• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

آیا حکم محرومیت علا عبدالزهرا از سوی فیفا صادر شده است یا خیر؟

  • کد خبر : 2820
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳

باوجود اینکه علاقمندان به فوتبال ایران به دوپینگی بودن بازیکن عراقی و برگشتن نتیجه بازی امیدوار هستند اما بعید به نظر می‌رسد اتفاق ویژه‌ای در این مورد رخ دهد. به گزارش “کانون سبحان“؛ ، دقایقی بعد از پس از پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق که باخت تیم کشورمان در ضربات پنالتی و […]

باوجود اینکه علاقمندان به فوتبال ایران به دوپینگی بودن بازیکن عراقی و برگشتن نتیجه بازی امیدوار هستند اما بعید به نظر می‌رسد اتفاق ویژه‌ای در این مورد رخ دهد.

به گزارش کانون سبحان“؛ ، دقایقی بعد از پس از پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق که باخت تیم کشورمان در ضربات پنالتی و حذف از گردونه مسابقات جام ملت‌های آسیا را به دنبال داشت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند و خواستار رسیدگی به تخلف عراقی‌ها در استفاده از یک بازیکن دوپینگی شدند.

 

در این نامه به صراحت عنوان شده بود که علا عبدالزهرا، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق زمانی که در باشگاه تراکتورسازی تبریز عضویت داشت مرتکب دوپینگ شده بود و از حضور در میادین محروم است بنابراین بر اساس قوانین فیفا باید نتیجه بازی یاد شده 0 – 3 به سود ایران تغییر پیدا کند.

 

از صبح امروز شنبه نیز خبرهای زیادی در این باره از استرالیا مخابره شد و مسئولان تیم ملی ایران از برگزاری جلسه اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره خبر دادند. همزمان در ایران نیز اخبار دیگری مبنی بر پاسخ فیفا به استعلام فدراسیون ایران در خصوص دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق و تایید این موضوع از سوی مقر فرماندهی فوتبال جهان به گوش رسیده است با این حال هنوز هیچ یک از مقامات بلندپایه فوتبال ایران به طور رسمی این قضیه را تایید نکرده‌اند.

 

در شرایطی که هر لحظه در این باره خبر و شایعه تازه‌ای به گوش می‌رسد پرس و جوهای خبرنگار مهر از مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد که AFC در این باره موضع گیری خاصی نداشته و حکم رسمی محرومیت علا عبدالزهرا به خاطر دوپینگ از سوی مرجع خاصی اعلام نشده بود.

 

این گره زمانی کورتر می‌شود که هنوز مشخص نیست که آیا حکم رسمی برای محرومیت علا عبدالزهرا از سوی فیفا صادر شده است یا خیر؟ اگرچه پورکاظمی، دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تایید کرده که بازیکن پیشین تیم تراکتورسازی تبریز بر اساس اعلام آزمایشگاه کلن آلمان مرتکب دوپینگ شده بود و مدارک این تخلف نیز در اختیار فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و نادوی عراق قرار گرفته بوده ولی از قرار معلوم هیچ حکم رسمی علیه این بازیکن صادر نشده است.

 

علا عبدالزهرا در این مدت در لیگ باشگاهی کشور خود به طور رسمی به میدان رفته بود که این موضوع نیز خود نشان می‌دهد هیچ حکمی علیه وی صادر نشده است که در این صورت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نامه اعتراضی ایران مبنی بر تغییر نتیجه دیدار دو تیم پاسخ مثبتی نخواهد داد.

 

بر این اساس، تنها شانس ایران برای بازگرداندن نتیجه بازی دو تیم این است که فیفا در زمان مقرر علیه این بازیکن حکم رسمی محرومیت را صادر کرده باشد که در این صورت فدراسیون عراق مرتکب تخلف شده و نتیجه بازی تغییر خواهد کرد اما به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نداده بود چرا که به ادعای پورکاظمی، قبل از شروع جام ملت‌های آسیا نیز دکتر سجادی نامه رسمی را به AFC ارسال کرده و خواستار ممانعت از حضور عبدالزهرا در این تورنمنت به خاطر دوپینگ شد اما این بازیکن در ترکیب تیمش به میدان رفت که بیانگر بلامانع بودن بازی کردن او بوده است.

 

از یاد نبریم یک بار دیگر و درست بعد از باخت 3 بر یک تیم ملی ایران برابر بحرین در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 ژاپن و کره بود که شایعه دوپینگ و محرومیت سه بازیکن حریف مطرح شد ولی با وجود جو رسانه‌ای که در آن زمان به راه افتاده بود تغییری در نتیجه حاصل نشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.