• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت‌الله شاهرودی (ره) عالمی صاحب‌نظر و مطیع محض رهبر انقلاب بود

  • کد خبر : 60471
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
آیت‌الله شاهرودی (ره) عالمی صاحب‌نظر و مطیع محض رهبر انقلاب بود

به گزارش کانون سبحان، ظهر امروز حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عالم دارای مقام ارزشمند و والایی بوده و حق علم، بذل نمودن به کسی است که قدرش را می‌داند. وی افزود: […]

به گزارش کانون سبحان، ظهر امروز حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عالم دارای مقام ارزشمند و والایی بوده و حق علم، بذل نمودن به کسی است که قدرش را می‌داند.

وی افزود: نجات معنوی و هدایت انسان که با علم الهی و جهت‌دار محقق می‌شود، از تمام نجات‌ها بالاتر است چراکه در این راستا، انسان مسیر درست خود را تشخیص می‌دهد.

امام‌جمعه کوهدشت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله شاهرودی (ره) را فصیح، بلیغ و پرمحتوا برشمرد و اظهار داشت: از فقدان این عالم ربانی، بادیانت و سیاست همه عالم تشیع عزادار شدند چراکه عالمی صاحب‌نظر و صاحب رساله بودند که در 27 سالگی به اجتهاد رسید و حزب الدعوه شیعیان عراق را تشکیل داد.

طهماسبی تصریح کرد: آیت‌الله شاهرودی (ره) مجتهد و فقیهی متبحر و در سنین جوانی حلقه وصل حوزه‌های علمیه نجف و قم به شمار می‌رفت و عروج ایشان موجب عزای دنیای اسلام بوده که از هند، عراق، لبنان، سوریه، بحرین و همه‌جا عزادار این سید جلیل و مبارز نستوه بودند.

وی با اشاره به اینکه عالم نقش منحصربه‌فردی در جهان اسلام ایفا می‌کند، عنوان داشت: علم دین و هدایت، علمی است که یادگرفتن و یاددادن آن واجب می‌باشد، پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرمود: مرگ عالم رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌کند که هیچ‌چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.

امام‌جمعه کوهدشت وجود عالم را در متن سیاست الهی جامعه ضروری برشمرد و گفت: عالمی که هوای نفس ندارد به‌عنوان وارثان انبیاء محل رجوع مردم هستند.

طهماسبی یادآور شد: آیت‌الله شاهرودی (ره) مطیع محض حضرت آقا و کوچک‌ترین ضعفی در ایشان وجود نداشت، در علوم قضایی غوغا کردند و درزمینهٔ اقتصاد نیز به‌عنوان شاگرد شهید صدر، تبحر ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه اگر علما نبودند اثری از اسلام نبود، اظهار کرد: اسلام ناب تشیع، مردم و رهبری الهی و نایب امام زمان (عج) از عناصر نجات‌دهنده ایران به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=60471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.