• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

«یورش تکفیری‌ها به پایگاه طرفداران بشار اسد»/«شهید و زخمی شدن ۱۵ علوی »+ عکس

  • کد خبر : 17123
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
«یورش تکفیری‌ها به پایگاه طرفداران بشار اسد»/«شهید و زخمی شدن ۱۵ علوی »+ عکس

به گزارش“کانون سبحان” حمله راکتی تروریست‌های تکفیری در روز پنج شنبه به شهر بندری لاذقیه واقع در غرب سوریه ۲ غیر نظامی شهید و ۱۳ زخمی برجای گذاشته است. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد؛ تروریست‌های مورد حمایت رژیم عربستان و دولت ترکیه با دو راکت اماکن مسکونی شهر لاذقیه، از جمله دار الفتوی و ساختمان […]

به گزارش“کانون سبحان” حمله راکتی تروریست‌های تکفیری در روز پنج شنبه به شهر بندری لاذقیه واقع در غرب سوریه ۲ غیر نظامی شهید و ۱۳ زخمی برجای گذاشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد؛ تروریست‌های مورد حمایت رژیم عربستان و دولت ترکیه با دو راکت اماکن مسکونی شهر لاذقیه، از جمله دار الفتوی و ساختمان جمعیت علمی سوریه در این شهر را هدف قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد چند خمپاره به مرکز شهر لاذقیه پایگاه طرفداران بشار اسد در غرب این کشور و حاشیه دریا اصابت کرد.

در اثر این حمله تروریستی خسارت‌های فراوانی به منازل مسکونی و تأسیسات زیر بنایی در این منطقه وارد آمد و خودروهای پارک شده در محل مذکور دچار آتش سوزی شدند.

از سوی دیگر، «ابراهیم خضر سالم» استاندار لاذقیه درباره این حادثه گفت: این حمله تروریستی تنها ثبات و پایداری مردم سوریه و اصرار آنها برای رسیدن به پیروزی علیه تروریسم و حامیان آن را تقویت می‌کند.

«شیخ زکریا سلوایه» مفتی شهر لاذقیه نیز در گفت‌وگو با سانا گفت: این اقدام تروریستی ناشی از تفکر وهابی – تکفیری است که دشمنان سوریه سعی در ترویج آن در کشور دارند.

وی تاکید کرد: این حمله تروریستی هر اندازه که شدید باشد، مانع شهروندان سوری برای رسیدن به پیروزی علیه تروریسم نمی شود.

شهر لاذقیه تاکنون نسبتاً از درگیری‌ها در سوریه در امان مانده بود و بسیاری از آوارگان از نقاط مختلف سوریه به این شهر پناه برده‌اند.

تروریست‌هایی که بیشتر آنها از خاک ترکیه وارد می‌شوند، در حومه شمالی لاذقیه فعالیت می‌کنند که از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم وهابی آل سعود و حکومت ترکیه برخوردار هستند و با موشک و خمپاره، مردم لاذقیه را هدف قرار می‌دهند.

گروه‌های شورشی متحد القاعده اوایل ماه اوت (ماه کنونی میلادی) به این شهر نزدیک شدند. آنها در حال حاضر در دو کیلومتری مرکز حیاتی عملیات نظامی در روستای جورین هستند. این روستا روی تپه واقع است. اگر این پایگاه نظامی سقوط کند، لاذقیه در دسترس شورشیان قرار خواهد گرفت.

بحران سوریه که با تهاجم گسترده تروریست‌های مورد حمایت غرب و متحدان منطقه‌ای آن در سال ۲۰۱۱ برای سرنگون کردن حکومت سوریه آغاز شد، وارد پنجمین سال خود شده است. تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

………….

منبع:خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.