیعیانش به حدی رسیده است که وقتی از ناصبی ها و امام علی(ع) هم سخن می گوید به صراحت تمام طرفدار ناصبی ها می شود !

همین ابن نیمیه چون به شیعیان می رسد برای کوبیدن شیعیان به درو غ سازی روی می آورد از اینرودر کتاب منهاج السنه اش می گوید:

شیعیان معاد را قبول ندارند و اصول دین را در توحید و عدل ،نبوت و امامت قرار داده اند!

مسجدهای شیعیان خالی از جمعیت است چون شیعیان به مساجد اعتنایی ندارند،نه نماز جمعه و نه نماز جماعت در مساجد آنها برپا نمی شود! اگر هم گاهی نمازی را در مسجد بخوانند به صورت تنهایی و فرادا می خوانند!

او می گوید شیعیان به کعبه و حج ارادتی ندارند حج انجام نمی دهند و حج آنها در زیارت قبور امامانشان خلاصه شده است! در آیین شوم وهابیت حرم امامان معصوم(علیهم السلام)توطئه ای از جانب شیعیان برای تعطیلی طواف خانه ی خداست!

ابن تیمیه می گوید هیچ طایفه ای از اهل قبله مانند شیعیان دروغ نمی گوید و چون سرشار از دروغند ، اصحاب صحاح سته اهل سنت روایات آنها را نقل ننموده اند!

و نهایتا می گویند حیوانی که توسط شیعه ای ذبح شود حرام است و نجس! اگر هم جنازه ی شیعه ای را دید با چوبی نعش او را در چاله ای بندازید!

یا للعجب کدامین شیعه را سراغ دارید دلداده ی طواف کعبه و زیارت بیت الله الحرام نباشد؟! این شیعیان به حدی عاشق و ارداتمند زیارت خانه خدا هستند که هر چه وهابیان و آل سعود هم آنها را مشرک و کافر می خوانند و به آنها تیر اندازی می کنند و در سرزمین منا ، مظلومانه پرپر می شوند،دست از زیارت برنمی دارند.

آیا شیعیان معاد را قبول ندارند؟! آیا شیعیان با مساجد و نماز جماعت قهرند و اگر نمازی را در مسجد می خوانند به صورت فرادا می خوانند ؟! مادر فرزند مرده نیز از این دروغ های شاخ دار به خنده می افتد.

نکته سوم :

اما قصه و قضیه و تلفات سوریه را مقایسه کردن با حاجیان پرپر شده سرزمین وحی ، اشتباهی فاحش است.در کشور سوریه دشمنان احمق اسلام به صراحت گفتند ایران اسلامی دو بال دارد یک بالش سوریه و دیگری حزب الله لبنان است و با شکستن آن دو بال ایران نیز شکست خورده ای بیش نیست!

سوریه آن کشوری است در هشت سال دفاع مقدس هرگز ایران را تنها نگذاشت. سوریه همان کشوری است که به فرموده ی سید حسن نصرالله ،در جنگ ۳۳روزه در همه ی زاغه ها و انبار مهماتش را به روی حزب الله لبنان باز کرده بود.

سوریه همان کشوری است که اگر از ایران اسلامی و حزب الله لبنان تبری می جست هیچ کشور غربی و بیگانه ای به جنگ با آن روی نمی آورد.

سوریه همان کشوری است که در خط مقدم نبرد با امریکا و اسرائیل کودک کش است و اگر امکان داشته باشد اسرائیل برای هر آجری که از کشور سوریه شکسته می شود، جشنی بزرگ برگزار می کند.

جنگ در سوریه جنگی ناشی از اختلاف مرزی نیست آن جنگ جنگ حق و باطل است جنگی است که اگر داعشیان پیروز میدان شوند ثمره ی شومش آن خواهد بود، که هیچ مسلمان راستینی حق نفس کشیدن ندارد ! اگر داعشیان حاکم شوند باید زنان و دختران مسلمانان وحتی دیگر مذاهب به سرنوشت زنان ایزدی دچار شوند!

اگر داعشیان پیروز میدان باشد هیچ احترامی برای حرمهای معصومین و حتی دیگر صحابه رسول الله (ص) باقی نخواهد ماند!

منفجر کردن و نابود کردن آثار باستانی و ضریح و قبور اولیای الهی دلیلی واضح ، بر باطل محور بودن دشمنان ملت سوریه است.

به یقین اگر هزاران هزار نفر دیگر فدای حق و حقیقت شود ارزش خواهد داشت.حق به حدی ارزشمند است که جان جانان آقا امام حسین(ع) و یاران با وفایش فدای آن شدند .حق وباطل ستیزی به حدی ارزشمند است که حضرت زینب(ُس) در ره آن به اسارت یزیدیان رفت.

اما بهشتیان و گرامیانی که در سرزمین منا عروج کردند،مهمان خود خدا بودند.در سرزمین امن الهی وارد شده بودند.غسل احرام کرده بودند و معنای غسل احرام این است «خدایا من خود را از گناهانم شست و شو دادم و نه تنها دیگر گناه نمی کنم ،گناهان گذشته را نیز از خود دور می کنم»

با این حال آب به رویشان بستند !آنان از عطش می سوختند و جان می دادند و وهابیان ناظر و مسول لبخند بر لب نگاه می کردند و یا زندگان را با مردگان در سردخانه ها جا می دادند و به شهادت شاهدان یا پا بر گلوی مهمان خانه ی خدا گذاشتند و جانشان را می گرفتند!

آل سعودی که لیست حاجیان را داشته است و با رضایت و طبق قانون مهمان بودن آنها را پذیرفته است و در مقابل هر حاجی چه مبلغی پول گرفته است چرا و چگونه آن چنین زمینه ی مردن مهمانان خداوند را فراهم می کند و داغ فراق و را بر دل هزاران هزار دل قرار می دهد؟!

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.