• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آزادی کامل «دیالی» عراق

  • کد خبر : 2818
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷

سازمان بدر عراق که در کنار نیروهای بسیج مردمی و نیروهای ارتش در حال نبرد با تکفیری‌های داعش است، از آزادی آخرین نقطه باقی‌مانده از استان دیالی در دست تروریست‌ها خبر داد. به گزارش سرویس بین‌‌الملل “کانون سبحان“، سازمان «بدر» عراق اعلام کرد که استان دیالی دیگر از حضور داعش خالی شد.   «قاسم الاعرجی» […]

سازمان بدر عراق که در کنار نیروهای بسیج مردمی و نیروهای ارتش در حال نبرد با تکفیری‌های داعش است، از آزادی آخرین نقطه باقی‌مانده از استان دیالی در دست تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل کانون سبحان، سازمان «بدر» عراق اعلام کرد که استان دیالی دیگر از حضور داعش خالی شد.

 

«قاسم الاعرجی» رئیس فراکسیون پارلمانی سازمان «بدر» عراق، از آزادسازی منطقه «منصوریه الجبل» در شمال استان «دیالی» خبر داد و گفت که با این پیروزی دیگر این استان از داعش پاکسازی شد.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز» گفت: نیروهای بسیج مردمی و فرماندهی نیروهای عملیات دجله و فرماندهی لشگر 5 و هنگ‌های مختلف پلیس فدرال عراق امروز به منطقه منصوریة الجبل که آخرین نقطه باقی‌مانده در دست داعش از استان دیالی، حمله کردند و این منطقه را کاملا آزاد کردند.

 

الاعرجی گفت: نیروهای امنیتی اکنون در حال تعقیب تروریست‌ها و تفتیش مناطق مختلف و جاده‌ها برای خنثی کردن بمب‌ها و مین‌های جاسازی شده احتمالی و پاکسازی خیابان‌ها برای بازگشت امن ساکنان منطقه به منازلشان هستند.

 

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر صبح امروز (شنبه) گفته بود که طی چند ساعت آینده بشارت رهایی این استان از دست‌ تکفیری‌ها را به ملت عراق ابلاغ خواهد کرد.

 

دبیرکل سازمان بدر فداکارهای‌ نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در مقابله‌ای سرنوشت ساز با داعش در مهمترین پایگاهش در استان دیالی را ستود و گفت: نیروهای بسیج مردمی با دادن خونهای پاک خود برای حمایت و دفاع از امنیت و ثبات کشور، خود را ثابت کردند. این نیروها با افراطی‌ها کنار نخواهند آمد و نبرد آنها در هر قطعه‌ای از زمین عراق که تروریسم در آن راه پیدا کرده باشد، ادامه خواهد یافت.

 

سرتیپ ستاد «جمیل الشمری» فرماندهی پلیس استان دیالی صبح امروز (شنبه) از آزادی 6 روستا طی یک عملیات گسترده در شرق بعقوبه و کشته شدن 10 تکفیری داعش خبر داده بود.

 

شورای شهری در منطقه «المقدادیه» استان «دیالی» نیز عصر جمعه (دیروز) از آزادی سد آبی «الصدور» در شمال این منطقه خبر داده و اعلام کرده بود که درگیری‌ها در اطراف این سد همچنان ادامه دارد.

 

فارس

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.