• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آمار نظامیان آمریکایی در سرتاسر جهان چقدر است؟

  • کد خبر : 14712
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲:۵۴
آمار نظامیان آمریکایی در سرتاسر جهان چقدر است؟

به گزارش “کانون سبحان” با وجود آنکه آمریکا صدها پایگاه خود در عراق و افغانستان را تعطیل کرده اما این کشور همچنان حدود 800 پایگاه نظامی در بیش از 70 کشور و منطقه جهان دارد این در حالی است که انگلیس، فرانسه و روسیه روی هم رفته حدود 30 پایگاه نظامی در خارج از کشور […]

1099081_473به گزارش “کانون سبحان” با وجود آنکه آمریکا صدها پایگاه خود در عراق و افغانستان را تعطیل کرده اما این کشور همچنان حدود 800 پایگاه نظامی در بیش از 70 کشور و منطقه جهان دارد این در حالی است که انگلیس، فرانسه و روسیه روی هم رفته حدود 30 پایگاه نظامی در خارج از کشور دارند.

بر اساس محاسبات، نگهداری از پایگاه‌های نظامی و نظامیان در خارج از کشور سالانه بین 85 تا 100 میلیارد دلار هزینه دارد و این مبلغ با درنظر گرفتن نظامیان در مناطق جنگی به 160 تا 200 میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش پولیتیکو، مذاکراتی که هم اکنون مطرح است با وجود این هزینه، آیا آمریکا به این تعداد پایگاه در خارج نیاز دارد و این پایگاه‌ها چه تاثیراتی در سرتاسر جهان دارند و آیا این پایگاه‌ها امنیت آمریکا را افزایش داده است؟

نخستین گام این است که ببینیم که پایگاه‌های آمریکایی کجا قرار دارند.

ایتالیا

صدها پایگاه اروپایی از سال‌های 1990 مسدود شده اما پایگاه و تعدادی نظامی (11500) در ایتالیا تقریبا ثابت مانده است. اخیرا ارتش آمریکا پایگاه‌های جدیدی احداث کرده و تمرکز فعالیت‌های آفریقایی خود را در شهر سیسیلی قرار داده است.

ژاپن

در جریان جنگ سرد، نیروهای آمریکایی صدها پایگاه نظامی را در ژاپن و اقیانوس آرام و حومه چین و اتحادیه جماهیر شوروی اشغال کرد. از سال 1995 تظاهرات علیه پایگاه‌های آمریکایی در جزیره اوکیناوای ژاپن افزایش یافته است. در این جزیره بیش از 30 پایگاه نظامی قرار دارد.

هندوراس

یک پایگاه موقت از سال 1982 ایجاد شده و به مقامات هندوراس این اجازه را داده که ادعا کنند هیچ پایگاه آمریکایی در این کشور وجود ندارد. بر اساس قانون اساسی هندوراس، حضور دائم نیروهای خارجی در این کشور ممنوع است. برخی مدعی هستند که پایگاه نظامی آمریکا در کودتای نظامی این کشور در سال 2009 مشارکت داشته است.

بورکینافاسو

“مکانی برای همکاری امنیتی” در اواگادوگو منعکس کننده نسل جدیدی از پایگاه‌های مخفی کوچک در کشورهایی است که آمریکا پیشتر حضور نظامی کمی داشته است. دست کم 11 پایگاه این چنینی در آفریقا میزبان نیروهای عملیاتی ویژه، پهپاد و پروازهای شناسایی است.

عراق

در اوج زمان اشغالگری، آمریکا 505 پایگاه نظامی در این کشور داشته است اما پس از آنکه پارلمان عراق با درخواست پنتاگون برای باقی ماندن 58 پایگاه پس از عقب نشینی سال 2011 مخالفت کرد، نیروهای آمریکایی فقط توانستند 5 پایگاه را پس از سال 2014 در اختیار بگیرند و به دنبال در اختیار گرفتن پایگاه‌های بیشتر هستند.

تایلند

پنتاگون فضایی را در پایگاه‌ نیروی هوایی “یو تاپائو” از یک پیمانکار اجاره کرده و به مقامات آمریکایی و تایلندی این اجازه را داده که ادعا کنند هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در این کشور وجود ندارد. این پایگاه، مرکز اصلی پشتیبانی از جنگ‌های افغانستان و عراق است.

فیلیپین

فیلیپین پایگاه‌های نظامی عمده آمریکا را در سال 1990 تخلیه کرد. از سال 2002، دست کم 600 نیروی آمریکایی برای کمک به نیروهای فیلیپینی در مبارزه با شورشیان حضور دارند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.