• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گردهمایی همرزمان شهدا بر مزار آیت الله مروجی/ مرور خاطرات یادگاران دوران جنگ

  • کد خبر : 882
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

گزارش تصویری – تشریحی/ گردهمایی همرزمان شهدا بر مزار آیت الله مروجی/ مرور خاطرات یادگاران دوران جنگ به گزارش کانون سبحان کوهدشت/  همرزمان شهدا در یک نشست صمیمی بر مزار آیت الله ماشاءالله مروجی گردهم آمدند تا یاد و خاطره شهدا و رشادت های رزمندگان دوران جنگ را زنده نگه دارند.[…] به گزارش خبرنگار مهر، […]

گزارش تصویری – تشریحی/
گردهمایی همرزمان شهدا بر مزار آیت الله مروجی/ مرور خاطرات یادگاران دوران جنگ
به گزارش کانون سبحان کوهدشت همرزمان شهدا در یک نشست صمیمی بر مزار آیت الله ماشاءالله مروجی گردهم آمدند تا یاد و خاطره شهدا و رشادت های رزمندگان دوران جنگ را زنده نگه دارند.[…]

به گزارش خبرنگار مهر، در این گردهمایی که صبح پنج شنبه با حضور هادی قبادی مدیر مجتمع فرهنگی هنری جماران، برخی سرداران و رزمندگان دوران جنگ، روحانیون و وبلاگ نویسان کوهدشتی برگزار شد، چند تن از رزمندگان به بیان خاطراتی از شهدای سال های دفاع مقدس پرداختند.

حجت الاسلام هادی قبادی مدیر موسسه فرهنگی هنری جماران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر هدف از برگزاری این گردهمایی را ترویج و ترغیب رزمندگان به بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس و تشویق نسل امروز به پرداختن به این خاطرات عنوان کرد و افزود: نسل امروز باید با شهدا و فرهنگ غنی شهادت آشنا شوند.



حجت الاسلام قبادی ادامه داد: دو سه سال است که جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، همرزمان شهدا و وبلاگ نویسان مصمم شده اند تا تصاویر و خاطرات و آثار شهدا را منتشر کنند.

وی بیان داشت: درهمین راستا قبلا جلساتی داشته ایم و نشست امروز ادامه همان جلسات پیشین است تا بتوانیم فرهنگ و نام و اندیشه شهدا را به نسل امروز انتقال دهیم.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری جماران اظهار داشت: به فرموده حضرت امام (ره) شهدا شمع محفل بشریت هستند، بنابراین نسل امروز ما اگر بخواهند به مقصد اعلای خود برسند باید راه و اندیشه شهدا را الگوی خود قرار دهند.



وی تصریح کرد: شهدا همان کسانی بودند که منافع جمعی و بشری را بر منافع شخصی خود مقدم دانستند و در راه سعادت و سلامت جامعه از جان خود مایه گذاشتند.

حجت الاسلام هادی قبادی یادآور شد: باید در راستای انتقال اندیشه شهدا و خاطرات باشکوه شان به نسل های بعدی تلاش کنیم.

سردار حسین باقری از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس نیز در این گردهمایی گفت: شهدایی که بنده می شناختم مانند تشنه هایی بودند که به دنبال آب می گشتند و هرجایی به حضور آن ها نیاز بود عاشقانه حاضر شده و می جنگیدند.



وی افزود: شهدا هم مانند ما خانواده ی خود را دوست داشتند اما آن ها با خداوند معامله کرده بودند به همین خاطر از همه ی علایق دنیایی خود گذشتند.

سردار باقری یادآورشد: شهدای ما آگاهانه و آزادانه راه خویش را انتخاب کردند و حداقل بضاعت ما این است که برای شهدا یادبود و گرامیداشت گرفته و از آنان تجلیل به عمل آوریم.



وی اظهارداشت: ما نمی خواهیم از شهدا اسطوره سازی کنیم بلکه آن ها خود اسطوره هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهدا از جانب خداوند انتخاب شده و ارتباط آنها با خداوند وصل شده بود.



بنابر این گزارش دراین گردهمایی اسدالله آزادبخت، اسماعیل صادقی و مصطفی رضایی از شاعران رزمنده ی کوهدشتی قطعه شعرهایی در مورد شهدا و رزمندگان را قرائت کردند.

پایان این مراسم با زیارت قبور شهدای شهرستان کوهدشت همراه شد.

……………………….

گزارش و عکس: حشمت الله آزادبخت



لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.